מה עושה כל אחד מאיתנו העוסקים בניהול לאנשים ולמנהלים טובים המסוגלים להוביל אחריהם אנשים ולהביא לתוצאות? מה עושה את המנהלים הטובים ביותר לכאלה? האם יש דרך להגיע למודעות המחייבת שינוי אישי? מה היה צריך לבצע לו כל אחד ואחת מאיתנו העוסקים בניהול כדרך חיים היה צריך לשנות דבר אחד בלבד? מתברר כי מנהלים מצטיינים מהווים מודל לחיקוי ודמויות שאנשים המנוהלים על ידם תמיד מבקשים להיות בקרבתם. הם בדרך כלל מעודדים יוזמות ולקיחת סיכונים יחד עם אחריות וסמכות.  מהנסיון שלנו לאורך השנים מתברר כי מנהלים מצטיינים יודעים לגרום לעובדים שלהם להגיע למיצוי מלוא הכישורים והפוטנציאל החבוי שלהם. הם מצליחים ליצור למוטיבציה בקרבם ולרכז סביבם צוות מנצח.

לא לפחד לבחור מנהלים ועובדים מוכשרים מאיתנו.

בדרך כלל הם יודעים לאתר את אותם העובדים שכל ארגון מעדיף להעסיקם. העובדים ומנהלי דרגי הביניים שהם אוספים סביבם אחראים על הגדלת רווחי החברה ומפחיתים את מהעלויות ומביאים רעיונות ישימים לטיפול "בחוליות חלשות". הצוות של המנהלים והמנהלות המצטיינים תמיד מחויבים למשימה ומוכנים לעשות מאמצים מעל ומעבר עבור המנהל שלהם ואחר כך כפועל יוצא בעבור החברה. אינטליגנציה רגשית וניהולית הן מילות המפתח להצלחה. אני קובע כי המפתח לניהול מוצלח הוא מערכת יחסים טובה של המנהל/ת עם הצוות, המבוססת על אמון מוחלט, דוגמה אישית ומחויבות הדדית. מתברר כי ניתן לשפר את מיומנויות הניהול והכריזמה האישית של כל מנהל ומנהלת.

אינטליגנציה רגשית וניהולית הן מילות המפתח להצלחה

ניתן ללמוד איך להיות מנהלים כריזמטיים הרבה יותר. מהנסיון שצברנו אל מול מאות מנהלים בדרגים השונים אנו מציעים להם "לא לפחד" לאבד סמכות? לאבד סטאטוס? או ידע. מציעים להם תמיד לבחור לידם עובדים ומנהלים בעלי יכולת וגיוון מחשבתי. לא לפחד לגייס עובדים ומנהלים בעלי פוטנציאל גדול להפוך בעצמם למנהלים מצטיינים. הם ישמשו בעבורכם המנהלים המצטיינים מנוע צמיחה אישי ויעזור להם ולך להגיע ליעדים ומטרות מקצועיות הרבה יותר גבוהות. ההמלצה הכי חשובה על פי הבנתי היא לתת להם להרגיש כי הם הכי חשובים בארגון, להקשיב להם ולשאול שאלות רלוונטיות גם באם פעמים הן שאלות לא מספיק ממוקדות.

 ארגונים מצטיינים בעולם ובארץ מקדשים את הנקודות הבאות בתרבות הארגונית השוטפת:

קובעים ומובילים חזון וערכים

  • מנהלים מצטיינים ובעלי כריזמה ואינטליגנציה רגשית מסבירים תמיד את החזון, הערכים והכיוון של החברה. המנהלים הטובים ביותר בחברות המופת תמיד מתנהלים בשקיפות, מבהירים לצוות שלהם מה הכיוון של החברה ומסבירים להם כיצד הם משתלבים במשימה הכללית ומציגים בפשטות את משוואת הערך שהם עשויים להיות אחראיים להשגתה.

מקדשים יצירתיות ומאפשרים לטעות ולהיכשל

  • מנהלים מצטיינים ובעלי כריזמה ואינטליגנציה רגשית מעודדים לקיחת סיכונים שקולה. אני טוען כי בארגונים שלהם מנהלים מצטיינים העובדים והמנהלים שמתחתם להיות מסוגלים לומר: "יש לי את האוטונומיה והאפשרות להפעיל שיקול דעת כדי לבצע את העבודה בתוך מסגרת עבודה נתונה- לא יקרה כלום היה ויתברר כי טעיתי בשיקול הדעת". כל הזמן הם צריכים לחוש גם כי מעודדים אותם לנקוט בסיכונים מושכלים לטובת החברה וללמוד משגיאות מבלי לפחד לקבל את "הפטיש על הראש" ולהיות מוטרדים כי יוצגו בצורה שלילית.

מנהלים תקשורת רציפה

  • מנהלים מצטיינים ובעלי כריזמה ואינטליגנציה רגשית מציבים בבהירות את הציפיות. המנהלים הטובים ביותר מבטיחים שהעובדים שלהם יודעים מה מצופה מהם, והם מעבירים את הציפיות באמצעות דיונים ולא על ידי שליחת רשימת דרישות.

מתמקדים בהדרכה ובהעצמה

  • מנהלים מצטיינים ובעלי כריזמה ואינטליגנציה רגשית תומכים בהתפתחות המקצועית של העובדים והמנהלים שמתחתיהם. הם או הן יכולים למשוך ולשמור על המנהלים והעובדים הטובים ביותר באמצעות יצירת מערכות יחסים ובריתות שבהן כולם חשים מנצחים. כל עוד שני הצדדים מרגישים שביכולתם להביא ערך ולמצות את יכולותיהם וכישרונותיהם בצורה מיטבית. המנהלים והמנהלות המצטיינים ביותר אחראים על תהליך העצמה ופיתוח אישי ומקצועי מול המנהלים והעובדים שלהם. הם תמיד דוחפים אותם לצמוח ולהתפתח כל הזמן, בעזרת אתגרים חדשים והזדמנויות למידה המשולבים עם אחריות וסמכות.

משתמשים במשוב בונה ובקרות

  • מנהלים מצטיינים ובעלי כריזמה ואינטליגנציה רגשית בודקים באופן עקבי את הביצועים של העובדים. במקום לחכות להערכה השנתית כדי לחשוף תובנות על הביצועים של עובדים, המנהלים צריכים לקיים תקשורת אפקטיבית ופתוחה עם חברי הצוות שלהם. משוב ובקרות לא אמורות להיות "מפגשי יום הדין" הן אמורות להיות מעודדות ומעצימות.

מקדשים יצירתיות וחדשנות

  • מנהלים מצטיינים ובעלי כריזמה ואינטליגנציה רגשית מטפחים מנטאליות של יזמות. המנהלים הטובים ביותר בלינקדאין מעצימים את העובדים, ואומרים להם שעליהם לחשוב כל הזמן על דרכים חדשות וטובות יותר לבצע את המטלות.

הופכים למודל לחיקוי

  • מנהלים מצטיינים ובעלי כריזמה ואינטליגנציה רגשית משמשים תמיד מודל לחיקוי. המנהלים והמנהלות הטובים ביותר תמיד מיישמים את כל מה שהם דורשים מהנהלים ומהעובדים שלהם. אין להם דאבל סטנדרט.