הפוסט הניהולי המעודכן עוסק באחד מהנושאים היותר חשובים כיום בעולם העסקים והניהול. הוא מתמקד ביכולת שלנו להבדיל בין מנהלים טובים טובים הרבה יותר. כישורי אינטליגנציה רגשית בניהול. למנהיג של קבוצת אנשים יש כוח רב להטות את הרגשות של כולם אם הוא יודע להוביל את רגשותיהם של אנשיו לאזור ההתלהבות – הביצועים עשויים לנסוק אל על. אבל אם אנשים נדחקים לאזור האיבה והחרדה- הם יסטו מהמסלול. לתהליך הזה אנו קוראים - תהודה. בתהליכים אותם אנו מובילים בתחום יעוץ אירגוני, פיתוח עסקי, ניהול ומנהיגות וגם בתחום אימון מנהלים אנו מקפידים להסביר עד כמה חשובה תיבת התהודה שלך כמנכ"ל או מנהל? חשוב כי תדע שעובדים ומנהלים בעלי יכולות אינטליגנציה רגשית גבוהות עשויים להתאים למודל ניהול מטריציוני.
עבודה היברידית ומיומנויות ניהול בימי משבר
בעולמות העבודה ההיברידית ובעולם הניהול והעסקים בעשור השלישי של המאה ה- 21 לא מספיק כי תהיו בעלי תארים אקדמיים בכדי להצליח ולהתקדם בחיים האישיים, המקצועיים והניהוליים. היה נכון כי תפנימו את התובנה הבאה שלי: "מיומנויות תקשורת בין אישית גבוהה יחד עם מיומנויות גבוהות של אינטליגנציה רגשית יביאו אותכם להיות צעד וחצי לפני האחרים".
הנוסחה המושלמת להצלחה ניהולית ועסקית
תקשורת בין אישית גבוהה בשילוב אינטליגנציה רגשית היא הנוסחה המושלמת להצלחה ניהולית ועסקית. היה ויש לכם זאת דעו כי בורכתם ביכולת ובמיומנות להתחבר ולזהות את האדם או האישה שמולכם. תהיו מסוגלים לנהל את רגשותיכם, להבין ולנהל את רגשותיו של האחר מבלי ליצור תחושה של שליטה גדולה ומעיקה מידי. אנו כיועצים ארגוניים מקצועיים מעניקים ומציעים מגוון תוכניות והדרכות לשיפור מיומנויות בתחום החשוב הזה. הנושא זוכה לטיפול רחב במסגרת תוכניות פיתוח מנהלים, קורסים למנהלים וסדנאות מנהלים בפורמט הכולל אימון אישי – אימון עסקי ומנטורינג. צור קשר - אשמח להרחיב ולתת מידע מקצועי נוסף!
מאפייני אינטליגנציה רגשית ותקשורת בינאישית מפותחת:
- הבנה כי למילים יש כוח. מילים יכולות לגרום לשיתוק או להניע שיתוף פעולה.
- מודעות לרגשות שלך ולרגשות של הסובבים אותך.
- יכולת הקשבה פעילה.
- אמפתיה כלפי האחרים בסביבה.
- היכולת לשלוט לנתב ולנהל רגשות ולא להיות מנוהל על ידי כעס תסכול וזעם.
- מיומנויות גבוהות של מיפוי וזיהוי צרכים ורגשות אצל אחרים.
- יכולות הנהגה והובלת צוותים באמצעות ניהול רגשות וערכים של אחרים. להיות בעבורם "תיבת תהודה"
אינטליגנציה רגשית ותקשורת בין אישית אפקטיבית בעולם בעבודה
מדוע תחום זה הולך והופך לחשוב יותר ויותר בעולם העבודה והעסקים? בעשור האחרון יותר ויותר מחקרים וסקרים מגלים כי אינטליגנציה רגשית המשולבת עם מיומנויות תקשורת גבוהות היא בין המיומנויות החשובות ביותר לניבוי הצלחת עובדים ומנהלים בכל חברה עסקית. זאת ועוד, הם מאופיינים כפוטנציאל להפוך לדור המנהלים הבא. בדרך כלל נוכל לזהות אותם תחת ההגדרה של ה- Top talents. מהניסיון המקצועי שלי כיועץ ארגוני אני יכול לקבוע כי הם חשובים להצלחתו של כל ארגון עסקי. ההמלצה שלי לבנות בעבורם תוכנית פיתוח מנהלים ייעודית. רוצים לקבל מידע נוסף? פנו ישירות אלי!
מומלץ לקרוא את ספריו של דניאל גולדמן
בספריו שמהווים עבורי "מורה נבוכים" מציג הפסיכולוג דניאל גולמן 5 מרכיבים של "אינטליגנציה רגשית" אשר מתורגמים ביחד ליכולתו של אדם לתפוס, להבין ולנהל את רגשותיו. על פי גולדמן, המרכיבים הם: מודעות עצמית הכוונה ליכולת של זיהוי מצבי רוח ורגשות וכיצד הם משפיעים על אחרים. ויסות רגשות עצמי כאן מתכוון דניאל גולדמן ליכולת שלנו לשלוט בדחפים ובצרכים שלנו. המניע פנימי של כל אחד מאיתנו האחראי להשגת מטרות מסיבות אישיות ולא בעבור צורך או מניע חיצוני. אמפתיה ותקשורת בין אישית מפותחת המביאה לשיפור המיומנויות לזהות ולמפות רגשות של אחרים. האחרון, מתמקד בכישורים מולדים המציגים יכולות לבנות ולנהל מערכות יחסים חברתיים טובות ולאורך זמן.
חפשו לגייס מנהלים ועובדים בעלי אינטליגנציה רגשית המשולבת עם מיומנויות תקשורת גבוהות
אינטליגנציה רגשית המשולבת עם מיומנויות תקשורת גבוהות תמיד עוזרת למנהלים ולעובדים לא ליצור סביבת עבודה רעילה ופוגענית. זה נעשה גם באמצעות חשיבה חיובית להעלאת הפרודוקטיביות – בדרך אימוץ מוד של רצון כן ליצור שיתופי פעולה ובסינרגיה, הם מצליחים לשמור על סביבת עבודה נעימה המובילה את כולם לממש את מלוא הכישורים והכישרונות שלהם ובכך להגיע לביצועים משופרים.
הביצועים של הצוותים העובדים והמנהלים בסביבת עבודה נעימה גבוהים הרבה יותר
תקשורת אפקטיבית בשילוב אינטליגנציה רגשית מפותחת יוצרים בקרב מנהלים ועובדים סביבת עבודה נעימה יותר. בסיבה כזאת כולם מקשיבים ולוקחים חלק בתהליכי חשיבה המביאים לפרודוקטיביות ועבודת צוות יעילה וכך כולם יכולים לקדם רעיונות ולהצליח יותר בפרויקטים מורכבים הדורשים שיתוף פעולה.
הם מתמודדים טוב יותר עם סביבת עבודה משתנה
דעו כי תקשורת אפקטיבית בשילוב אינטליגנציה רגשית מפותחת יוצרים בקרב מנהלים ועובדים סביבת עבודה המתמודדת טוב יותר עם שינויים, משברים והובלת תהליכי שינוי וצמיחה. רבים מהם בעלי גמישות מחשבתית ותפעולית רבה יותר מהממוצע. הם פחות חוששים ויותר מוכנות לקבלת דרישות משתנות של תנאי השוק בעקבות משבר או כתוצאה מהצורך בהטמעה ואימוץ טכנולוגיה חדשה.
אינטליגנציה רגשית בשילוב תקשורת אפקטיבית קריטית להצלחה ניהולית ומנהיגותית
בואו וננסה להבין האם בימים האלה של המאה ה- 21 בעשור השלישי מיומנויות גבוהות של אינטליגנציה רגשית ומיומנויות תקשורת בינאישיות עשויות לתת לכם כלים ניהוליים ומנהיגותיים טובים יותר? דעו כי מהניסיון שצברנו כיועצים ארגוניים במסגרת תהליכי פיתוח מנהלים והובלת תהליכי שינוי וצמיחה גילינו שהמצטיינים במנהלים והעובדים מאופיינים בכישרונות האלה. דעו גם כי מנהלים כאלה מצליחים להביא לביצועים הרבה יותר גבוהים של הצוותים והעובדים שבאחריותם. זאת ועוד, אצלם עובדים ומנהלים זוטרים לא שוקלים לעזוב ולעבור למתחרים.
חפשו מנהלים ועובדים המסוגלים להסתגל טוב יותר לסביבה תחרותית
בעולם עסקי תחרותי, טכנולוגי העובר שינויים מהירים, בעולם משברי, מתחדש ומשתנה יש יותר צורך להיעזר במנהלים ועובדים מיומנים. כאלה שמסוגלים לסחוף אחריהם, מנהלים ועובדים המסוגלים להסתגל טוב יותר לסביבה תחרותית ומשתנה תדיר. מתודולוגיות הניהול משתנות. פעמים לא מעטות חברות וארגונים לא מצליחים לבנות תרבות עסקית וניהולית המתאימה לסוג המנהלים המצטיינים כיום. התוצאה שחברות ועסקים חווים נטישה של מנהלים ועובדים טובים לחברות וארגונים עסקיים שמעניקים להם סביבת עבודה ראויה לכישורים ולצרכים שלהם.
ניהול מנהלים ועובדים בעולם משתנה
ניהול מנהלים ועובדים בשיטה היררכית הולך ונעלם. העולם העסקי והניהולי עובר לניהול מטריציוני מבוזר. מנהלים ועובדים חייבים להצליח לעבוד בקבוצה. הם חייבים להיות קשובים לצרכים של האחרים ובעיקר חייבים להיות מסוגלים להאציל סמכויות, ללמד ולפתח מיומנויות של עובדים ומנהלים שנמצאים תחת אחריותם. כיום מנהלים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה חייבים להיות מודל לחיקוי. חייבים להיות עם סט ערכים ותרבות ניהולית שמעניקה דוגמה אישית הראויה לאימוץ. דעו כי ארגונים שהשכילו להחיל על עצמם את השינויים בעולם העבודה והניהול המודרני מגיעים לתוצאות הרבה יותר טובות.
אינטליגנציה רגשית כמפתח לניהול מנהלים, עובדים ומשימות במאה ה-21
מבקש לעדכנך כי למונח "אינטליגנציה רגשית בעולמות הניהול" יש מקום חשוב בתהליך ההגדרה המבטא יכולות רגשיות, אישיות וחברתיות המשפיעות על היכולת הכללית של מנהל או עובד להתמודד באופן יעיל ומקצועי עם המשימות, הדרישות והלחצים הסביבתיים במקום העבודה. דעו כי המחקרים האחרונים מצביעים על מנהלים מצטיינים כאלה שיש להם היכולת לאזן בצורה הרבה יותר טובה בהשוואה לפחות מצטיינים בין ההיבטים הרגשיים לקוגניטיביים שלהם. אינטליגנציה רגשית מפותחת המשולבת עם יכולות גבוהות של תקשורת בינאישית גבוהה במיוחד משפיעה על רמת הביצועים. מהניסיון שלנו גילינו כי מנהלים בעלי אינטליגנציה רגשית מפותחת וגבוה מהממוצע תמיד מפגינים שיעורי הצלחה גבוהים יותר בקבלת החלטות, בתחום הניהול, בתחום המכירות בישרות לקוחות ובעיקר ביכולת להניע צוותים.
ניתן וחשוב לשפר מיומנויות תקשורת ואינטליגנציה רגשית
אנו כיועצים ארגוניים מקצועיים המעניקים שירות בפריסה ארצית וגם מחוץ למדינת "תל אביב" באזור חיפה קריות והצפון מציעים מגוון תוכניות והדרכות לשיפור מיומנויות. הנושא החשוב זוכה לטיפול רחב במסגרת תוכניות פיתוח מנהלים, קורסים למנהלים וסדנאות מנהלים בפורמט הכולל אימון אישי – אימון עסקי ומנטורינג. כדי להפוך גם את המנהלים הטובים שלך למנהלים מצטיינים נכון כי נשפר אצלם את היכולת ליצור תחושת לויאליות ומחוברות לתרבות הארגונית בקרב עובדים ומנהלים שבתחום אחריותו. מנהלים מצטיינים מצליחים להבין טוב יותר להבין ולהכיל באופן מיטבי סיטואציות שונות הקשורות ברגשותיהם והתנהגותם של מנהליו ועובדיו במסגרת העבודה.
המנוף להצלחה ניהולית - אינטליגנציה רגשית ותקשורת אפקטיבית
אנו כבני אדם וכמנהלים משדרים אווירה, רגשות ותחושות אף מבלי להוציא הגה מהפה, השפעתנו מדבקת לטוב ולרע. כולנו יודעים כי הצחוק מדבק. חיוך גורם לצד השני להגיב ולהוריד רמת חרדה או איום. כלומר רגשות יכולים להתפזר כנגיף! אלברט איינשטיין כבר הזהיר ואמר: "עלינו להיזהר מלהפוך את האינטלקט לאלוהים שלנו...יש לו כמובן שרירים חזקים אבל אין לו אישיות... הוא אינו מסוגל להנהיג, הוא מסוגל רק לשרת"! במילים אחרות ככל שדרגתם של אלה שנחשבו "לכוכבי על" בביצוע הייתה גבוה יותר כך התגלו כישורי אינטליגנציה רגשית מרובים ומפותחים יותר כסיבה להצלחתם.
ההצלחה במכירות תלויה באינטליגנציה הרגשית
בתוכניות ליווי למנהלים, בקורס מנהלים ובתהליכי הדרכה ופיתוח מנהלים אנו מתמקדים על חשיבותה של האינטליגנציה הרגשית להצלחה. מתברר כי 85% מההבדלים של התוצאות בין כוכבי העל היו כתוצאה מההבדלים בכישורים של האינטליגנציה הרגשית שלהם. הכלל המעשי אומר: שאינטליגנציה רגשית תורמת כ- 80% עד 90% מהכישורים המבדילים בין מנהל ממוצע למנהל מעולה. ולעיתים אף יותר! גם בתחומי ניהול משא ומתן, ניהול מכירות יש חשיבות ניכרת לנושא.
ללמוד מהמצטיינים ביותר
כישורי "אינטליגנציה רגשית" בניהול מבדילים בין מנהל טוב למנהל טוב יותר. למנהל או למנהיג של קבוצת אנשים יש כוח מרבי להטות את הרגשות של כולם. אם הוא יודע לרגש את אנשיו ולהלהיבם – הביצועים עשויים לנסוק אל על. אנו כחברה לייעוץ ארגוני מאמינים כי זהו תמציתה של הצלחה ניהולית. בפירמה של משרד רואי חשבון התברר שמנהלים \ שותפים בעלי אינטליגנציה הרגשית גבוהה הגיעו לתוצאות טובות פי כמעט 400% בשורת הרווחים המצטברים לשנה.!!!!!
חשוב כי תאמצו את התובנה הזאת
תחושות ומחשבות מרחיבות לב – הן מצב מנטלי חיובי למנהיגים בעלי כישורי אינטליגנציה רגשית והם : אהבה, אמפטיה, אמונה, אופטימיות, תקווה, הומור, פרגון עצמי, אינטימיות ורוח לחימה על עקרונות וערכים. מנהיגות ראויה נוצרת כאשר הלב והמוח, התחושה והמחשבה נפגשים זה עם זה. אלה הן שתי הכנפיים המאפשרות למנהיג \ למנהל להגביה עוף. המצטיינים במנהלים מתאפיינים ביכולת להקרין חלק גדול מהמילים מעלה!!
הערך לחברות ולעסקים
במסגרת מערכות ניהול מתקדמות אנו במסגרת תוכניות ליווי ויעוץ אירגוני להנהלות, אימון מנהלים, ניהול מכירות וכוחות מכירה, עוסקים רבות בשיפור מיומנויות אישיות וניהוליות המקדמות את המנהלים להשגת ביצועים טובים יותר. משה גרימברג ושותפיו הבכירים לדרך מתמחים בפיתוח עסקי, בניית אסטרטגיה שיווקית ובתחום אימון מנהלים ליווי ארגונים והנהלות בתהליכי שינוי וצמיחה, בתהליך ייחודי המותאם לכל ארגון על פי הייחודיות שלו .
נשמח לעמוד לשירותכם במתן פרטים נוספים בדבר התועלות שאתם יכולים לקבל .