תקציר המנהלים הקצר והאפקטיבי מבקש לשתף אותכם באובססיה של לא מעט מנהלים המתחבטים ומשלמים בגינה מחיר יקר. הצורך הפסיכולוגי להיות בשליטה מלאה ולדעת בכל רגע נתון מה קורה בכל פינה ופינה בארגון. התופעה מתחדדת בתקופות של אי יציבות ומשבר שם המנהלים מרגישים כי האובססיה שלהם ראויה ונכונה.

הצורך הפסיכולוגי להיות בשליטה מלאה

אנו אומרים מהניסיון הרב שצברנו כיועצים ארגוניים מתברר כי לא אחת ההתעסקות בפרטים הקטנים שעל פניו נראים טפלים היא תופעת לוואי ידועה ומסוכנת בזמני משבר. מהו המניע? האם המניע הוא באמת הרצון לחסוך כל שקל "בגלל המצב"? או מניע המשדר דפוס פעילות פסיכולוגי המקרין על פעולותיו של המנהל? קראו מאמרים ומידע נוסף באתר שלנו.

אחריות וסמכות כמתכון להצלחה

כמו בכל חודש, משפטי המפתח - הציטוטים שהשאירו בי חותם קשורים לנושא ומחזקים את התובנה עד כמה חשוב לא לחלות במחלה של הצורך הפסיכולוגי להיות בשליטה מלאה ולדעת בכל רגע נתון מה קורה. לתת אחריות להאציל סמכויות ולתת לכפיפים לנו להתנסות בעשייה ואפילו בכישלונות. עלינו לא לפחד ולגייס אנשים שלא פעם כישוריהם גבוהים משלנו.

לא לפחד מכישלונות

לפיכך משפטי המפרסמים החודש נוגעים בעצבים החשופים של רבים מהמנהלים החושבים כי הכול חייב לעבור את ידם הארוכה? הציטוט הראשון הוא של מיכלאנג'לו: • "גאונות היא סבלנות אין סופית". מיכלאנג'לו. ככל שיהיה לנו סבלנות לכפיפים ונכונות ללמד ולטפח אותם כך נזכה לתוצאות רבות מהם. הציטוט השני בא ממקור לא ידוע אך הוא רב משמעות : • "החלטות טובות נובעות מניסיון, וניסיון נובע מהחלטות גרועות". לא ידוע .

תן להם סיכוי להצליח

גם למנהל הכי מוכשר שגייסת היה ולא תיתן לו הזדמנות להוכיח את כישוריו - אזי כמנהל נכשלת ושוב נפלת קורבן לצורך הפסיכולוגי שלך להיות בשליטה מלאה? לפני מספר חודשים נחשפתי למאמר קצר בגלובס שבו נשאלו מספר מנהלים בכירים לנושא. אני שמח להציף נושא זה דרך ההתבטאויות שלהם ודרכם להעביר את המסר כי עלינו המנהלים לדעת לתת תיעדוף לפעולות וכן להימנע מלהתעסק בטפל ! הצורך הפסיכולוגי של תחושת השליטה בכול מחיר עלול לגרום למנהלים לסטות מהעיקר.

לא לשדר פאניקה

נועם לניר, יו"ר בבילון : "עצם התעסקות המנכ"ל בטפל משדרת לעובדים פאניקה" תקופות של חירום ותקופות של משבר כלכלי גדול חושפות ומקצינות את החרדה המשתקת, כך שאותם מנכ"לים מונעים להתעסק בצורה אובססיבית בטפל. במקביל, חרדה זו פוגעת ביכולת שלהם לזהות את הדרכים הנכונות לפעולה. "הבעיה היא של אובדן עשתונות אצל מנכ"ל יש מעגלים רחבים יותר: זה מקרין באופן מזיק על הארגון ומגלגל את הפאניקה לעובדים. בעצם התעסקותו של המנכ"ל בטפל הוא משדר לעובדים בוקה ומבולקה ופאניקה".

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


תראו תמיד את התמונה הגדולה

בני פדני, מנכ"ל רשת פדני תכשיטים: "מנכ"ל שנתפס לנהלים פנימיים קטנים, לא ראוי להיות מנהל "היתפסות לפרטים הקטנים, לנהלים, לסדרי עבודה ולפרוצדורות הקטנות הפנימיות, אוטומטית מכניסה את העובדים לחוסר ביטחון. הם חשים שמשהו גדול מהם קורה, ונוצרת תחושת איום ללא כל סיבה: עובד שחוקרים אותו מתי הגיע, מתי הלך ומתי אשתו ילדה, מתחיל לפתח דאגות לא רלוונטיות שמא יפטרו אותו. דאגות אלו כשלעצמן פוגעות בתפקודו ובוודאי שבמוטיבציה שלו. מנכ"ל שנתפס לנהלים פנימיים קטנים משדר גם סוג של פרנויה, לפיכך להערכתי מנהל שאמור לעסוק בפיתוח עסקי, ולא רק בשימור הקיים, לא יכול להרשות לעצמו להיות עסוק בסידור הברגים במחסן. מי שמגיע למקום הזה לא ראוי בעיניי להיות מנהל".

תתמקדו בתמונה הגדולה

כעוסקים בתחום הייעוץ הארגוני, פיתוח עסקי והובלת ארגונים ומנהלים בתהליכי שינוי וצמיחה אנו בדרך כלל מייעצים למנהלים שמזוהים כלוקים בסינדרום הזה להיות מסוגלים להוביל תהליך של מודעות עצמית עמוקה לתופעה ולמחיר שמשלמים. אנו ממליצים להם לכמת ולאתר את הפעולות גבהות התגמול שלהם ומולם להציג את אותן עשרות פעולות נמוכות תגמול "שטותיות" המבזבזות אנרגיה משאבים וזמן ניהולי יקר. זאת ועוד אנו מלמדים את המנהלים גם להבין עד כמה התנהגות קטנונית של המנהל כלפי עובדיו יכולה לחזור כבומרנג לתוך החברה ולכרסם במנהיגותו של המנהל ואף לפגוע במוטיבציה והביצועים של העובדים.

עסקו בעיקר, לא בטפל

זאת ועוד, מודעות היא מילת המפתח. הייתי מציע למנכ"ל לאסוף את הצוות הקרוב אליו ולבקש הצעות ורעיונות למיקוד כלל החברה והעובדים בפעולות גבוהות התגמול ולהימנע עד כמה שניתן מלהתעסק בטפל. בדרך כלל הניסיון לרתום את כול המנהלים לתהליך יביא לשיפור מהותי בהקצאת הזמן הניהולי של המנכ"ל לפרטים הלא חשובים. התהליך שבו כולם לוקחים בו חלק יוצר תמונה אפקטיבית יותר של הבחנה בין נהלים אפקטיביים ללא-אפקטיביים בארגון.

חפשו את הפארטו של הפארטו

משה גרימברג וצוות שותפיו הבכירים לדרך ישמחו לתת פרטים והרחבה בנושא זה. אנו נשמח באם תקבעו פגישה שבה נרחיב על חשיבות המיקוד והעשייה הניהולית המתמקדת בפעולות גבוהות תגמול. לקבלת הזדמנות לפגישת הכרות ללא כל עלות, שבה נרחיב על האפשרות להתמודד ולהתגבר על הצורך הפסיכולוגי להישאר תמיד בשליטה מלאה - לחץ כאן לפגישה ישירה עם משה.

 הדרכה ופיתוח מנהלים

מידע ומאמרים מקצועיים בתחומי העצמה ופיתוח מיומנויות ניהול ומנהיכות יחד עם הסדנאות והקורסים למנהלים, עשויים להיות חשובים גם לך כמנכ"ל ואו כבעלים. יש באפשרותכם לבדוק היתכנות לקבל מגוון רחב של שירותים מקצועיים נוספים בתחומי הדרכה ופיתוח מנהלים, שיפור מיומנויות הניהול, הייעוץ הארגוני, הדרכת מנהלים ואנשי מכירות, מערכות שרות לקוחות באמצעות "מיקור חוץ". תרגישו חופשי לצלצל: 03-9032222 או פנו ישירות אלי 0544814332 או שלחו מייל: abc@nihul4u.co.il

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים