מה מאפיין מנהלים ממצטיינים? תקשורת בינאישית אפקטיבית, אמפתיה המלווה באינטליגנציה רגשית גבוהה, אימוץ יכולות הקשבה פעילה יחד עם שיפור היכולות להניע צוותים לעמוד ביעדים יחד עם שיפור היכולות שלכם לעבוד ולעמוד בלחצים עשויים לתת לכם כלים עוד יותר טובים שיביאו אותכם להצטיין במקצועות הניהול השונים. תחום המיומנויות הרכות ניתנות לשיפור. מחקרים מגלים כי מנהלים מצטיינים לא יצאו מהעולם עם סט כישורים ומיומנויות? הם פותחו ושופרו במהלך השנים על כהבנה שהם מאד חשובים להתפתחות המקצועית, הניהולית והאישית.

היו אחראיים לצמיחה ולהתפתחות האישית והמקצועית של העובדים

מחקרים אחרונים בעולם הן בארה"ב והם באירופה מגלים כי מספר רב מידי של עובדים היו שמחים להחליף את מקום העבודה? או את המנהלים הבכירים שלהם. זאת ועוד במחקרים מתגלה תמונה האומרת כי למעלה מ- 25% מהמנהלים הזוטרים מאמינים שיש להם יכולות וכישורים לבצע טוב יותר את עבודתו של המנהל שמעליהם. הזהות בין נשים לגברים כמעט דומה בהתייחסות לנקודה הזאת.

היו צנועים כישראלים?

"החוצפה הישראלית" עשויה להניב תוצאות הרבה יותר מאתגרות? הרי אנו כישראלים בטחים שיש לנו את כל התשובות ולכל השאלות? ואין לנו צל של ספק שיש ביכולתנו ברוב המקרים להביא לתוצאות טובות יותר מאשר המנהלים שמעלינו? מניעת שחיקה ועזיבה של עובדים ומנהלים נמנעת היה והמבקשים להצטיין בניהול מבינים כי באחריותם להצמיח ולפתח מיומנויות וכישורים בקרב המנהלים והעובדים שבאחריותם.

להלן התכונות המרכזיות שיאפשרו גם לכם להצטיין בניהול צוות מנצח

הצלחה ניהולית לא יכולה להתקיים ללא צוות? ניהול צוותים ומשימות תמיד מחייב את המבקשים להצטיין בניהול לשפר את יכולות המשא ומתן והתמודדות עם הצורך להניע קבוצת אנשים שונים אל עבר מטרה ויעדים עסקיים משותפים. המשימה אינה קלה כלל. לכן מנהלים מצטיינים יודעים לבחור את המשימות הנכונות לאנשים שיש להם את היכולת להשלים אותן. חובה על המבקשים להצטיין בניהול להבין כי יש מנהלים ועובדים שלא יחמיצו שום משימה או הזדמנות שתציב מולם. מנגד עובדים ומנהלים אחרים זקוקים להכוונה ולהעצמה ותמיכה בכדי שיצליחו לגלות שיש באפשרותם לעמוד במשימות מורכבות.

היו בעלי ביטחון ביכולות שלכם

הגיע הזמן לאמץ את הדבר הבא שעשוי להקפיץ אותכם לתפקידים הרבה יותר בכירים. מציע כי תפסיקו לחשוש למעמדכם ולא לפחד לבחור מנהלים ועובדים מוכשרים מכם. הם עשויים להיות הפקטור החשוב ביותר להצלחתכם.

אינטליגנציה רגשית וניהולית הן מילות המפתח להצלחה

אני מבקש לקובע כי המפתח לניהול מוצלח ומצטיין בקרב מנהלים בדרגות השונות מחייב שיפור מהותי בכישורי האינטליגנציה הרגשית שלהם מול עצמם ובעיקר מול העובדים והמנהלים שלידם. ללא חזון וערכים אישיים וארגוניים ובעיקר תרבות ארגונית המקדשת פתיחות ויושרה ותקשורת אפקטיבית - יהיה קשה להצליח.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


מנהלים המבקשים להצטיין קובעים ומובילים חזון וערכים

מנהלים המבקשים להצטיין מבינים כי עליהם להפוך לבעלי כריזמה ואינטליגנציה רגשית מעל לממוצע. עליהם להיות מסוגלים להסביר תמיד את החזון, הערכים והכיוון של החברה. המנהלים המצטיינים ביותר בחברות המצטיינות והמתקדמות תמיד מתנהלים בשקיפות, מבהירים לצוות שלהם מה הכיוון של החברה ומסבירים להם כיצד הם משתלבים במשימה הכללית ומציגים בפשטות את משוואת הערך שהם עשויים להיות אחראיים להשגתה.

מנהלים המבקשים להצטיין תמיד מקדשים יצירתיות ומאפשרים לטעות ולהיכשל

מנהלים מצטיינים המבקשים לשפר ביצועים תמיד מעודדים לקיחת סיכונים שקולה בקרב העובדים והמנהלים שתחת אחריותם. הם מקדשים את הנכונות לאפשר מרווחי טעות ומעודדים את העובדים והמנהלים שלהם לקחת סיכונים מושכלים לטובת החברה וללמוד משגיאות מבלי לפחד לקבל את "הפטיש על הראש" ולהיות מוטרדים כי יוצגו בצורה שלילית. 

מנהלים מצטיינים מעדיפים תקשורת פתוחה ורציפה

דעו כי מנהלים המבקשים להצטיין שהם בעלי כריזמה ואינטליגנציה רגשית מפותחת תמיד מציבים בבהירות את היעדים והציפיות מהכפיפים להם. המנהלים המצטיינים ביותר דואגים  שהעובדים שלהם יודעים בצורה ברורה את מה שמצפים מהם. המנהלים המצטיינים  מעבירים את הציפיות באמצעות תקשורת פתוחה דיונים משותפים עד הגעה להסכמות ולא על ידי שליחת רשימת דרישות.

מנהלים מצטיינים תמיד מתמקדים בהדרכה ובהעצמה של הצוות שלהם

המבקשים להצטיין בניהול מבינים עד כמה חשובה ההתפתחות והעצמה של העובדים שבתחום אחריותם. הם לוקחים אחריות על התפתחות המקצועית של העובדים והמנהלים שלהם. הם תמיד דוחפים אותם לצמוח ולהתפתח כל הזמן, בעזרת אתגרים חדשים והזדמנויות למידה המשולבים עם אחריות וסמכות.

המבקשים להצטיין בתחומי הניהול מחויבים לשפר את יכולות מתן משוב מקצועי וראוי שבונה ביטחון ומתקן טעויות בנועם

המבקשים להצטיין בניהול בודקים באופן עקבי את הביצועים של העובדים. אין הם מחכים למפגש הערכה שנתי? הם מבינים כי תהליכי משוב נכונים במהלך העבודה השוטפת עשויים להיות מפגשי העשרה תיקון ובעיקר המפגש אמור לעודד עובדים ומנהלים לבצע שיפור ותיקון בתהליכים שבאחריותם. הם חייבים להיות מפגשי הערכה ומשוב נעימים ולא מפחידים? את המשוב הביקורת ותיקון צריכים ללמוד לעשות זאת בצורה שלא "תשתק" ותפחיד את המנהל או העובד.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


מנהלים המבקשים להצטיין מקדשים יצירתיות וחדשנות

הם מבינים עד כמה חשוב להחדיר תרבות של יצירתיות חדשנות ושינוי כדרך חיים. המנהלים הטובים ביותר בחברות המובילות מעצימים את המנהלים והעובדים, ואומרים להם שעליהם לחשוב כל הזמן על דרכים חדשות וטובות יותר לבצע את המטלות. הם מבינים כי "החוכמה" אינה נחלתם הבלעדית כמנהלים? לכן הם מקדשים חדשנות יצירתיות ויזמות.

מנהלים המבקשים להצטיין חייב להפוך למודל לחיקוי

מנהלים המבקשים להשתפר ולהצטיין מבינים כי עליהם להפוך למודל לחיקוי בקרב העובדים והמנהלים שבתחום אחריותו. הם מבינים כי התנהגותם והביצועים שלהם מהווים ומשמשים תמיד מודל לחיקוי. לכן מתברר כי המנהלים והמנהלות הטובים והמצטיינים ביותר תמיד מיישמים את כל מה שהם דורשים מהנהלים ומהעובדים שלהם. אין להם "מוסר כפול".

מנהלים מצטיינים אחראים על בניית אופק תעסוקתי ארוך טווח

סקרים מגלים כי עובדים ומנהלים מבקשים להיות מעורבים יותר בתהליכי קבלת ההחלטות, להיות עם יותר אחריות וסמכות ולהרגיש כי קולם נשמע. רבים מהם שמים בעדיפות שנייה את השכר. הם מעדיפים יותר בשיפור מיומנויות ובקידום הקריירה שלהם לאורך זמן תוך הבנה של תהליכי הקידום. לאחרונה רבים מהעובדים לא מוכנים לסבול במקום עבודה "מנהל מתעמר" שלא מקשיב להם מספיק ואו אין לו כישורי אינטליגנציה רגשית מפותחים. שמרו על ההון האנושי האיכותי מכל משמר.

בואו וניפגש?

כיום, כל החברות הבינוניות והקטנות מבינות כי עליהן להיערך נכון יותר אל מול האתגרים והשינויים בשווקים.  הם מבינים כי טיפוח כוח אדם ניהולי ועובדים מהווה כיום תחום רב חשיבות. עובדים ומנהלים טובים מהווים את אחד ממנועי הצמיחה הכי חשובים. כיום, המנהלים, המנכ"לים וההנהלות מבינות כי בכדי לשמר הצלחות ולשרוד בעולם התחרותי, עליהם לוודא כי הם משפרים יכולות ולומדים ומתפתחים כלן הזמן. עליהם תמיד לשפר את הצעת הערך ללקוחות. לשפר את רמת השירות ללקוחות ובעיקר להיות תמיד "צעד וחצי" לפני המנהלים והמנכ"לים האחרים.

משה גרימברג כיועץ עסקי, מעניק לחברות ולעסקים הדרכה ויעוץ בתחום שיפור מיומנויות ניהול מנהיגות והפעלת צוותים מנצחים. אנו עושים זאת במגוון רחב של סדנאות קורסים ותוכניות הדרכה לשיפור מיומנויות ניהול, מכירות ושירות למנהלים ולעובדים. אנו עושים זאת בהתאמה כמעט כירורגית, לאופי הארגון וצרכיו ובעיקר בהתאמה ליעדים שיקבעו להשגה.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


ללמוד יותר על יתרונות של טיפוח מנהלים ועובדים מצטיינים

אנו שמחים להציג לכם את הבלוג הניהולי המקצועי שלנו. היה וגם אתם תרצו לקרוא מאמרים ופוסטים מקצועיים וללמוד יותר על החשיבות של טיפוח והדרכה והעצמה של מנהלים ועובדים. לקבל מידע ולקורא מאמרים על דילמות ניהוליות בתחום ניהול והנעת צוותים מנצחים, דעו כי הגעתם למקום הנכון. שמחים להציע גם לכם להיכנס לבלוג שלנו. שם באמצעות מנוע החיפוש שבבלוג תוכלו לאתר מאמרים ופוסטים שיוכלו לתת לכם עוד לא מעט מידע על חשיבות ההדרכה והעצמה למנהלים ולעובדים. תהליכים שעשויים להיות חשובים גם לך כמנכ"ל ואו כבעלים. יש באפשרותכם לבדוק היתכנות לקבל מגוון רחב של שירותים מקצועיים נוספים בתחומי הניהול, הייעוץ הארגוני, הדרכת מנהלים ואנשי מכירות, מערכות שרות לקוחות באמצעות "מיקור חוץ". תרגישו חופשי לצלצל: 03-9032222 או פנו ישירות אלי 0544814332 או שלחו מייל: abc@nihul4u.co.il