פעמים, נתקלנו בחברות ומנכ"לים שלא היו בטוחים כי ההשקעה בפיתוח עסקי היא חיונית. חלקם היו מרוצים מהביצועים הקיימים. חלקם היו טרודים במאבקים ובהתמודדות מול המתחרים ואיבוד פלחי שוק קטנים שנה אחר שנה. בדרך כלל המנהלים האלה מאופיינים בדפוסי ניהול שמרניים למדי. הם שבויים בקונספציות ובאסטרטגיות שהיו טובות בעת ההקמה של החברה. חלקן לא זכו לעדכון והתאמה לשינויים בשווקים ומול המתחרים. היה ואתם בעלי חברה בינונית או קטנה, חברה משפחתית שקמה לפני עשור או יותר? היה נכון כי תשקלו לפגוש אותנו. יחד נבחן האם פיתוח עסקי עשוי להיות כדאי גם בעבורך. מפגש חשיבה וסיעור מוחות במתנה מגיע גם לך.
פיתוח עסק זה לא מותרות
כיועצים עסקיים אנו יכולים לקבוע כי כיום אין כמעט אחד בשוק העסקים הישראלי שלא מכיר את החשיבות של המונח פיתוח עסקי. כל יזם צעיר, או בעל חברה משפחתית וותיקה מבין שאין כיום אפשרות לוותר על השימוש במושג פיתוח עסקי ממוקד קצר ואפקטיבי כחלק מרכזי בבניית האסטרטגיה של חזרה לצמיחה. פעמים המונח הזה "קצת" מפחיד יזמים ובעלי חברות ועסקים קטנים. האמת שזה הרבה פחות מסובך ומורכב, היה ותדעו לבחור גורם מקצועי שילך ויבצע איתכם את התהליך. נכון לבחור נכון יועץ עסקי המתמחה בעדכון אסטרטגיות ואף מעורה ברזי הייעוץ הארגוני. היה ותרצו לקבל מידע נוסף על הדרך היותר נכונה לבחור יועץ עסקי מקצועי ומומלץ, הייתי ממליץ כי תקראו את המאמר הבא.
פיתוח עסקי עוסק בזיהוי לקוחות פוטנציאליים
פיתוח עסקי הוא תהליך של זיהוי לקוחות פוטנציאליים והכנסתם לתחום ההשפעה של החברה. זה נעשה על ידי פיתוח קשרים עם לקוחות ושותפים פוטנציאליים. בעולמות תחרותיים, פיתוח עסקי הוא הכרח. זה לא רק מותרות שחברות יכולות להרשות לעצמן. כדי להישאר רלוונטיים בשווקים, הם צריכים לוודא שהם מסוגלים להביא לקוחות חדשים ולשמור על הנוכחים שלהם מרוצים. פיתוח עסקי הוא חלק חיוני בצמיחתה והתרחבותה המוצלחת של כל חברה לא משנה גודלה. כל החברות כיום צריכות להיות בעלת אסטרטגיית פיתוח עסקי יעילה על מנת לצמוח ולממש את מלוא הפוטנציאל שלהן. פעמים נכון לעשות זאת באמצעות מנהל מקצועי בתוך הארגון? ופעמים נכון להיעזר במיקור חוץ שעשוי להעניק יתרונות משמעותיים לחברות קטנות ומשפחתיות שלהן קשה להתמודד עם העלות היקרה של מנהל פיתוח עסקי במשרה מלאה.
פיתוח עסקי מקצועי אחראי על שיפור התוצאות העסקיות
ישנן סיבות רבות לכך שפיתוח עסקי חשוב, אך ניתן להסתכם במילה אחת: מכירות. אתה לא יכול למכור את מה שאין לך, ואתה לא יכול למכור אם אתה לא יכול למצוא לקוחות או לקוחות. בעולמות תחרותיים, עסקים נרתעים לעתים קרובות מהשקעה בשווקים חדשים. או השקעה במוצרים חדשים מכיוון שהם חוששים לאבד את הלקוחות הנוכחיים שלהם. מבלי להשקיע בהזדמנויות החדשות הללו, עסקים לעולם לא יצמחו ותמיד יהיו תקועים באותו גודל כפי שהם כעת. מתברר כי מי שדורך במקום בעולם העסקים כיום, סופו להיעלם.
פיתוח עסקי זה נשמת אפה של כל חברה שרוצה לצמוח.
בעולמות תחרותיים כיום, פיתוח עסקי הוא נשמת אפה של כל הנהלה, מנכ”ל או חברה שרוצה לצמוח. כיום תפקיד הפיתוח העסקי בארגון הוגדר מחדש והורחב והותאם לשינויים שהרשתות החברתיות והאינטרנט יצרו. אין מנהל פיתוח עסקי שלא יהיה מקצוען בכלים ובטכנולוגיות חדשות: כמו שיווק דיגיטלי, שיווק במדיה חברתית, שיווק תוכן ועוד ערוצים רבים נוספים כדי לסייע ביצירת לידים. פיתוח עסקי מקצועי חייב להרחיב את “מגרש המשחקים” של החברה. חייב לתת יותר כלים למערכי המכירות והשרות להביא לקוחות חדשים, לשמר את הקיימים וליצור מכירות המשך ואפ סייל ללקוחות הקיימים.
פיתוח עסקי מקצועי מקצוע נדרש וכלל לא מותרות
לכן, פיתוח עסקי הוא לחלוטין לא מותרות בעולם התחרותי. דעו כי פיתוח עסקי לא רק עוסק בהשגת לקוחות חדשים, הוא מתמקד לא פחות בשימור והרחבת הקשר עם הלקוחות הקיימים. היה ותרצה לגייס סמנכ”ל פיתוח עסקי? או מנהל מקצועי ברמת מנהל אגף דעו כי הם עשויים לעזור גם לך כבעל החברה או המנכ”ל לזהות הזדמנויות לצמיחה חדשות שנעלמו מעינך. הם יעזרו לך להגביר את נאמנות הלקוחות, לשפר את מערך המכירות והשרות ולמנוע נטישה למתחרים. זאת ועוד, באחריותם לפתח שותפויות אסטרטגיות, מיזמים משותפים, עם חברות היכולות ליצור סינרגיה לעולם התוכן והמוצרים שלך. זאת מבלי ליצור קניבליזציה. מנוע צמיחה נוסף עשוי להיות מעצם התמקדותם של העוסקים בפיתוח עסקי באיתור חברות ועסקים שעשויים להתאים למיזוג ורכישה. מיזוגים ורכישות כיום מהווה מנוע צמיחה מרכזי בשווקים תחרותיים ועמוסים.
מה דעתך? האם פיתוח עסקי אפקטיבי אצלך בארגון הוא מותרות?
התשובה לשאלה זו היא 'לא' מהדהד. פיתוח עסקי אינו מותרות ואין להתייחס אליו ככזה. זה חלק מהותי בכל עסק ואם אין לך אותו, תמצא את עצמך בתחתית שרשרת המזון. פיתוח עסקי, או בקיצור BD, הוא חלק חיוני בכל חברה. אם לחברה אין BD, היא תמצא את עצמה בתחתית שרשרת המזון. פיתוח עסקי יכול לעזור לחברות בצמיחה והתרחבותן על ידי יצירת קשרים חדשים עם שותפים פוטנציאליים. אי אפשר להמעיט בחשיבותו של BD. אם העסק שלך הולך לגדול ואתה רוצה שהוא ישרוד, תצטרך לשמור על ה-BD שלך שמח. פיתוח עסקי אינו מותרות ואין להתייחס אליו ככזה. זהו חלק מהותי בכל עסק ואם אין לכם אותו, אז אתם מסתכנים להיות בתחתית שרשרת המזון.
פיתוח עסקי הוא חלק חשוב בכל חברה, וזה לא מותרות.
פיתוח עסקי הוא חלק חשוב בכל חברה, אבל זה לא מותרות. בעולם תחרותי זה, פיתוח עסקי חייב להיעשות על מנת להישאר רלוונטי ולצמוח. חברה שלא עוסקת בפיתוח עסקי תצא בסופו של דבר מהעסק כי היא לא מצליחה למצוא לקוחות חדשים או למצוא דרכים חדשות למכור את המוצרים שלה. כל העסקים צריכים לעשות פיתוח עסקי, גם אם הם לא מוכנים להודות ולחשוף זאת. כיועצים עסקיים אנו מבקשים לקבוע כי: פיתוח עסקי הוא השקעה שתעזור לעסק לצמוח בטווח הארוך. אנו יכולים להשתמש במודל ה-ROI כדי לחשב את ההחזר על ההשקעה של פיתוח עסקי. הנוסחה לחישוב זה היא: ROI = (רווח מהשקעה - עלות השקעה)
לאנשים שמצליחים בפיתוח עסקי יש את התכונות הבאות:
פיתוח עסקי הוא תהליך מרכזי בכל חברה. זהו אמצעי ליצירת אסטרטגיות וביצוע שינויים כדי להגיע ליעד של הגדלת ההכנסות ושביעות רצון הלקוחות. זה יכול להיעשות על ידי אנשים שונים במחלקות שונות, אבל חשוב שהם יעבדו יחד בהצלחה כדי לבצע את העבודה. ללא פיתוח עסקי, יהיה קשה לחברות להגדיל את בסיס הלקוחות שלהן. פיתוח עסקי יכול להיעשות באמצעים פנימיים או חיצוניים. להלן כמה מהתכונות הנחוצות למנהלים העוסקים בפיתוח עסקי. הם חייבים להיות בעלי התכונות והכישורים הבאים:
- עליהם להיות הם טובים ביצירת קשרים ויצירת קשרים.
- הם חייבים להיות טובים בלמצב את עצמם להיות במקום הנכון בזמן הנכון, והם מסוגלים ליצור קשרים עם אנשים חשובים.
- הם צריכים להיות עם כישורי תקשורת בינאישית גבוהה וכן בעלי כישורי אינטליגנציה רגשית מפותחת. עליהם להיות מיומנים לקרוא אנשים היטב, והם יודעים כיצד לתקשר עם סוגים שונים של אנשים מנהלים וספקים.
- הם חייבים להיות בעלי תחושה חזקה של מה יימכר ומה לא, ולהיות ערניים לטרנדים חדשים ושינויים בהרגלי הצריכה של הלקוחות.
- הם יודעים "להריח" הזדמנויות עסקיות ולהרוויח כסף על ידי חיבור עם אנשים אחרים.
לסיכום, פיתוח עסקי הוא חלק חשוב מאד בכל חברה או עסק קטן. זהו תהליך מתמשך של עבודה ניהולית שיווקית ואסטרטגית המתמקדת בפיתוח קשרי לקוחות, בניית שותפויות והבאת לקוחות חדשים. המטרה העיקרית של פיתוח עסקי היא להגדיל את ההכנסות והרווח של החברה. רוצים לקבל מידע נוסף? לקבוע איתנו פגישת "סיעור מוחות" במתנה לבחינת התועלות שגם אתה כבעלים וכמנכ"ל עשוי לקבל מהתנעת תהליך פיתוח עסקי איתנו במסגרת "מיקור חוץ". צלצל ישירות אלי 0544-814332 או 03-9032222 או שלח פניה דרך דף צור קשר