ערב ראש השנה האזרחית וכניסה לעשור השלישי של המאה ה- 21 - אני מבקש לקבוע מהניסיון הרב שאספתי לאורך למעלה מ- 16 שנות ליווי וייעוץ עסקי וארגוני כי השלב הראשון בתהליך הוא בחירה נכונה של היועץ העסקי. בחירה שגויה, עשויה לגרום לנזקים כבדים ובעיקר לאי פתרון בעיות ומשברים עסקיים כואבים. כיועץ עסקי מיומן ובעל ניסיון, השלב הראשון בהתנעת תהליכי העבודה מתמקד בהגדרת היעד. שלב זה, חשוב ומבוצע אך ורק לאחר איפיון מצב קיים ובחינת השוק והמתחרים. מומלץ והכרחי להבין מהי נקודת ההתחלה שכולם מסכימים עליה. או במילים אחרות לוודא כי כולם מבינים את המצב לאשורו היכן החברה או העסק נמצא מבחינה עסקית והיכן הבעלים ואו המנכ"ל נמצאים בסיטואציה הנ"ל ברמה האישית. 

 יועצים עסקיים בונים "מפת מציאות עסקית"

כל זאת בכדי שיחד נוכל להיות מסוגלים להגדיר יעדים ראויים והגיוניים להשגה. יעדים ברמה העסקית ויעדים אישיים. לא פחות חשוב להיות מסוגלים לבנות חזון עסקי ואישי לגבי ה- 2-5-8 השנים הבאות. להגדיר בכתב ובהסכמה את היעדים שאנו מבקשים להשיג, ולפרט את השאיפות העסקיות והאישיות תוך הסתכלות על מצבנו בשנים הבאות. התהליך המוצע תמיד על ידינו כיועצים עסקיים מתמקד בתהליך קצר של "איפיון מצב קיים" וראיונות עומק, עם מנהלים ועובדים מרכזיים כחלק חשוב בבניית מפת השטח של החברה. כמו שוויז, יודע לנווט היטב על מפת הכבישים כך אנו כיועצים עסקיים צריכים להבין איפה אנחנו בכל רגע נתון בשטח מול המתחרים והשוק ביום או בלילה בגשם או בסערת שלגים. אנו חייבים להיות מסוגלים אחרי שלב איפיון מצב קיים, לזהות בצורה חדה וחד ערכית היכן הארגון ומנהליו נמצאים בכל רגע נתון בכדי להיות מסוגלים לנווט את הספינה בבטחה אל נמל הבית המוגן ולהיות מסוגלים להשיג את היעדים. 

ייעוץ עסקי מרחיב את ארגז הכלים הניהולי 

כחיילים או קצינים בצבא, בטוח לקחתם חלק במסעות ניווט. אני מוצא דמיון רב לעולם העסקי, לעולמות הייעוץ בפרט. היה  ולא נדע, בכל רגע נתון היכן אנו נמצאים לא נדע לאן אנו צריכים ללכת. הן בניווט הצבאי והן בעולם העסקי - המיקום הוא ביחס להרבה מאד שחקנים בתהליך. מתחרים, לקוחות, ספקים, בנקים, ועוד. הגורמים האלה וגם אחרים הם תזזיתיים על "מפת העסקים" משפיעים, משתנים ויוצרים אילוצים שמהווים נדבך חשוב בקביעת המיקום והמצב הנוכחי של כל עסק וארגון. הם משפיעים על גודל העסק? על הגידול בהכנסות וברווחיות?

משפיעים על עדכנות טכנולוגית, על ערוצי השיווק והמכירות? ובעיקר משפיעים על סיכוי השרידות והצמיחה של חברות ועסקים על פני המפה העסקית שלהם. רק בתום השלמת המפה האישית של העסק נוכל לעבור ולבנות תוכנית שבנויה לגשר על הפערים בין הרצון למציאות. בעבודה משותפת ותהליכית של ליווי עסקי וארגוני לאורך זמן נפסע יחד צעד אחר צעד, להשגת המטרות. בתהליך יעודכן "ארגז הכלים" הניהולי והאישי של המנכ"ל הבעלים והמנהלים בארגון. 

פגישת היכרות הדדית - ללא עלות

היה ונתקדם לשלב של ההיכרות אני כיועץ ארגוני בעל ניסיון רב שנים דוגל שהפגישה הראשונה היא החשובה והקריטית להצלחה. בתום פגישת ההיכרות - לא תמיד מתקיים החיבור הבינאישי הנכון והיה ולא מתקיים אסור להניע כל תהליך בתחום הייעוץ העסקי והמנטורינג. הפגישה הראשונה חשובה לבדוק את החיבור "הכימי", הרגשי בין הצדדים. נכון לבחון את סט הערכים החזון והתרבות של כל אחד מהצדדים ואת ההתאמה להצליח לעבוד יחד. היה ועברנו את השלב ההיכרות הראשון בהצלחה אזי נעבור לדבר "עסקים". והמשכה של הפגישה תתמקד בדברים הבאים ברמת המידע הראשוני שלחלוטין לא בא להחליף תהליך ממוקד של איפיון מצב קיים" באמצעות ראיונות עומק למנהלים ולעובדים בארגון. 

נבצע סריקה ראשונית של הדברים הבאים:

נלמד על השוק, על המתחרים ועל מה שקורה בעולם. נתעדכן ברמה כללית לגבי האיתנות הפיננסית נעבור יחד על ניתוח נתונים כלכליים, תזרים מזומנים, מחזור, מספר עסקאות, סה"כ עובדים, עלויות שכר והוצאות, רווחיות, הלוואות. נשמע יחד סקירה על סוגי הלקוחות בארגון, האיפיונים שלהם, מה מצב מחלקת השרות ונלמד את אחוזי הנטישה והשימור. ככלל נבצע הליך קצר וממוקד של איתור חסמים וחולשות אל מול החוזקות בעסק. ננסה לציין מספר חוליות חלשות ונדון בקצרה באיכות כוח המכירות והשרות בחברה. 

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


בתום הסקירה הקצרה ננסה לבחון האם האסטרטגיה העסקית ומערך השיווק זקוקים לשינוי? נמפה בקצרה סיכונים וסיכויים בשוק המטרה ונגע בקצרה באיתור היעדים העסקיים והאישיים. שיחה ראשונית זו תהיה טריגר להחלטה משותפת לבחון את המידע על בסיס ביצוע "ראיונות עומק" אחד על אחד עם מגוון מנהלים ועובדים בארגון בכדי להציג תמונה נקיה מדעות קדומות. רק לאחר עיבוד הנתונים נשמח להציג תוכנית פעולה להשגה. 

ייעוץ עסקי מקצועי – שותפים להצלחות

כיועצים עסקיים מובילים אין אנו יודעים לעשות "קסמים". בפרט אנו נזהרים מאד לא לדבר בשפה שלא מוכרת למנהלים ולבעלי חברות ועסקים. לא מבטיחים הבטחות שווא... ולא שמים את האגו המקצועי שלנו בחזית התהליכים. בכדי שנתניע תהליך נכון אנו ממליצים על ביצוע ראיונות עומק "אחד על אחד" עם עובדים ומנהלים בחברה שנבחרו, בצורה "חכמה" לתהליך. חשוב כי נדגיש את הדבר הבא: "ללא המעורבות הפעילה של צוותי המנהלים קשה יהיה לצלוח משברים? וקשה אף יותר להתמודד עם מצבים של שפע וצמיחה בלתי מתוכננים". 

כעת, זהו המקום להציע לכם להתקשר ישירות למשה גרימברג 054-4814332 ולקבוע פגישת היכרות ראשונית. להזמנת שירותי יועץ עסקי, ייעוץ ארגוני והובלת תהליכי הבראה שינוי וצמיחה המומלץ על ידי מנכ"לים ובעלים. לחברה ידע כלים וניסיון מוכח להוביל תהליכים מוצלחים פנו ישירות למייל של משה גרימברג- abc@nihul4u.ci.il כתבו בכמה מילים מה אתם מצפים מתהליך משותף ונקבע פגישה ראשונית להיכרות וללא כל עלות.