מהו עגל הזהב" הניהולי? ה-PowerPoint! בשנים האחרונות כיועץ ארגוני נחשפתי לכוחה הבלתי מוגבל של תוכנת "עגל הזהב" תוכנה שארגונים ומנהלים מקדשים. לא פעם מנהלים בדרגות השונות שמים את מלוא יהבם על עתידם המקצועי אך ורק על מצגת PowerPoint שלהם? קראתי לא מזמן מאמר יפה בנושא המציג את השתלטותה של התוכנה על מערכת הביטחון האמריקאית, כמו גם על מערכות בתעשייה במנהל ובממשל בארץ ובעולם. "תוכנת PowerPoint הופכת אותנו לטיפשים".

לא להשתעבד למצגות מושקעות

על המשפט הזה לא חתום דובר של חברה המתחרה במיקרוסופט. אלא דווקא גנרל בחיל הנחתים האמריקאים, ג'יימס נ.מטיס, אשר התראיין לניו יורק טיימס ואמר: "מדובר בדבר מסוכן, מכיוון שהוא יוצר אשליה של הבנה ושליטה. מה לעשות שחלק מהבעיות בעולם אינן יכולות להיות מוצגות ב"בולטים". אני מתחבר מאד למסקנה ולמסר של הגנרל האמריקאי. התמונה זהה לחלוטין בעולם העסקי. שם רבים מהמנהלים לא זזים מטר ללא מצגת PowerPoint מושקעת ורבת רושם.

שפרו את יכולת החשיבה

משפטי המפתח – הציטוטים, שהשאירו בי חותם קשורים לנושא. הם מחזקים את התובנה עד כמה חשוב לא להשתעבד לטרנד האומר כי מצגת טובה מהווה את הפתרון לבעיה. להצלחתם של תהליכים ניהוליים נדרשת מיומנות גדולה יותר מאשר הכנת מצגת טובה. הציטוט הראשון הוא של הריאט מרטינו הקובעת כי "לחושבים" חשיבות רבה יותר מ-"לצופים": • "קוראים וצופים הם רבים, חושבים הם נדירים"  הריאט מרטינו. הציטוט השני בא מפיו של גיאורג כריסטוף ליכטנברג, המציין עד כמה חשוב לא להיצמד למסגרות הקשוחות של מצגות ה - PowerPoint : • "הרבה טעויות היינו מונעים מבני אדם, אילו לימדנו אותם כיצד לחשוב ולא מה עליהם לחשוב."  גיאורג כריסטוף ליכטנברג.

מצגות לא יוצרות צמיחה

מתברר כי אחרי 23 שנים לאחר הופעת התוכנה מתברר כי כיום, מנהלים ומפקדים יכולים להיחשף למספר רב של מצגות בכל יום, דבר השואב שעות מיום העבודה. עובדים בארגונים רבים אף מקיימים תחרות סמויה - מי ייצר מצגות מרשימות יותר, שישביעו את רצון הבוס. אין זה סוד כי במקרים בהם מנסים לדחוס המון מידע למספר שקפים – נוצרות מצגות לא מובנות בעליל. מרשימות מבחינה גרפית אבל מבולבלות. חלקן נראות כמעט כבליל של כתמי צבע ואיורים. המסרים לא פעם נעלמים.

הימנעו מסגידה לעגלי זהב

בארגונים אותם אנו מלווים כיועצים ארגוניים, אנו מקפידים להטמיע מהלכי דיון וחשיבה הכוללים מפגשי "סיעור מוחות" ללא ההשפעה המשתקת של "עגל הזהב" – תוכנת המצגות של מיקרוסופט. על פי מיטב זיכרוני, מעניין לציין ש- PowerPoint לא נוצרה על ידי מיקרוסופט, אלא נקנתה על ידה. טוב לזכור שלעתים מתקיימות בשוק המחשוב רכישות מוצלחות מאוד – אפילו אם הן לבסוף "מפספסות" את יעודן היה והמשתמשים בה לא מבינים את יתרונותיה וחסרונותיה. האם גם אתם סוגדים לעגל הזהב" הניהולי? ל-PowerPoint!?

למה להפסיק לסגוד ל- PowerPoint

היתרונות הגדולים של התוכנה על פי הבנתי להיות הזרז והסטרטר להתנעת תהליכים ופעילויות עסקיות. הוא על פי הבנתנו כיועצים ומלווים תהליכים של שינוי וצמיחה, בקרב הנהלות ארגונים ומנהלים, כוחה של התוכנה בהיותה כלי מצוין למנהלים- מדריכים, המבקשים דרך פשוטה ואפקטיבית לחלוק בנתונים. בשום מקרה התוכנה לא מיועדת לפתח הבנה עמוקה של תהליכים מורכבים. לשם כך דרושה עבודת הכנה המלווה בקריאה ולימוד נוספים. ככלל זה מאד ברור לנו כי סטודנטים או דוקטורנטים לא יכולים להגיש את עבודותיהם ואו את התזה שלהם ב-PowerPoint.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


יש ניהול ללא מצגות

כוחה של תכנת ה- PowerPoint להציג החלטות פשוטות אופרטיביות הצריכות להיות מיושמות באופן מיידי. אחת מהמלצות של האתר Business Insider שאותה אני מנסה להנחיל בקרב הארגונים והמנהלים אותם אני מלווה כיועץ ארגוני היא לבחון ולבדוק כמה אנשים בארגון מבלים זמן רב ביצירת מצגות PowerPoint ולוודא שלא מדובר בכמות מוגזמת. המלצה חשובה לא פחות עוסקת בחובה לדאוג שמצגות יועברו למנהלים לפני הישיבה, כדי שאלו יוכלו לעבור עליהן מראש, להגיע לדיון מוכנים ולקדם אותו בצורה יעילה יותר.

הימנעו להשתעבד למצגות

לסיכום, שימוש לא נכון ב-PowerPoint יכול ליצור בלבול ותסכול. חובה עלינו להבין כי בידיו של מנהל ולא משנה דרגתו בעל כישורי תקשור נמוכים התוכנה יכולה להפיץ דיסאינפורמציה ולהוביל להחלטות שגויות בארגון. החיסרון המרכזי של התוכנה ושל המומחים בהפעלתה מתמקד בדגש על סגנון במקום על תוכן והפיכתו של המידע הנמסר לרדוד ולפשוט מדי.

מנהלים מצטיינים מבינים..

בקרב מנהלים מצטיינים המבינים את הסכנה בהשתעבדות ל "עגל הזהב" הניהולי? ה- PowerPoint מתקבלת בהבנה כי כמות הזמן המבוזבזת על השימוש בה הפכה לבדיחה קבועה. "מנהלי פאוור פוינט אינסטנט" הוא הכינוי למנהלים שמוצאים את עצמם במקום לנהל עוסקים זמן רב מידי בהכנת מצגות על חשבון חלק ניכר וחשוב מזמנם הניהולי.

הובלת תהליכי שינוי וצמיחה

רכשנו מיומנות רבה בליווי תהליכים שבהם מנהלים והנהלות בחרו בנו להוביל תהליכי ליווי ושינוי ארגוני כחלק מהערכות ארגונית לאתגרים עסקיים קיימים וחדשים. רוצים לקבל פרטים על כלל התובנות העוסקות בחשיבות של בניית תוכנית שינוי וצמיחה אפקטיבית? מבלי להיות שבוי ביופייה של מצגת PowerPoint פתחנו מתודולוגיה המציעה תהליכי יעוץ ארגוני- פיתוח עסקי וליווי להנהלות ארגונים ומנהלים המספקת כלים להגדלת הנוכחות בשוק ומול המתחרים.

שווה כי ניפגש? האם שני בבוקר או חמישי אחרי הצהרים?

אשמח לתת לך מידע נוסף ואף לבדוק קיומו של מפגש עבודה ראשוני שיעסוק בניתוח ההזדמנויות והאיומים של שוק המטרה המרכזי שלכם. אנו ממליצים כי תחשבו תמיד על הדרך הנוספת המיועדת לפתח הבנה עמוקה לתהליכים מורכבים. לשם כך נשמח להיות השותפים שלכם לחשיבה ולהובלה של התהליכים. לחץ כאן לפניה ישירה למשה גרימברג. שבעקבותיה ננסה לאתר את התועלות הנוספות שאתה ומנהליך יכולים לקבל משימוש נכון ומקיף ביתרונותיה של התוכנה כחלק מתהליכים מורכבים יותר אותם נוביל יחד.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


העצמה והכשרה של  דור המנהלים הבא 

חברתנו Advanced Business Consulting פעילה מתחילת 2006 בהדרכה והכשרה של מנהלים בחברות ועסקים במגוון סגמנטים בתעשייה הישראלית. תכניות – סדנאות - וקורסים למנהלים העוסקים בשיפור מיומנויות ואימוץ מתודולוגיות ניהול עדכניות. המטרה ששמנו לעצמנו מתמקדת ברצון לפתח יכולות ומיומנויות בקרב דור המנהלים הבא. מיומנויות החורגות מתחום השימוש במצגות כפתרון כולל לבעיות שוטפות. אנו מקדישים מאמץ להתאים את תכניות  סדנאות - וקורסים לעולמות התוכן של המשתתפים כאשר התוצרים מותאמים לפערים הנדרשים לשפר בכל מה שקשור למיומנויות ניהול, מנהיגות, הנעת צוותים ועבודה על פי יעדים.  בתחום

אשמח להיפגש ולהכיר

ארגונים איכותיים ומצטיינים בתחום השרות ללקוחות נבדלים זה מזה ברמת העובדים והמנהלים ולכן גם ברמת התוצאות העסקיות. ההמלצה שלנו - השקיעו בהם והתוצאות יגיעו כפועל יוצא מכך. תודה, שאתם בחרתם להשקיע בפיתוח ההון הניהולי ובעובדים של מערכי השרות המכירות והתפעול גם אצלכם בחברה. ההשקעה הטובה ביותר לחברות והנהלות המבקשות להמשיך ולהצטיין ולהפוך את ההון האנושי והניהולי לקטר שממשיך להוביל שינוי וצמיחה. להזמנת שירותי הדרכה קורסים וסדנאות למנהלים, בתחומי שרות לקוחות מוקדים ומכירות, המותאמים אישית לך כמנכ"ל או כבעלים. פנו ישירות למייל של משה גרימברג- abc@nihul4u.co.il כתבו בכמה מילים מה אתה מצפה מתהליך משותף ונקבע פגישה ראשונית להיכרות וללא כל עלות.