חוזקה של שרשרת האספקה? חוזקו של ארגון? תלוי בחוליה החלשה.. לחנך מנהלים ועובדים וספקים לתכנן היא לא אחת משימה לא פשוטה. רבים מעדיפים לזרום ולאלתר. כאחד שמלווה ארגונים לא אחת התמודדתי מול קשיים בתהליכי התפעול והלוגיסטיקה של חברות שונות. פעם אחר פעם מגלים כי יש פער בהבנה של חשיבות שרשרת האספקה. דעו לכם כי בעולמות העסקיים איכות ניהול שרשרת האספקה תלויה בחוליה החלשה.. שהיא הקובעת?

ארגונים כיום מבקשים לשים את הלקוח במרכז ולפיכך חשיבותה של שרשרת האספקה קריטית להצלחתו של הארגון. המטרה להציב את שרשרת האספקה במרכז של ניהול ארגוני מוטה לקוחות. כידוע ניהול שרשרת אספקה היא גישה יחסית חדשה שבה נוקטים ארגונים שהבינו שניהול נכון ופיקוח על שרשרת אספקה יוביל לאופטימיזציה משולבת של כל החוליות בשרשרת הארגונית ותגרום להגדלת הרווחיות ומיצוב ובידול טוב יותר בשוק מול המתחרים.

ניהול שרשרת אספקה מקצועי

החודש תקציר המנהלים, הקצר והאפקטיבי, עוסק בחשיבותה של שרשרת האספקה להצלחה ניהולית ועסקית. אנו מנסים לגעת בדרך הנכונה להביא את יכולות השיטה ליישום כך שתגרום לתועלות ברות מדידה. כמנהלים לא אחת אנו אמורים לחשוב מחוץ "לקופסא" ולקרוא תיגר למבנים ארגוניים שאולי הגיע הזמן לשנות? עלינו לא לפחד לקבל החלטות ניהוליות אשר מתחייבות משינוי מיקוד ואו רצון של צמיחה.

פרפקציוניזם פעמים יוצר שיתוק

לפיכך משפטי המפרסמים החודש נוגעים בנושא: הציטוט הראשון הוא של גיליאן בטלר: • "לא הזמן צריך להיות מנוהל, אלא האדם." גיליאן בטלר . בהתאמה צריך לנהל את השרשרת... וצריך לדאוג כי מנהלים איכותיים ינהלו את התחומים שבאחריותם. הציטוט השני שייך לפרנק זאפה שכבר אמר בעבר: • "אף פעם אל תעצור עד שהטוב שלך הופך טוב יותר, והטוב יותר שלך הופך לטוב ביותר". פרנק זאפה. תובנה ניהולית אותה אני ממליץ כי נאמץ כמנהלים ללא כל קשר לניהול שרשרת אספקה.

אתרו את החוליות החלשות

לא אחת אנו כיועצים ארגוניים ממליצים לבצע תהליך של דירוג החוליות השונות בתהליך הארגוני הכולל על פי חשיבותן ועל פי נפחן בתהליך. תהליך הבא לזהות את חוליות החולשות בשרשרת האספקה הכלל ארגונית הכוללת את האינטראקציות שבין האגפים החטיבות והמחלקות. המלצתי לדרג את היחידות, חוליות בסולם של שלוש רמות (גבוה, בינוני, נמוך) לפי הקריטיות שלהם ליכולתנו להמשיך לבצע את המשימה של הבאת התשומות בדרך המהירה והיעילה ביותר ללקוחות. על בסיס דירוג זה תעדיפו את הגישה שלכם ושל מנהלי היחידות השונות בשרשרת כדי להבטיח כי כל מנהל יחידה או חוליה והעובדים בה יהיו מודעים וערוכים לדעת מה חלקם בתהליך ועד כמה קריטי כי יבצעו את חלקם באופן מושלם.

אופטימיזציה

עקרונית, בגישה המסורתית - שרשרת אספקה ארגונית חולשת על חמש חוליות עיקריות בארגון, הרכש ,ייצור, אחסון, הפצה ותובלה. לא אחת אומרים כי בעולם מושלם היא יכולה לכלול גם את ההנדסה והיצור? ואפילו תחומים אחרים בהבנה כי כולם בסופו של דבר משרתים את הלקוח הסופי. בכל מקרה אנו לא עוסקים בחשיבה אוטופית. לפיכך כל חוליה בסיסית כמצוין מעלה היא חלק מרכזי שווה בשרשרת האספקה והצלחת שרשרת האספקה מותנה בשלוב החוליות השונות והאינטגרציה ואינטראקציה בינם לבין היחידות האחרות בארגון.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


אסטרטגיה נכונה למערכי שרשרת האספקה

חובה לשאוף להגיע לשיפור ואופטימיזציה כי האתגר לארגון בבניית אסטרטגיה נכונה של שרשרת אספקה הוא להגיע, על ידי מיקום שרשרת האספקה ומנהלה בצורה נכונה על הסקלה בין שאר יחידות הניהול המרכזיות. כל זאת דרך הפריזמה המקשרת בין יכולת תפעולית ויעילות לבין יכולת תגובות מהירות לדרישות הלקוח.

הדרך הנכונה לשפר את הלוגיסטיקה

תחילה יש להתמקד ביכולת לזהות את כל המרכיבים בשרשרת האספקה, במטרה להיות מסוגלים לראות את מכלול הגורמים ותוך כך להקיש כיצד ניתן לנהל את שרשרת האספקה. שרשרת אספקה היא הפונקציות הממלאות את רצון הלקוח הפונקציות הללו כוללות בין השאר פיתוח מוצרים שווק ניתוח השוק תחזיות מימון הפצה ושירות לקוחות. על מנת לתכנן ולהפעיל שרשת האספקה התאגידית בצורה אופטימלית על הארגון להבין כי תחום זה זקוק לניהול צמוד ואיכותי.

צרו מערכת תקשורת פתוחה ודו כיוונית

בנוסף אנו כעוסקים בייעוץ ארגוני והתאמת מערכי ניהול ושליטה קובעים כי תהליך מקצועי ואפקטיבי מבוסס על תקשורת איכותית וזרימת מידע בין שאר יחידות הניהול והמטה. ארגון המידע הארגוני ושיתופו עם כל החוליות בשרשרת האספקה, ועם שאר האגפים בארגון הוא קריטי. הוא חייב לאפשר לכל חוליה ולכל יחידה מחוצה לה לראות מעבר למידע שברשותה, השיתוף מאפשר תגובה מהירה ויעילה לשוק דינמי משתנה ומהווה פקטור מרכזי בהצלחה.

לא לפחד מקשיים בדרך

לצד היתרונות של הגדלת הרווחיות, ניהול מלאי ורכש טוב יותר, התייעלות, מיצוב בשוק, גמישות תפעולית מול דרישות הלקוחות, הקטנת עליות- לא אחת ארגונים מגלים כי השינוי לא פשוט כלל. נדמה לי כי כיום ארגונים המבקשים ושואפים להגיע למצוינות מבינים כי הקשיים והחסרונות שווים את המאמץ הארגוני להתמודד איתם בדרך להגיע אל שרשרת אספקה ארגונית מושלמת. הקשיים והחסרונות מהווים לא אחת הזדמנויות לביצוע תהליכי שיפור והתמקצעות ניהולית הנדרשים כלל בארגון  בנוסף לשיפור הנדרש בשרשרת האספקה, בארגונים השואפים למצוינות.

הידע הניסיון יכול להביא לך ערך מדיד

אנו המגיעים מהעולם העסקי, ומכירים היטב את עולמות הניהול, השיווק והמכירות ואת התהליכים התפעוליים הנדרשים לבניית שרשרת אספקה יעילה כחלק מתהליכי ניהול ממוקדי לקוחות בארגונים המבקשים להצטיין ולהגדיל את פלח השוק שלהם על חשבון המתחרים. פתחנו מתודולוגיה המציעה תהליכי יעוץ ארגוני- פיתוח עסקי וליווי שטח למנהלים וכוחות מכירה המספקת כלים להגדלת הנוכחות בשוק ומול המתחרים. אשמח לתת לך מידע נוסף ואף לבדוק קיומו של מפגש עבודה ראשוני שיעסוק בניתוח ההזדמנויות והאיומים של שוק המטרה המרכזי שלכם. לחץ כאן לפניה ישירה למשה גרימברג.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


שיפור מערכי תפעול ושרות

מידע ומאמרים מקצועיים בתחומי שיפור מערכי תפעול ושרות יחד עם מידע רב על הסדנאות והקורסים למנהלים, עשויים להיות חשובים גם לך כמנכ"ל ואו כבעלים. יש באפשרותכם לבדוק היתכנות לקבל מגוון רחב של שירותים מקצועיים נוספים בתחומי הדרכה ופיתוח מנהלים, שיפור מיומנויות הניהול, הייעוץ הארגוני, הדרכת מנהלים ואנשי מכירות, מערכות שרות לקוחות באמצעות "מיקור חוץ". תרגישו חופשי לצלצל: 03-9032222 או פנו ישירות אלי 0544814332 או שלחו מייל: abc@nihul4u.co.il

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים