מהי צמיחה? בואו וניעזר בהגדרה המילונית. צמיחה כלכלית או צמיחה עסקית היא הגידול באפשרויות של משק או מדינה ברמה הלאומית או במסגרת העסקית המציג נתונים מדידים המראים על שיפור במדדים מוסכמים. בעולם העסקי ניתן לבחון צמיחה באמצעות גידול ברווח, גידול בפלח השוק ובעוד לא מעט מדדים נוספים. צמיחה עסקית - מצב בו חברה או עסק מגדיל את פעילותו העסקית וכנגזרת מגדיל את היקף המכירות ושומר או מגדיל את מרווחי הרווח.

עדכנו את האסטרטגיות השונות

אנו יכולים לזהות צמיחה אורגנית: צמיחה בתוך הענף בעזרת שיפור עצמי המביא לקצב צמיחה התלוי בהתרחבות השווקים. צמיחה מואצת בעולם העסקי תבוא לידי ביטוי באמצעות כניסה לשווקים חדשים או רכישות ומיזוגים של מתחרים. כדי שחברות וארגונים ימשיכו לגדול, לצמוח, ולעמוד באתגרי התחרות במאה ה- 21 נדרש אחת למספר שנים לעצור ולרענן את האסטרטגיה העסקית והשיווקית. אנו כיועצים אסטרטגיים מלווים חברות וארגונים אשר מבקשות לבחון באם הגיע הזמן לעדכן ולהתאים את האסטרטגיות השונות לשינויים בשוק ומול המתחרים.

היו קשובים ומודעים לתהליכי צמיחה של המתחרים

מודיעין עדכני ויכולת ניתוח חשובים להנהלות ומנכ"לים המבקשים לשמור על המובילות ולצמוח. בעולם של היום, התחרות עזה. יש כל כך הרבה חברות שמנסות להקדים את המשחק ולבסס את המותג שלהן. חשוב לעמוד בקצב הצמיחה של המתחרים כי הם יכולים להוות איום אם לא לוקחים אותם ברצינות. הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לוודא שאתה מבין מה הם עושים ומה הם מציעים. כהנהלה וכמנכ"ל עליך לדעת איך הם ממוקמים בשוק וכמה אחיזה נוספת הם צברו. כיועץ אסטרטגי אני מבקש לקבוע כי השלב הבא יהיה להבין מה מייחד אותך מולם? הדבר חיוני בכדי שיחד נוכל למצוא דרכים לשפר את המוצר או השירות ואת הצעת הערך ללקוחות שלך. יחד אנחנו צריכים גם להסתכל על אסטרטגיות השיווק שהמתחרים שלך ולראות עד כמה אלו הצליחו עבורם. עלינו ללמוד מה נכון לשכפל, ומה נכון לחדש בכדי לחזור לקחת הובלה ולחזור לצמיחה. בכדי להניע תהליכי שינוי מבני וארגוני תוך חתירה להגדלת פלח שוק והגדלת הרווחיות.

השלבים להתנעת תהליכי צמיחה עסקית

  • שלב 1: עלינו להבין ולחקור לעומק את המודל העסקי ואת טקטיקות השיווק של המתחרים שלך. הבנת המודל העסקי והטקטיקות השיווקיות של חברות מתחרות חיונית כדי להבין כיצד הם מצליחות להשפיע על הלקוחות. חשוב לנו להבין את טקטיקות השיווק שלהם. דע כי לקוחות הם לא מוצר, או שרות. לקוחות כיום מהווים את המשאב הכי יקר וחשוב לכל חברה או עסק המבקשים לצמוח. הם נשמת אפה של כל חברה המבקשת להתפתח על חשבון המתחרים. המשמעות היא שכחברה אתה מחויב להעניק שרות לקוחות יוצא מהכלל 24/7. להעניק חוויות שרות שגורמות ללקוחות שלך להישאר נאמנים.
  • שלב 2: עלינו לנתח את החוזקות והחולשות של המתחרים. עלינו לעשות כל מאמץ בכדי לנתח ולמפות את החוזקות והחולשות של המתחרים שלך. לבנות מפת הערכת מתחרים על פי מדדים כלכליים ושיווקיים. נבצע ניתוח שוק ואיתור "חוליות חלשות" בתפקוד של המתחרים כחלק מבניית תוכנית "תקיפה".
 
  • שלב 3: הערך את החולשות והחוזקות שלך. השלב השלישי הוא החשוב ביותר. עלינו להעריך את החולשות והחוזקות של החברה שאתה הבעלים או המנכ"ל. כאן אני כיועץ ארגוני – יועץ אסטרטגי נכנס לתמונה ומוביל תהליכי "מיפוי מצב קיים" לאיתור החוזקות והחולשות בארגון. פיתחנו מתודולוגיה המאפשרת לנו בתהליך מואץ להוביל תהליך בו אתה כמנכ"ל וההנהלה לוקחים בו חלק מרכזי. בסיום התהליך נבצע מפגש "סיעור מוחות וחשיבה" כחלק מתהליך להצגת תוכנית עבודה להתנעת צמיחה גם אצלך בארגון.
  • שלב 4: מיפוי הזדמנויות החדשות לצמיחה. המתחרים במאה ה- 21 לא נחים על זרי הדפנה. הם מבינים כי מי שדורך במקום סופו להיעלם בעולם התחרותי כיום. שלב זה הינו השלב החשוב ביותר לקראת בנייה ואישור תוכנית פעולה אסטרטגית ברמה ארגונית שמטרתה לייצר מנועי צמיחה חדשים.

המאפיינים של חברות דינמיות המחפשות צמיחה כדרך חיים

חברות דינמיות המאמצות תרבות של שינוי וצמיחה הן אלו שיש להן את היכולת לשנות ולהסתגל מהר יותר לסביבה תחרותית ומשברית. ההנהלות והמנכ"לים שלהם לא מפחדים לקחת סיכונים, והם מוכנים לחקור דרכים שונות לעשות דברים אחרת. מוכנות לשבור פרדיגמות ולפרוץ תקרות זכוכית. חברות בעלות תרבות חזון וערכים של צמיחה יודעות שהדרך היחידה להן לשרוד בעולם תחרותי היא על ידי שיפור מתמיד והישארות לפני המתחרים. הן יודעות שאם הן לא ישתנו, מישהו אחר ייכנס וישתלט על נתח השוק שלהן. כדרך חיים ניהולית ועסקית הן בודקות הזדמנויות, מנסות רעיונות חדשים ומוכנות לקחת סיכונים כדי להישאר בטופ. חברות עסקיות כיום, מחפשות דרכים חדשות לצמוח ולהשתפר. הן מנסות כל הזמן לבצע שינויים שיביאו להכנסות גבוהות יותר, עלויות נמוכות יותר ויעילות רבה יותר.

איך תדעו אם החברה שלכם צריכה לגדול?

הצעד הראשון לצמיחה הוא להעריך את המצב הנוכחי ברמת ההנהלה והמנכ"ל. לבצע ניתוח ומחקר שוק ולראות מה קורה למתחרים הישירים שלכם? לבחון האם הצמיחה קטנה? לבדוק באם המתחרים נוגסים בפלחי השוק שלכם. לאחר מכן נכון לבחון האם יש לכם מוצר או שירות שניתן להרחיב? לבחון מהם הצרכים החדשים של הלקוחות שלך? ברגע שאתה יודע מה הצרכים שלך, אתה יכול להתחיל לבדוק אילו משאבים אתה צריך כדי לגדול וכיצד תקבל אותם. לדוגמה, אם שירות לקוחות בהבנתך חשוב כי יהפוך למנוע צמיחה, עליך להקצות משאבים ולשפר את יכולות המנהלים ונציגי השרות בכדי שיעברו ממוד של שרות לקוחות טוב- למוד של שרות לקוחות יוצא מהכלל. השקיעו בפיתוח מנהלים ועובדים במערכי השרות ובמוקדי המכירות הטלפוניים.

מהי צמיחה עסקית – צמיחה ארגונית ולמה הן חשובות גם לך?

צמיחה היא תהליך של התרחבות או עלייה בגודל בהשוואה למתחרים. תהליך הצמיחה עסקית חשובה לכל חברה מכיוון שהיא קובעת את המשך התפתחותה וצמיחתה לשנים הבאות. דעו כי צמיחה עסקית ניתן להשיג זאת על ידי הגדלת מכירות, גיוס לקוחות חדשים וכניסה לנישות חדשות. כדי לייצר צמיחה עסקית אתה כמנכ"ל צריך לוודא שאתה מעדכן את התוכנית האסטרטגית והתוכנית השיווקית, משקיע מספיק בשיווק ובפרסום. זאת ועוד, עליך גם לנסות למצוא דרכים לצמצם עלויות ולהבטיח תפוקות גבוהות יותר מהעובדים והמנהלים בארגון.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


צמיחה ארגונית מהי?

צמיחה ארגונית מתחייבת כחלק מהתהליכים של הצמיחה העסקית. היא תהליך של הרחבת ארגון לגודל שהוא צריך כדי לגייס עובדים חדשים, ובמקרים מסוימים, אפילו לפתוח משרדים חדשים. תהליך הצמיחה הארגונית אינו תמיד קל, אך בעזרת השלבים והאסטרטגיות הנכונות ניתן לבצע זאת בהצלחה. הצעד הראשון בצמיחה ארגונית על פי הניסיון שצברנו כיועצים ארגוניים, הוא לוודא שאתה מגייס אנשים עם מערך הכישורים הנכון עבור החברה שלך. זה יבטיח שאתה לא מבזבז זמן או כסף על העסקת מישהו שלא עובד טוב עבור החברה שלך. דע כי העסקת אנשים בעלי רקע דומה לזה של העובדים הנוכחיים תסייע גם בהתאמה תרבותית. השלב השני בצמיחה ארגונית הוא לוודא שלחברה שלך יש את המשאבים הדרושים להרחבה הזו.

צמיחה אישית וניהולית: מצא את התשוקה שלך וחי את החיים במלוא הפוטנציאל

גם לך כמנכ"ל בטוח שיש תובנה האומרת את הדבר הבא: "הדבר הכי חשוב בחיים הוא לא להסתדר סתם. זה לחיות את החיים וליהנות מהם. כולנו רוצים לחיות חיים מאושרים ומספקים, אבל איך עושים את זה? התשוקה היא מה שמניע אנשים ומנהלים בכירים לעשות את מה שהם עושים. לחברות מצליחות רבות יש מנהל שהצליח להצמיח את החברה מרעיון לתאגיד רב עולמי גדול. אדם זה הוא בדרך כלל המייסד, אבל לא תמיד. לדוגמה, סטיב ג'ובס לא היה המייסד של אפל, אבל הוא עזר להצמיח אותה לאחת החברות הידועות בעולם. הוא גם היה טוב מאוד בזיהוי כישרונות ובשכירתם לחברה שלו. ביל גייטס הוא אחד האנשים המשפיעים ביותר בעולם. הוא לא רק תרם מיליארדי דולרים לצדקה, אלא גם היה שותף להקמת מיקרוסופט ועזר להפוך אותה לאחת החברות המשגשגות בהיסטוריה. ג'ף באזוס גם נכנס לרשימה המכובדת הזאת, להם הייתה התשוקה להשאיר חותם בעשייתם.

הגורמים שהופכים מנהל טוב למנהל היודע ליצור צמיחה.

המצטיינים במנהלים המומחים להניע תהליכי שינוי וצמיחה מתאפיינים ביכולת להניע עבודת צוות. מיומנים ביכולת להנהיג, להנחות וללמד קבוצות גדולות של מנהלים ועובדים לנוע אל עבר מטרות ראויות. ישנן מיומנויות רבות שנדרשות כדי שמישהו ייחשב כמנהל ומנהיג שינוי מצטיין. מיומנויות אלו כוללות:

  • תִקשׁוֹרֶת בינאישית מפותחת המלווה עם יכולות אינטליגנציה רגשית גבוהה במיוחד.
  • יכולת הנעת עובדים ומנהלים לעבודת צוות
  • יכולות גבוהות של מניעה ופתרון בעיות לאורך התהליכים.
  • פתרון סכסוכים ומניעה של מאבקי אגו ופוליטיקה ארגונית מיותרת בתהליכי התנועה אל עבר התפתחות והגדלת פלח השוק.
  • יצירת מערכי עבודה תוך שיתוף פעולה, פורה בין חלקים שונים בארגון. יכולת ליצור סינרגיה בין עובדים ומנהלים.
  • יכולת התמקדות בעיקר ולא בטפל. אימוץ מודל הפארטו כתרבות ניהולית בתהליכים להנעת צמיחה עסקית וארגונית.

אשמח לתת לך מענה על כל שאלה

צמיחה יכולה להועיל מאוד לעסקים קטנים לחברות SMB. אם אתם מרגישים תקועים או זקוקים לעזרה כלשהי בהגדלת העסק שלכם, בהחלט שקלו לשכור יועץ עסקי מקצועי. באמצעותנו, גם אתה יכול לקחת את העסק שלך לשלב הבא. אם נהניתם ממאמר זה, אנא שתפו אותו! היה ויש לך שאלות או הצעות, אל תהסס לפנות, אלי ישירות במייל abc@nihul4u.co.il או צלצלו אלי – 0544814332. ייעוץ עסקי המניע תהליכי שינוי וצמיחה יכול להועיל מאוד גם לך. אשמח באם תחליט להיעזר בנו בתהליכי החזרה לצמיחה גם אצלך בארגון. יחד נוכל יכול לקחת את החברה או העסק שלך לגבהים חדשים.

יש לנו אתגר עסקי משותף – ליצור צמיחה 

אם אתה מחפש עזרה בפיתוח עסקי, צמיחה או התרחבות, שקלו לשכור אותנו לביצוע המשימה. נכון כי תשקלו לשכור יועץ עסקי או אסטרטגי מיומן ומקצועי. אנו כיועצים עסקיים יכולים לספק גם לך את המשאבים והמומחיות הדרושים בכדי לקחת את העסק שלך ואותך כבעלים וכמנכ"ל לשלב הבא. אנו מציעים מפגש חשיבה והיכרות במתנה בכדי לבחון יחד כיצד אנו יכולים לעזור לך בצורה הטובה ביותר להגדיל ולהצמיח גם את העסק שלך. התקשרו אלי למספר 0544-814332 או 03-9032222 או בקרו באתר האינטרנט שלנו בכתובת https://www.nihul4u.co.il/  .

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים