מהם מדדי ההצלחה המרכזיים לניהול עסק? לניהול מיטבי של חברה בינונית או גדולה? לניהול חברה משפחתית? האם מדדי ההצלחה ה - KPI’s המרכזיים, דומים? האם יש שוני מהותי? התשובה היא שלא. בגדול מדדי ההצלחה כמעט זהים בכל חברה או תאגיד, לא משנה האם מדובר בניהול עסק של 5-10 עובדים? או חברת ענק המעסיקה מאות עובדים.

באו ניזכר בהגדרה של ה - KPI’s

ניהול עסק אפקטיבי בכל הדרגות מחייב אותנו כמנהלים או כבעלי העסק או החברה לקבוע מדדי הצלחה בכל אחד מהשלבים. אנו משוכנעים כי גם אתם יודעים את הדבר החשוב הבא בעולמות הניהול: היה ואתם לא מסוגלים למדוד תהליך כלשהו, לכמת אותו? דעו כי לא תצליחו לנהל אותו כהלכה. ניהול עסק מיטבי מחייב לקבוע מדדי ביצוע מרכזיים. לכן אנו כעוסקים בייעוץ ארגוני מבקשים לקבוע בצורה חד משמעית כי ההצלחה הניהולית והעסקית מתבססת על יכולתכם לזהות מה עובד ומביא ערך? ומה זקוק לשיפור והתאמה ? המונח "KPI" נטבע לראשונה על ידי ענקית ייצור הרכב היפנית Toyota Motor Corporation  בשנות ה-80. המונח מייצג "מדד ביצועי מפתח". KPI ידוע גם בתור "אזורי תוצאות מפתח" או KPI’s

חשיבותם של מדדי הביצוע המרכזיים שחשוב שתכירו להבטחת ניהול עסק מיטבי?

כמנהלים וכבעלי עסק קטן, חברה בינונית או חברה משפחתית אתם חייבים להבין כי מספיק כיום בעולם התחרותי להסתפק בתחושות בטן? או גחמות שבאות מקריאה באינטרנט או ברשתות החברתיות. בכל רגע נתון אתם חייבים להיות מעודכנים על הנעשה בשוק המטרה שלכם. לוודא מה קורה אצל המתחרים. לזהות טרנדים ומגמות חדשות, כל זאת בכדי להמשיך להשיג את היעדים והמטרות שקבעתם בתוכנית העסקית והשיווקית. בכל רגע נתון עליכם להיות מסוגלים למדוד ביצועים מול תכנון. לבדוק היכן אתם עומדים בהשוואה לתוכנית וליעדים.

תרומתם של יועצים עסקיים בניהול עסק מיטבי

היה ופעלתם נכון. נעזרתם ביועצים עסקיים וארגוניים שעזרו לכן לבצע תוכנית עסקית ותוכנית אסטרטגית הכוללת מדדי הצלחה ואימצתם את כלי בקרה המקצועי והמוכר: את- KPI  .key performance indicators -  את מדדי ביצוע מרכזיים. מעקב אחר ה- KPI’s  יאפשר לכם לדעת מהו מצבו הנוכחי של העסק ויסייע לכם לקבוע דרכי פעולה מיטביות להשגת יעדיכם האסטרטגיים והכלכליים. רוצים ללמוד עוד על היתרונות בשימוש "מדדי ביצוע מרכזיים"

המדדים המרכזיים שיאפשרו לכם ניהול עסק מיטבי?

בואו ותקבלו סיכום ממוקד וקצר בשפה פשוטה של מדדי ההצלחה המרכזיים לניהול עסק? לניהול מיטבי של חברה משפחתית או חברה בינונית. ברוב המקרים מדדי ההצלחה ה - KPI’s המרכזיים, דומים. כאן בהמשך תוכלו להסכים איתנו.  האם יש שוני מהותי? התשובה היא שלא. בגדול מדדי ההצלחה כמעט זהים בכל חברה או תאגיד, לא משנה האם זה דומה בניהול עסק של 5-10 עובדים? או בניהול חברת ענק המעסיקה מאות עובדים.

1. הגדלת מכירות ופלח שוק בהשוואה למתחרים

זאת מטרת העל של כל עסק. קטן בינוני או תאגיד ענק. אין זה סוד כי ככל שהמכירות וגובה הפדיון הולך וגדל כך הפעילות העסקית עשויה להראות טובה יותר. חשוב להבין כי נתוני המכירה לבדם לא משקפים הצלחה עסקית. יש להקפיד ניתוח ובקרה של מדדים משלימים למשל, עלות ייצור, תמחור חסר, מכירות בהפסד מאי ניתוח נכון של עלויות יצור וחומרי גלם ועוד לא מעט משתנים. כל זה מתמקד תחת המושג הרחב של: "ניהול פיננסי מיטבי". ניהול עסקי ופיננסי המבוצע בצורה מקצועית תמיד ייקח בחשבון את ההתנהלות הניהולית והפיננסית בכל התחומים הרלוונטיים להצלחתו של העסק שלך.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


2. שאיפה לחדור לפלחי שוק חדשים. לאתר מנועי צמיחה כדרך חיים ניהולית ועסקית

כל עסק, מחויב לחשוב כבר מהיום הראשון על כניסה לפלחי שוק חדשים. עליו לבנות תוכנית אסטרטגית לחדירה וכיבוש פלחי שוק חדשים, חודשים ושנים לפני. כל עסק או חברה חייבים לאתר מנועי צמיחה חדשים. בעלי חברות ומנהלים בכירים מצטיינים מאופיינים ביכולתם לאתר נישות חדשות ומוצרים או שירותים משלימים למוצרי הליבה של החברה. ללא חיפוש ואיתור מנועי צמיחה חדשים יש סיכוי רב כי עסקים וחברות יתקלו בקשיים ועשויים להגיע למצב בו המתחרים צומחים על חשבונם.

3. שליטה וניהול מיטבי של תזרים המזומנים 

כאן תכירו את המדד היותר חשוב להצלחה ניהולית ועסקית. מדד ניהול נכון של תזרים המזומנים. דעו כי זהו המדד הניהולי והעסקי המאפשר לכם כבעלי החברה או כמנכ"לים לזהות ולהעריך באם הפעילות של העסק שלכם עומדת ביעדים שהוגדרו בתוכנית העסקית. דעו כי מעקב שיטתי אחר תזרים המזומנים מגביר משמעותית את שליטתכם על מצבו הפיננסי של העסק שלכם. הוא מאפשר להיערך נכון למצבי קיצון שמציגים תזרים שלילי וחוסר בהון להמשך הפעילות והצמיחה. בהמשך נציג את החשיבות של ניהול חייבים וקיצור ימי אשראי החשובים לניהול תזרים מזומנים מיטבי.

4. ייעול ושיפור מערכי הייצור, הרכש והתפעול והמלאי.

ללא ניהול מיטבי של מערכת הרכש, הייצור התפעול והמלאי יש סכנה כי לא תדעו לתמחר נכון את המוצרים ו/או השירותים. פעמים הם יהיו יקרים יותר מהמתחרים כתוצאה מאי יעילות ומרכש לא מספיק זול. פעמים התמחור יהיה שגוי וזול בהשוואה למתחרים. תמחור שמראה הפסד על כל מוצר או שירות נמכר. כאן אנו כיועצים עסקיים, יועצים ארגוניים יכולים לעזור גם לכם. למידע נוסף צרו קשר ישיר איתי: 0544-814332 או ישירות למייל הפרטי שלי abc@nihul4u.co.il.

5. ניהול נכון של דוח החייבים והקטנה של ימי האשראי ללקוחות

מכירות ללא גביה על פי תוכנית ימי האשראי עשויה ליצור לכם הפסדים כבדים. כעסקים וחברות עליכם להתאים את ממוצע ימי האשראי שלכם ליכולת הפיננסית ולמצב ההון הנזיל בחברה. זאת ועוד, אתם חייבים להתאים את עצמכם לממוצע אשראי המקובל בענף ולהיערך בהתאם. בואו ונכיר את ממוצע ימי אשראי לקוחות  –מדובר במדד זה המתייחס למספר הימים שבין הנפקת חשבונית ללקוח בגין רכישת מוצר או שרות לבין גביית הכסף בפועל. היה ואתם מחויבים להוציא כספים לתשלום משכורות, ספקים וחומרי גלם מהר יותר מהממוצע של גביית הכספים מהלקוחות, אתם חייבים להיערך מצד אחד עם הון ייעודי זמין ומנגד להקטין את ימי האשראי ללקוחות.

6. תמחור נכון של השירותים או המוצרים

חשוב כי תדעו את עלות הטובין בגין שרות או מוצר שנמכר על ידכם. דעו לחשב בצורה מאד מדויקת ומקצועית את עלות המוצרים או השירותים שאתם מציעים ללקוחות. וודאו כי התמחור שלהם מתייחס בצורה נכונה לכל העלויות הישירות והעקיפות. כמו למשל עלות חומרי גלם, שינוע, שיווק. עלות מערכי המכירות והשרות, עלות המלאי ובעיקר את עלויות היצור וכוח האדם. ההמלצה שלנו כעוסקים בייעוץ עסקי – ייעוץ ארגוני והנעת תהליכי הבראה שינוי וצמיחה היא כי תהיו במעקב צמוד אחר מדד התמחור הנכון של המוצרים והשירותים שאתם מספקים. אחרת יש סיכוי גדול כי תתעוררו ותגלו שלמרות שיש מכירות – אתם מפסידים כסף ולא רווחיים.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


7. הגדלת הנאמנות של הלקוחות והקטנת אחוז הנטישה למתחרים

הכלל שאנו הכי מאמינים בו ובעבורנו כיועצים עסקיים משקף את חוזקו של כל עסק או חברה הוא: "נאמנות הלקוחות למותג ולחברה". דעו להעניק הצעת ערך גבוהה במיוחד. צרו בידול מול המתחרים. הכירו היטב את הצרכים של הלקוחות שלכם. בנו מערכות יחסים. ככל שתדעו ותכירו טוב יותר את הלקוחות שלכם כך יגדל הסיכוי שהם יישארו נאמנים לכם. בנו מערך שרות לקוחות יוצא מהכלל. אמצו מערך שרות פרואקטיבי שבו הלקוח ממוקם במקום הראשון. הקטינו את אחוזי הנטישה והבינו כי ההשקעה בשימור לקוח תמיד נמוכה משמעותית מעלות רכישת לקוח חדש. בצעו סקרי משוב על רמת השרות מול הלקוחות. היו קשובים להם. היה והמערכת שלכם מקצועית תוכלו למדוד את אחוז הלקוחות החוזרים והלקוחות המבצעים רכישות המשך. זהו מדד סופר חשוב על איכות מערכת השרות ללקוחות.

לסיכום - גם לך מגיע מפגש חשיבה במתנה 

דעו כי בכל חברה או עסק המדדים המצוינים מעלה יכולים להשתנות ולהיות מותאמים למצבים עסקיים משתנים. אין כאן "פתרון ביה"ס" או הוראות הפעלה אחידות שעל פיהן תוכלו לקבוע אחר אילו מדדים הצלחה לעקוב. חשוב כי תכירו את המרכזיים שבהם ובכל תקופה ומול כל צורך עסקי תוכלו לבחור מהם המדדים שעשויים לשרת אותכם הכי טוב. ההמלצה שלנו כיועצים עסקיים: "נכון כי תגדירו ותקבעו בעצמכם על מה נכון יותר להתמקד בעת הזאת. האם על קצב הגידול והחדירה לשוק, עלות הרכש והייצור, האם על מדדים פיננסיים ושיפור הגבייה? הגדלת מרווח הרווח הגולמי? או שיפור הנזילות? לכל מצב תוכלו בעצמכם או בעזרת גורם מקצועי לבחור את המדדים הנכונים.

הייחודיות שלנו כיועצים עסקיים

כחברה לייעוץ עסקי וכיועצים עסקיים מקצועיים מאז 2006 אנו שמחים להעניק לכל עסק קטן שמסיים איתנו תהליך ליווי ותמיכה של 3 חודשים נוספים במייל או בזום ללא עלות נוספת. בפגישה הראשונית שלנו אשמח להציג לך חלופה מעניינת שמאפשרת גם לך לגייס ייעוץ עסקי מקצועי במסגרת הסכם של מיקור חוץ לליווי ארוך טווח ובעלות העשויה להתאים גם לך. ייתכן כי עד עכשיו לא מצאת לנכון להיעזר ביועץ עסקי. יתכן כי המחיר הפחיד אותך? אולי שמעת ביקורות שליליות מחבריך שלא ידעו לבחור נכון יועץ עסקי מקצועי? אני מבקש להעניק לך חוויה מתקנת. אנו פעילים כיועצים עסקיים הן באזור חיפה קריות והצפון והן במרכז הארץ.

בוא ונכיר? קבל פגישת סיעור מוחות ללא עלות

מבקש להציע לך חוויה מתקנת. להציע לך "טעימה" – מפגש היכרות - מפגש סיעור מוחות במתנה.  התרומה של מפגש החשיבה עשוי להיות חשוב מאד להמשך הפעילות העסקית שלך כעסק קטן בתחילת הדרך. אני מניח כי אתה מכיר את האמרה הבאה: "אורח לרגע רואה כל פגע". אני כיועץ עסקי מקצועי ומיומן מסוגל להציג בפניך כשלים וחוליות חלשות שניתנות לשיפור. כיועץ עסקי, אשמח להיות זה שיבחר לעבוד איתך בתהליכי השינוי והצמיחה. תרגיש חופשי לקבוע איתי פגישת חשיבה ראשונית ללא עלות. צלצל ישירות אלי: 0544-814332 משה גרימברג.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים