מה הסודות הכי שמורים של מנכ"לים מצטיינים? מהי הדרך הנכונה ללמוד לבחור מנהלים צעירים בעלי פוטנציאל להתפתח למנכ"לים מצטיינים? ניתוח מהיר של ההצלחות בעולמות העסקיים והניהוליים מגלה כי מנכ"לים מצטיינים אחראיים להצלחה העסקית של הארגון שבראשו הם עומדים. לאחרונה, וטוב שכך נשים מתגלות כמנכ"ליות לא פחות מוכשרות ומצליחות. יש להן יכולות וכישורים מולדים בעיקר בתחומי האינטליגנציה הרגשית ומיומנויות תקשורת טובות יותר מאשר למנכ"לים.
ההצלחה מחייבת עבודת צוות
אנו במאמר זה ננסה להציג מספר יכולות וכישורים ניהוליים והתנהגותיים אשר מאפיינים מנכ"לים ומנכ"ליות מצטיינים. יכולות, כישורים ודפוסי התנהגות שמגדילות את הסיכוי לביצועים יוצאים מהכלל בתפקידי ניהול בכירים ומאתגרים. הצלחה ניהולית ברמות הגבוהות ביותר לא יכולה להתקיים מבלי לנצל עד תום את יכולתם של מנהלים ועובדים כפיפים לעבוד בצוות. להתחבר לחזון משותף, לעבוד בצורה הרמונית עם תקשורת פתוחה וללא מאבקי כוחו מיותרים.
גייסו מנהלים ועובדים לא פחות מוכשרים מכם
מנכ"לים מצטיינים וטובים תמיד מודעים לחשיבות של גיוס וקידום מנהלים ועובדים פעמים טובים מהם לתפקידי מפתח. הם לא מפחדים, לא חוששים למעמדם, ובטוחים כי הדבר נכון ניהולית מקצועית ועסקית. זאת ועוד, מנכ"לים בינוניים החוששים למעמדם, ופחות בטוחים בעצמם מגייסים ומקדמים מנהלים ועובדים שיכולותיהם לא עשויות לאיים עליהם. ההמלצה שלי למנכ"לים המבקשים להצטיין: "אל תפחדו לגייס לצידך מנהלים ועובדים מצטיינים שפעמים אפילו מוכשרים מכם בתחומים מסוימים".
התכונות וכישורים המאפיינים מנכ"לים מצטיינים:
כאן אנו ננסה בתמציתיות יתירה להציג חלק מה הסודות הכי שמורים של מנכ"לים מצטיינים. שוב אני מבקש להדגיש כי ניתוח מהיר של ההצלחות בעולמות העסקיים והניהוליים מגלה כי מנכ"לים מצטיינים אחראיים להצלחה העסקית של הארגון שבראשו הם עומדים. הם מתאפיינים בסט כישורים ומיומנויות שאותם נציג בהמשכו של המאמר הזה.
מנכ"ל מצטיין חייב להיות עם כריזמה וכושר מנהיגות
מנהיגים בכל תחום ובכל קטגוריה עסקית פוליטית ואו מנהיגות חברתית חייבים להיות בעלי כריזמה ויכולות מנהיגות מוכחת. מתברר כי מעטים מהאנשים שמסביבנו ניחנו ביכולות אישיים ובכריזמה המצליחה לסחוף אחריהם קהל גדול. אנו מתכוונים ליכולות הכוללת המאפשרת למנכ"לים מצטיינים להיות עשויים מהחומרים הגורמים להם להוביל, להנהיג ולהעצים ובעיקר להראות דוגמה אישית המגבירה את הרצון והמוטיבציה של במנהלים והעובדים הכפיפים להשיג מטרות ראויות. להיות מנהיג ואו מנכ"ל מצטיין גורמים לאנשים שמסביבו ללכת אחריו מתוך אמונה ורצון ולא מתוך הכרח ואו מזה שתפקידו רם מהם. מנהיגות מצטיינת בעלת פוטנציאל להפוך למנכ"ל או מנכ"לית מצטיין עשויה להתגלות גם בדרגי הביניים. טפחו אותם.
מנכ"ל מצטיין תמיד מאופיין בחדשנות, יוזמה וביכולת להתמודד עם משברים
מנכ"ל או מנהל מצטיין חייב להיות עם מיומנויות של חדשנות יוזמה ובעיקר יכולות להתמודד עם משברים. עליו להיות יצירתי ובעל יכולת הסתגלות למצבים משתנים. הוא חייב להיות בעל סקרנות ויכולת למידה והתפתחות אישית ניהולית ומקצועית. להיות מעודכן בתהליכים וטכנולוגיות חדשות הקשורות לתחום עיסוקו. עליו להיות אופטימי ובעל יכולות לקבל הרבה החלטות ניהוליות נכונות. פרפקציוניזם פעמים משתק מנכ"לים המחפשים תשובות מוחלטות ונכונות בלבד.
מנכ"ל מצטיין יוצר עבודת צוות ומונע "פוליטיקה ארגונית הרסנית"
מנכ"ל או מנכ"לית מצטיינים תמיד שמים במקום הראשון את טובת החברה עובדיה ומנהליה ואת הלקוחות שלה. הוא חייב לשים את עצמו בתחתית הרשימה. נכון כי לפעמים, ישים את "האגו" בצד ויהיה מוכן לוותר בעבור קידום החברה. המצטיינים יודעים , מתי נכון לוותר ולשים את צרכי האחרים בראש הרשימה
מנכ"ל מצטיין מביא לתפקיד ערכים תרבות וחזון
אין אפשרות להצטיין בתפקידי ניהול ואו מנכ"לות ללא ערכים תרבות וחזון. מנכ"לים מצטיינים יש "תורת לחימה" – חזון וערכים המשמים בעבורם מצפן מקצועי ערכי ועסקי. הם מיצרים תיבת תהודה שמצליחה להטמיע את הערכים והתרבות בכל רובדי החברה. החזון והכרת השוק והמתחרים מאפשרים למנכ"לים מצטיינים להוביל את החברה שבראשה הוא עומד, כל פעם מחדש לשיאים חדשים. הם יודעים מתי יש נכון לפתח מוצרים חדשניים? להיכנס לשווקים משיקים? לגדול ולצמוח באמצעות רכישות ומיזוגים?
מנכ"ל מצטיין לא "נרדם בשמירה" תמיד מכיר את המתחרים את ההזדמנויות והסכנות
מנכ"לים מצטיינים פחות אוהבים להישאר באזור הנוחות. הם מבינים שדריכה במקום כמוה נסיגה אחורה ופגיעה אנושה בסיכוי לשרוד בשווקים התחרותיים של המאה ה- 21. מנכ"לים מצטיינים מכירים היטב שוק ומתחרים. מכירים ומסוגלים לחזות טרנדים עתידיים ובעיקר מסוגלים לפעול בהצלחה בכל מה שקשור לפיתוח שוק וכניסה עם מוצרים ושירותים חדשים בכדי לייצר יותר הכנסות ולהגדיל את פלח השוק. הם תמיד מכירים היטב את המתחרים. מנכ"ל מצטיין חייב תמיד להכיר היטב את המתחרים, את החידושים הטכנולוגיים ואת סל המוצרים שהם מציעים לשוק. עליו להכיר היטב את האסטרטגיה העסקית והשיווקית ולהתאים את האסטרטגיה שלו למצבים משתנים ותחרותיים.
מנכ"לים מצטיינים תמיד מצליחים להביא תוצאות גם בחוסר במשאבים.
מנכ"ל מצטיין תמיד מצליח מאד במצבים של ניהול ופיתוח עסקי במחסור במשאבים. לנהל טוב עם עודף משאבים, עודף בכוח אדם, עודף בתקציב לא חוכמה גדולה. הטובים שבמנכ"לים מגיעים לתוצאות יוצאות מהכלל מעצם יכולתם לנהל חברה עסקית עם מגבלות תקציביות. מנכ"ל מצטיין אף פעם לא נרתע לקחת סיכונים מחושבים. הם מאד מיומנים לנהל את מערכי הסיכונים אל מול ההזדמנויות העסקיות בהצלחה מעל לממוצע. כך הם מצליחים להניע צמיחה.
מנכ"לים מצטיינים מומחים בהנעת צוותים להשיג מטרות ומומחים בתחום האצלת סמכויות
אצל מנכ"לים מצטיינים תמיד תמצאו יכולת גבוהה במיוחד של האצלת סמכויות למנהלים ולעובדים כפיפים. מנכ"ל מצטיין ומנוסה תמיד ידע להאציל סמכויות בכדי לתת תחושה לכפיפים שהם שותפים חשובים מאד להצלחת החברה. דעו לכם כי האצלת סמכויות יוצרת אצל מנהלים בדרגי הביניים ואצל עובדים תחושת אחריות. ניהול נכון של תחום האצלת הסמכויות ומתן אחריות וסמכות תמיד מגבירה את המוטיבציה של המועצמים להתאמץ יותר. לעשות יותר בכדי להיות חלק מהצלחה משותפת. האצלת סמכויות נכונה יוצרת עבודה עם פחות מאבקי כוח ובעיקר יוצרת עבודת צוות הגורמת לכולם להרגיש שותפים בתהליכים אל עבר ההצלחה. זאת ועוד, היתרון המרכזי של האצלת סמכויות נכונה מונעת מצבים של "צוואר בקבוק" בקבלת החלטות ניהוליות חשובות.
מנכ"לים מצטיינים מבינים כי לקוחות ועובדים חייבים להיות במקום הראשון
כיום בעולם התחרותי מנכ"לים מצטיינים יודעים כי לקוחות מרוצים מהווים את אחד ממנועי הצמיחה היותר חשובים. הם מבינים כי עליהם להנחיל תרבות ארגונית המקדשת את חשיבותם של הלקוחות בתהליכי הצמיחה העתידיים. הם תמיד מקפידים להנחיל לעובדיו ומנהליו את החשיבות בלתת שירות יוצא מהכלל ללקוחות כדרך חיים ארגונית. זאת ועוד, הם מבינים עד כמה חשוב שהארגון מנהליו ועובדיו יבנו מערכות יחסים ארוכות טווח וטובות עם הלקוחות בכדי לשמר אותם כלקוחות נאמנים ובעיקר למנוע נטישה. מנכ"לים מצטיינים מבינים כי הרבה יותר קל להרחיב את היקפי העסקים עם לקוח קיימים, מאשר לגייס לקוח חדש. עלות שימור לקוח קיים תמיד תהיה זולה יותר מאשר גיוס לקוח חדש.
מנכ"לים מצטיינים חייבים להיות דמות ראויה לחיקוי. לשמש מודל ודוגמה לכולם.
בואו ונסכם. מנכ"ל מצטיין תמיד משאיר חותם על הארגון שבאחריותו. מנכ"ל מצטיין תמיד יודע לפתור מאבקי כוח וקונפליקטים מול מנהלים ועובדים אחרים, בצורה יעילה ופרודוקטיבית מנכ"ל מצטיין חייב להיות סופר מקצוען בתחום הליבה של העסק אותו הוא ממנכ"ל. רצוי כי יהיה בעל חזון הרואה למרחקים. כזה המסוגל לאתר את הגבעות החדשות לכיבוש ברמה העסקית. תפקידו של מנכ"ל מצטיין לייצר רווח ולהגדיל את פלח השוק ובעיקר לבנות בסיס תפעולי, ניהולי ואנושי בתחומי הניהול לאורך שנים.
מנהיגות. ניהול אנשים. ניהול משימות
בואו ונגיע לשלב ההחלטות המניעות שינוי. הכיצד אנו כיועצים ארגוניים, כעוסקים בהדרכה ומנטורינג למנהלים מצטיינים ולמנכ"לים עשויים להביא גם לך ערך? לעזור גם לך כמנכ"ל ואו כבעלים להגדיל את פלח השוק על חשבון המתחרים? באמצעות שיפור מיומנויות ניהול הנעת צוותים ומנהיגות עסקית יותר אפקטיבית. אני מבקש לציין כי: תהליך נכון ומקצועי של שיפור מיומנויות ניהול ומנהיגות מחייב בניית תוכנית מפורטת ומקיפה. אנו מבקשים לקבוע כי כיום יותר ויותר חברות בינוניות, קטנות וחברות משפחתיות מבינות שחובה להשקיע בשיפור הביצועים והמיומנויות של מערכי הניהול בכל הדרגות. דריכה במקום בתחום שיפור מערכי הניהול בדרגות השונות בארגון מהווה תמרור הזהרה. יש חובה להיות ספור מקצוענים בניהול בתחומים השונים: במכירות, בשירות ללקוחות, בתחומי התפעול השיווק וההפצה היה ואתם מבקשים לצמוח על חשבון המתחרים.
ללמוד יותר על תוכניות לשיפור מיומנויות ניהול ומנהיגות.
אנו שמחים להציג לכם את הבלוג הניהולי המקצועי שלנו. היה וגם אתם תרצו לקרוא וללמוד יותר על החשיבות של שיפור מיומנויות ניהול ומנהיגות באמצעות סדנאות קורסים ותוכנית ייעודית למערכי הניהול המבקשים להשתפר. שם תוכלו לקבל מידע ומאמרים על דילמות ניהוליות, על שיווק ופיתוח עסקי. שמחים להציע גם לכם להיכנס לבלוג שלנו. שם באמצעות מנוע החיפוש שבבלוג, תוכלו לאתר מאמרים ופוסטים שיוכלו לתת לכם עוד לא מעט מידע על חשיבות העצמה והכשרה של מנהלים ככלל ומנהלי מכירות ושרות לקוחות בפרט.
שווה כי נכיר.
מידע ומאמרים מקצועיים העשויים להיות חשובים גם לך כמנכ"ל ואו כבעלים. יש באפשרותכם לבדוק היתכנות לקבל מגוון רחב של שירותים מקצועיים נוספים בתחומי הניהול, הייעוץ הארגוני, הדרכת מנהלים ואנשי מכירות, מערכות שרות לקוחות באמצעות "מיקור חוץ". תרגישו חופשי לצלצל: 03-9032222 או פנו ישירות אלי 0544814332 או שלחו מייל: abc@nihul4u.co.il