בואו ונדון יחד בצורך העסקי והארגוני לבנות תפקיד מקצועי ייעודי פנים ארגוני שיעסוק בהדרכה, פיתוח אישי ומקצועי ובעיקר יעסוק בהעצמה והכשרת עובדים, מנהלים, אנשי מכירות ושירות לקוחות. משה גרימברג המנכ"ל והמייסד של חברת הייעוץ הארגוני Advanced Business Consulting מנסה במאמר הזה לעסוק בהבנת הצרכים ובהגדרת תפקידיו של מנהל הדרכה ופיתוח ארגוני בחברות ועסקים בינוניים ואף קטנים.

הגדרת התפקיד של מנהל הדרכה ופיתוח ארגוני

האם כבעלי חברות וכמנכ"לים  יש לנו אך ורק אחריות לביצועים העסקיים? או שאנו מחויבים במקביל לדאוג לטיפוח והעצמה למנהלים ועובדים כדרך חיים וכתרבות וחזון ארגוני? נכון למאה ה- 21 בעולם העסקים והניהול תחום העצמה הדרכה ופיתוח מנהלים ועובדים הופך לחשוב ביותר. ההון האנושי הוא חלק בלתי נפרד ממנועי הצמיחה העתידיים של כל ארגון עסקי החפץ חיים ומבקש לצמוח ולגדול. למנהלי ההדרכה והפיתוח הארגוני הן כעובדים שכירים בתוך הארגון והן כיועצים מקצועיים שמעניקים שירות יש אחריות כבדה להצלחתם של חברות ועסקים להמשיך לצמוח בסביבה תחרותית ופעמים משברית. האחריות של מנהל הדרכה ופיתוח ארגוני רחב יותר מאשר רק למידה והקניית הידע.

אז מהו תחום האחריות שלנו?

בואו ותכירו סיפור עם מוסר השכל: "מנהל בכיר באחד מטיולי הטבע שלו נתקע בנקיק ואין באפשרותו להשתחרר. מעליו קיר כמעט בלתי ניתן לטיפוס ומתחתיו תהום. למזלו בראש הנקיק הגיע אדם צעיר שנחשף למצוקה. המנהל התקוע במאמץ רב אמר: "אשמח לו תנסה לעזור לי? איבדתי את תחושת הזמן ואין אני יודע הכיצד הגעתי לכאן"? הבחור הצעיר שמח לעזור ואמר: "אתה נמצא בנגב המרכזי באזור שבו לא נכון לצאת לטיול לבד. המרחק מנקודת הישוב הקרובה למעלה מ- שעה הליכה" המנהל הבכיר בשארית כוחותיו אמר: "אני מניח כי למדת פילוסופיה או גאוגרפיה"? הבחור הצעיר ענה במהירות ללא כל חשש: "נכון איך ידעת"?

האם גם אתה מנכ"ל שלא לוקח אחריות על מעשיו?

המנהל התקוע בנקיק המשיך ואמר: "ביקשתי ממך לנסות ולעזור לי להיחלץ.... ואתה סיפקת לי מידע ונתונים שלא מקדמים את בקשתי"? הבחור הצעיר מלמעלה אמר ללא היסוס: "נדמה לי כי אתה מנכ"ל או מנהל בכיר" ? האיש התקוע מטה הופתע ואמר: "הכיצד ידעת שאני עוסק בניהול בכיר"? הבחור הצעיר ענה ללא היסוס: "אין לך מושג לאן הלכת? היכן אתה נמצא, וכיצד הגעת אל תוך הנקיק? ובעיקר איך אתה מצליח להשתחרר ולטפס חזרה מעלה"? המשיך ואמר: "מוזר שלמרות שאנו לא מכירים כבר היו לך כמנכ"ל טענות לניסיון הכן שלי לעזור לך? מניח שאתה בטח מנכ"ל מהסוג שרגיל להעביר ביקורת ולא לקחת אחריות על מעשיו." !!!

מהו התפקיד של מנהל הדרכה ופיתוח ארגוני?

תפקידו של המנכ"ל וההנהלה יחד עם מנהל משאבי האנוש ומנהל תחום ההדרכה והעצמה בארגון לדאוג לכך שאחוזי הנטישה של עובדים ומנהלים יקטן. זאת ועוד, באחריותו של מנהל ההדרכה והפיתוח הארגוני לוודא כי רמת שביעות הרצון של מנהלים ועובדים מהארגון הולכת ומתחזקת. הגיע הזמן להסתכל במראה ולשאול את השאלה הבאה? מדוע כדאי לעובדים ולמנהלים לעבוד אצלי בארגון? פיתוח והעצמה לעובדים ומנהלים משפר את הסיכוי כי הם ימצאו בארגון מקום לבניית אופק תעסוקתי וניהולי ארוך טווח. הגיע הזמן למנוע מצב שבו עובדים ומנהלים מצטיינים - הטאלנטים בארגון מחליטים לעזוב לארגונים מתחרים בגלל כמה מאות שקלים בחודש? השאלה הנשאלת האם מדובר רק בכסף? זאת משימת העל של מנהל הדרכה ופיתוח ארגוני. למנוע מצב של נטישה בגלל איבוד האמון בארגון ובגלל חוסר הרגשה כי הארגון משקיע בהתעצמותו ופיתוחו ברמה האישית והמקצועית.

לבנות אופק ניהולי ומסלולי קידום לדור המנהלים הבא

לנהל עובדים ומנהלים שבממוצע ואו אפילו מתחת לממוצע הרבה יותר קל מאשר לנהל ולהתמודד עם מנהלים כוכבים. עם עובדים ומנהלים מצטיינים שלהם מחכות בחוץ לא מעט אלטרנטיבות. קיים פרדוקס מובנה בין הרצון של הארגון לשפר ביצועים וכישורים בעובדים ומנהלים בגלל הפחד שאחרי זמן קצר הם יערקו למתחרים? מנגד השקעה בפיתוח והעצמת עובדים ומנהלים מביא לכך שהתרומה של המועצמים גדולה משמעותית והם מביאים הרבה יותר ערך לארגון.  מה נכון לדעתכם לעשות? בהבנתי אין אפשרות לא להשקיע בהדרכה ושיפור מיומנויות בקרב עובדים ומנהלים. היה וברצונכם למנוע נטישה, היה נכון כי תקדמו את הראויים לתפקידי ניהול ראשוניים. בנו לעובדים ומנהלים מסלול קריירה וניהול ארוך טווח.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


לאמץ תרבות ארגונית המקדשת צמיחה אישית ניהולית ועסקית

בהבנתי כיועץ ארגוני המתמחה בהדרכה ופיתוח עובדים ומנהלים אני מבקש לקבוע כי כל ארגון שמחליט לבנות מערך הדרכה והעצמה פנים ארגוני, מבצע את אחת מההחלטות המביאות לערך עצום. כאשר חברה או ארגון בינוני או גדול מחליט לאשר לעובד ואו למנהל צעיר לצאת ללימודים ואפילו לוקח חלק במימון הרי בחזרתו לחברה – תרומתו גדולה הרבה יותר. זאת ועוד, הוא לא ישכח את האמון והעזרה שהחברה וההנהלה השקיעה בהתפתחותו. אמצו זאת בחום בנו מערכות למידה ופיתוח מקצועי פנים ארגוניות. אנו נשמח להעניק גם לכם "מפגש סיעור מוחות" בנושא במתנה.

מה הסוד של מנהל הדרכה ופיתוח ארגוני מקצועי?

סוד הפיתוח וההדרכה המושקעים במנהלים ועובדים מתחיל בהחלטה לבצע בקרה על התוצאות. לכל למידה והעצמה יש מטרה. חובה לבדוק הכיצד יישום השיפור בעבודה אצל כל אחד מהמשתתפים. האם התפוקות עלו? האם הביצועים שופרו? ואו במילים אחרות לבחון כמה תהליכי העצמה וההדרכה סייעו למשתתפים לשפר את עבודתם המקצועית ואו הניהולית.

שלבי הבקרה והמדידה חשובים לכל חברה או ארגון המחליטים להשקיע משאבים גדולים בשיפור מיומנויות ובפיתוח אישי ניהולי ומקצועי. חשיבות הנושא מתבטאת בשני מימדים. הראשון לבחון את החזר ההשקעה את ה- ROI בכדי שההנהלה והמנכ"ל יגיעו למסקנה כי נכון להמשיך בתהליכי הלמידה והפיתוח של דור המנהלים הבא. הדבר השני והלא פחות חשוב לשמר עובדים ומנהלים לאורך זמן בארגון.

האתגר האמיתי בהדרכה העצמה ופיתוח אישי ומקצועי

האתגר המרכזי והראשון בתהליכי הדרכה העצמה ופיתוח אישי ומקצועי הוא הקניית ידע ושיפור במיומנויות האישיות והמקצועיות של המנהלים והעובדים בעבודתם השוטפת. האתגר השני והלא פחות חשוב מתמקד ברצון ההנהלה לשמר את העובדים והמנהלים המועצמים להרבה יותר זמן בארגון. כיועצים ארגוניים המתמחים בהדרכת מנהלים ושיפור מיומנויות בקרב אנשי מכירות ושרות לקוחות מבקשים לקבוע כי הדרכה והעצמה חשובים בקרב ארגונים והנהלות המבקשות לשמור ולהעצים את מנוע הצמיחה הפנים ארגוני- את המנהלים והעובדים.

עבודת צוות ופרגון הדדי המשימה המרכזית של מנהל הדרכה ופיתוח ארגוני

אחרי סיום תהליכי ההדרכה והעצמה לקבוצה הנבחרת, יש לוודא כי הם הופכים למנטורים עסקיים הגורמים לכל אלה שלידם ללמוד ולהתפתח באמצעות הסתכלות חיקוי ואימוץ דפוסי עבודה וניהול יעילים יותר. להצלחה ניהולית ועסקית יש פקטור אחד חשוב ביותר. מתברר כי איכות עבודת הצוות והיכולת ליצור סינרגיה ותקשורת פתוחה בתוך הארגון, גורמת לכך כי כלל המערכות יעבדו בצורה נכונה ויעילה יותר. כיועץ המתמחה בהדרכות ופיתוח עובדים ומנהלים אני מבקש לקבוע כי שיפור מיומנויות העבודה בצוותים חשובה מאד לכל חברה וארגון המבקשים להיות מובילי שוק.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


חפשו שחקים קבוצתיים

מהניסיון בתחום ההדרכה ופיתוח מנהלים ועובדים אני מבקש מכם להשקיע משאבים בכדי לשפר את איכות עבודת הצוות וניהול צוותים. חפשו תמיד לגייס עובדים ומנהלים שהם "שחקנים" קבוצתיים. אימוץ היכולת לעבודה נכונה בצוותים מחייבת הדרכה וליווי צמוד של מומחים. לסיכום זאת תכונה המאפיינת ארגונים מצטיינים ולא פחות מנהלים מוכשרים היודעים להניע צוותים להשיג פעם אחר פעם את היעדים הנדרשים.

הכיצד מונעים נטישת עובדים ומנהלים?

מה לדעתכם הכלי הנכון ביותר למנוע נטישת עובדים ומנהלים? מהי הדרך הנכונה לחזק את תחושת השייכות ואת הנאמנות של מנהלים ועובדים לארגון?  היו מנכ"לים והנהלות אשר עובדים ומנהלים ירצו להידמות לכם, ברמה האישית, ברמה הערכית. תנו דוגמה אישית, היו קשובים ואמפתיים. יותר מכל שפרו את האינטליגנציה הרגשית שלכם בכל מה שקשור ליכולת לזהות פוטנציאל לא ממומש בקרב מנהלים ועובדים. מחקרים מגלים כי רוב המנהלים והעובדים לא שמים את גובה המשכורת במקום הראשון בתחושה האישית כלפי הארגון בו הם עובדים. מתברר כי יכולת להביא לידי ביטוי יכולות חשובה יותר משכר? גם ההבנה כי הארגון מתעניין בעובד ובמנהל חשובה לא פחות. זאת ועוד, אופק תעסוקתי וקבלת אחריות וסמכות מקדימים גם כן את נושא גובה השכר. עובדים ומנהלים למרות הכל עדיין מחפשים ביטחון תעסוקתי. הם מחפשים יציבות ובעיקר תחושת שייכות לארגון מצליח שיש לו ערכים ומוסר. היה ותאמצו זאת תגלו כי עובדים ומנהלים מגלים נאמנות רבה ונמנעים מנטישה למתחרים.

מנהל הדרכה ופיתוח ארגוני מקצועי אחראי על ההון האנושי

הנהלות, מנכ"לים ומנהלים מצטיינים אחראיים תמיד על המחויבות של העובדים והמנהלים שלהם לארגון. מנהלים המאמצים קודי ניהול צבאיים, מגלים בעולם האזרחי כי השיטה לא עובדת. ניהול מודרני הוא ניהול שיתופי שבא לאפשר לכל אחד מרחב מוגן לביצוע טעויות ולקיחת יוזמות. לאחרונה רבים מהעובדים לא מוכנים לסבול במקום עבודה "מנהל מתעמר" שלא מקשיב להם מספיק ואו אין לו כישורי אינטליגנציה רגשית מפותחים. שמרו על ההון האנושי האיכותי מכל משמר. עובדים ומנהלים מבקשים להיות מעורבים יותר בתהליכי קבלת ההחלטות, להיות עם יותר אחריות וסמכות ולהרגיש כי קולם נשמע.

רוצים לשפר את מערכי ההדרכה והפיתוח המקצועי – שווה כי ניפגש

כיום, כל החברות הבינוניות והקטנות מבינות כי עליהן להיערך נכון בכל מה שקשור לפיתוח העצמה ושמירה על ההון האנושי. מנכ"לים והנהלות  מבינים כיום כי טיפוח כוח אדם ניהולי ועובדים מהווה תחום רב חשיבות. כידוע, עובדים ומנהלים טובים מהווים את אחד ממנועי הצמיחה הכי חשובים. המנכ"לים וההנהלות מבינים כי בכדי לשמר הצלחות ולשרוד בעולם התחרותי, עליהם לוודא כי הם משפרים יכולות בקרב המנהלים והעובדים. לא מספיק רק לשפר את הצעת הערך ללקוחות. כחברה המעניקה שירות חוץ בתחומי ההדרכה ופיתוח ארגוני אנו גם משפרים את רמת השירות ללקוחות ובעיקר להיות תמיד "צעד וחצי" לפני המנהלים והמנכ"לים האחרים.

הרצאות סדנאות וקורסים ייעודיים למנהלים

כחברה המתמחה בשיפור מיומנויות והדרכת מנהלים ועובדים  מעניקים לחברות ולעסקים הדרכה ויעוץ בתחום שיפור מיומנויות ניהול מנהיגות והפעלת צוותים מנצחים. אנו עושים זאת במגוון רחב של סדנאות קורסים ותוכניות הדרכה לשיפור מיומנויות ניהול, מכירות ושירות למנהלים ולעובדים. עושים זאת בהתאמה כמעט כירורגית, לאופי הארגון וצרכיו ובעיקר בהתאמה ליעדים שיקבעו להשגה.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


היתרונות של טיפוח מנהלים ועובדים מצטיינים

אנו שמחים להציג לכם את הבלוג הניהולי המקצועי שלנו. שם תוכלו למצוא מאמרים מקצועיים רבים בכל מה שקשור לתחום פיתוח ארגוני והדרכה והעצמה לעובדים ומנהלים. היה וגם אתם תרצו להרחיב את הידע, אנו בטוחים כי תוכלו לקרוא וללמוד יותר על החשיבות של טיפוח והדרכה והעצמה של מנהלים ועובדים. לקבל מידע ולהיחשף למאמרים על דילמות ניהוליות בתחום ניהול והנעת צוותים מנצחים. שמחים להציע גם לכם להיכנס לבלוג שלנו. שם באמצעות מנוע החיפוש שבבלוג תוכלו לאתר מאמרים ופוסטים שיוכלו לתת לכם עוד לא מעט מידע על חשיבות ההדרכה והעצמה למנהלים ולעובדים.

שפרו את מערכי ההדרכה והפיתוח המקצועי

העצמת עובדים ומנהלים, פיתוח ארגוני הם תהליכים שעשויים להיות חשובים גם לך כמנכ"ל ואו כבעלים. יש באפשרותכם לבדוק היתכנות לקבל מגוון רחב של שירותים מקצועיים נוספים בתחומי הניהול, הייעוץ הארגוני, הדרכת מנהלים ואנשי מכירות, מערכות שרות לקוחות באמצעות "מיקור חוץ". תרגישו חופשי לצלצל: 03-9032222 או פנו ישירות אלי 0544814332 או שלחו מייל: abc@nihul4u.co.il