ה- TOP TALENTS חשובים לא רק בתחומי הטיפוח של דור המנהלים הבא בארגונים ובחברות העסקיות. חובה לפתח ולבנות מסלולי צמיחה וקריירה גם ל - Talent Management בתחומי המכירות והשירות ללקוחות. שני התחומים הם מאד שוחקים ופעמים ארגונים והנהלות מפספסים מנהלים ועובדים טובים שנפלטים מהמערכת בגלל חוסר טיפוח והעצמה.
Talent Management
לקחנו לעצמנו להוביל הדרכה ושינוי התייחסות של ארגונים והנהלות "לכוכבים" מתחומי המכירות והשירות. החלטנו לבנות בעבורם תוכנית טיפוח והדרכה ייחודית, הבאה לשים אותם בקדמת הבמה ולתת להם את האפשרות לבנות קריירה ארוכת טווח בתחומי ניהול המכירות והשירות בארגון. אנו מבקשים לפשט את עולם המושגים ולקבוע כי נכון ולו שעה אחת קודם להשקיע ב- Talent Management בתחומי המכירות והשירות לקוחות.
המכירות והשירות כמנוע צמיחה
כיועצים ארגוניים המתמחים בהדרכת צוותי מכירות ומנהלים מתחום שירות הלקוחות אנו מבקשים לקבוע כי ההגדרה הבסיסית שלנו לתהליך ה- Talent Management של מנהלים ועובדים מצטיינים בתחומי השירות והמכירות מתבסס על מתווה הוליסטי שמאפשר למנכ"ל ולהנהלה לזהות מוקדם ככל שניתן את העובדים והמנהלים הצעירים שיש ביכולתם לצמוח ולהפוך לדור המנהלים הבא בתחומי המכירות והשירות ללקוחות. זיהוי מוקדם ובניית תוכניות הכשרה הדרכה וטיפוח יבטיחו את המשך ההצלחה העסקית.
אז מה זה בכלל ניהול המשאב האנושי בתחום המכירות והשירות?
הכיצד ניהול יעיל וראוי של העובדים והמנהלים שזוהו כבעלי פוטנציאל להתפתחות ולהתקדמות בארגון עשוי להביא להחזרי השקעה גבוהים במיוחד. הכיצד ניהול ה- Talent Management בתחומי המכירות ושירות הלקוחות עשויה להיות ההשקעה הכי כדאית ברמת החברה? ברמת הארגון כולנו מבינים כי התחרות הקשה והשינויים הרבים בשווקים ומול המתחרים מחייב כל ארגון להיות מצטיין בשני תחומים עיקריים. בתחום המכירות וניהול המכירות ובתחומי השירות ללקוחות.
שתי גישות מטרה אחת
אנו יכולים להציג בפני מקבלי ההחלטות שתי גישות עיקריות: הראשונה לטפל ולהשביח את הכישרונות שזוהו בחברה בתחומי המכירות והשירות. הדגש שאנו מציעים מתמקד בהכשרה טיפוח והעצמה של אותם כישרונות שעשויים להיות בעלי תרומה גדולה ומשמעותית לארגון בטווח הקצר ולטווח הבינוני. הגישה השנייה ממוקדת בהחלטה להביא למיקוד ויצירת התאמות כמעט מושלמות בין היכולות והכישורים לבין התפקידים העתידיים המאד מאד ממוקדים בשבילם.
מה בא למנוע ניהול נכון של ה- TOP TALENTS בעולם המכירות והשירות?
אין זה סוד כי גיוס מנהל צעיר המביא איתו סט כלים כישורים ויכולות מקצועיות לא קל כלל בעולם התחרותי על כל "כוכב" מצד החברות הגדולות והמתחרים. ההשקעה בגיוס ובחניכה שלו בארגון עולה כסף רב. פעמים בגלל חוסר מודעות ניסיון וידע מנהלים צעירים ועובדים איכותיים נפלטים מהמערכת אחרי זמן קצר. כל ההשקעה יורדת לטמיון. פעמים מדובר על מאות אלפי שקלים. הכיצד נכון למנוע נטישה של עובדים מוכשרים ומנהלים צעירים? ניהול ראוי ומקצועי של מערכי הטיפול העצמה וההדרכה של ה- TOP TALENTS בעולם המכירות והשירות עשוי למנוע מצבים של נטישה ואיבוד עובדים ומנהלים טובים למתחרים.
טיפוח כישרונות ומניעת נטישה של עובדים ומנהלים
ניהול נכון של כישרונות ניהוליים בתחומי המכירות וניהול שירות ללקוחות מחייב כל חברה המבקשת להמשיך להיות תחרותית בעולם העסקים של המאה ה- 21. התחרות על כל עובד איכותי ומנהל מצטיין עוברת למאבקים לא קלים כלל. חברות מוכנות לעשות הכל בכדי לגייס ולהעביר לשירותיהם עובדים ומנהלים המצטיינים בתחומי ניהול המכירות ועבודה וניהול מערכי שירות לקוחות מתקדמים.
טפלו נכון ב- TOP TALENTS
אי טיפול נכון בעובדים ובמנהלים המזוהים כ - TOP TALENTS בעולם המכירות והשירות יכול להוביל לשני תהליכים מאד מסוכנים: הראשון – הם עוזבים ונוטשים למתחרים שפעמים מצליחים לפתות אותם בהצגת מערך טיפוח לדור המנהלים הבא בחברה, תוך הצגתם ככאלה שסומנו למסלול ניהולי ארוך טווח. הסיכון השני – נוטשים כי המערכת לא ידע לבנות בעבורם "ערך רגשי" ותחושת שייכות ארוכת טווח. המערכת כשלה בלהציג אופק תעסוקתי ניהולי ארוך טווח.
המחיר הכלכלי הכבד לניהול שגוי של כישרונות בארגון
האם פעם נתתם דעתכם לחשב עלות גיוס עובד מקצועי ואו מנהל מכירות או שירות לקוחות? תהליך כזה עשוי להגיע ברמת תפקידים ממוצעת לכמה עשרות אלפי שקלים. ברמת תפקידים של עובדים ומנהלים ברמת מנהלי אגפים ואו סמנכ"לים העלות עשויה להגיע למאות אלפי שקלים. כל גיוס חדש מחייב תקופת הכשרה ותקופת בדיקה, לפני 3 עד 4 חודשים אף מנכ"ל ואו סמנכ"ל מש"א לא יצליח בוודאות להציג הצלחה.
הטעות מתגלה אחרי חודשים
אחרי חודש או חודשיים נוספים עשוי להתברר כי האיש שגויס פחות מתאים? או לחילופין האיש החליט מיוזמתו לעזוב להצעת תפקיד ושכר טובה יותר? לפיכך אני כיועץ ארגוני מבקש לקבוע כי עלות עזיבתו של "כוכב" מעולם המכירות ואו השירות עשויה להיות יקרה הרבה יותר. היה והם אחרי שנים היה ומחליטים לעזוב גורמים לנזק ולאיבוד ידע מקצועי חיוני לארגון. זאת ועוד, פעמים הם עשויים לגרור איתם עובדים ומנהלים נוספים.
כמנכ"ל וכבעלים האחריות נופלת עליך!
לכן אנו כעוסקים בייעוץ אסטרטגי להנהלות ולחברות משפחתיות מבקשים להסביר גם לך כי עלויות השימור והפיתוח של "הכוכבים" בארגון פעמים הרבה יותר כדאיות ופחות יקרות מהעלות הנגרמת מעזיבתם את הארגון. לכן אנו כיועצים ארגוניים, מבקשים לקבוע כי תוכנית עבודה הוליסטית שתדע להתמודד עם "נטישת כוכבים" עשויה להיות מאד כלכלית במונחי החזר על ההשקעה.
עתודה ניהולית בתחום המכירות והשירות ללקוחות
השקעה והדרכה והעצמה של טאלנטים ובעלי פוטנציאל ניהולי בתחומי המכירות והשירות יאפשר לך כמנכ"ל וכבעלים לייצר ולשמר עתודה ניהולית ומקצועית מתאימה ונכונה לתפקידי מפתח שתאפשר לחברה לממש את היעדים העסקיים שלה לשנים הבאות בתקופות מאד מאתגרות עסקית. אנו מבקשים לקבוע כי האחריות העליונה לניהול המשאב האנושי נופלת על כתפיו של המנכ"ל והבעלים. זאת בעזרתו של סמנכ"ל מש"א שבאחריותו להתאים בין האסטרטגיה הארגונית לניהול ההון האנושי בארגון.
כחברה וכארגון עסקי הכיצד נכון לשמר "כוכבים"
הכיצד את/ה כמנכ"ל ואו כבעלים נרתם לשימור כוח אדם ניהולי ומקצועי איכותי דווקא בתקופות משבר ואי יציבות כלכלית? במילים אחרות הכיצד אתם בונים תוכנית עבודה ארגונית ארוכת טווח שתגרום למחלקת משאבי האנוש ולהנהלה להבין ולהפנים כי הנושא של שימור הטאלנטים מעולמות המכירה והשירות בארגון חשוב הרבה יותר בתקופות מיתון? הן בתקופות שפע והן בתקופות משבר יש לבנות תוכנית העצמה והעסקה ארוכת טווח לכל אחד ואחת מהם. פעמים אחדים מחפשים יציבות? פעמים אחרים מחפשים להתקדם מהר בסולם הניהול, אחרים מחפשים אתגרים, אחריות וסמכות? לרוב מתברר כי לא תמיד הנושא של התגמול הכספי הוא הנושא המרכזי המבטיח נאמנות.
בנו להם מערכות הדרכה והעצמה ייחודיות. צרו גאוות יחידה
היה והחלטתם למתג וליצור בידול לקבוצה של הכישרונות המקצועיים והניהוליים שזיהיתם וברצונכם לטפח אותם לאורך זמן בארגון תוך בניית אופק תעסוקתי ארוך טווח הכולל התקדמות בתפקידי ניהול ומכירות אזי נכון כי תייצרו בעבורם מיתוג ובדול ברמת הקבוצה. עשו אותם מיוחדים. תנו להם לחוש כי הארגון מעריך מאד את הפוטנציאל שלהם והחליט להשקיע בהם בצורה מאד ייחודית. אנו מבקשים להציג בקצרה את הנקודות המרכזיות בקורס ניהול מכירות ייעודי המיועד למנהלי מכירות ל- TOP TALENTS
מצ"ב הנושאים שבהם נעסוק בתהליך הכשרת מנהלי מכירות מצטיינים:
במפגש הראשון נתמקד בהחדרת התודעה כי הם נבחרו להיות "הדור הבא" של מנהלי המכירות בארגון. אנו מנתחים יחד את נושא המכירות כקריירה בעבורם, מחזקים את התובנה שמכירות עשוי להיות "מקצוע מדהים" לחיים ורבים ממנהלי המכירות המצטיינים עושים בעתיד קפיצת מדרגה לתפקידי ניהול בכירים מחוץ לעולם המכירות. במפגש השני: נתמקד באיתור המיומנויות החשובות להצלחה לאורך זמן בתחום המכירות וניהול המכירות. נלמד לנתח שווקי מטרה שונים. נלמד לנתח את השוק שבו הם פועלים ונכיר את החשיבות של ניהול אנשי מכירות בצורה מקצועית.
קורס ייעודי לשיפור מיומנויות ניהול ומכירות
המפגש שלישי: בחשיבותה של התקשורת והאינטליגנציה הרגשית בכל מה שקשור לניהול ולניהול מכירות בפרט. נלמד הכיצד נצליח להרחיב את יכולת איסוף וקבלת הפניות ונתרגל מודלים עדכניים המביאים להגדלת אחוזי הסגירה. המפגשים הבאים יעסקו בלימוד והיכרות של תהליך המכירה האופטימאלי נכיר את התהליכים הנכונים שצריך לעשות כהכנה לכל מפגש מכירה. נכיר את מניעי הקנייה ונדע להתמודד עם חסמים והתנגדויות. מפגש רביעי: מוקדש ללמידת תהליך המכירה האופטימלי.
ללמוד לקום מכישלונות
בהמשכו של קורס המכירות הייעודי נלמד בתהליכים היותר עדכניים להביא לידי סגירת עסקה הטובה לשני הצדדים. בעיקר נתעכב על החשיבות של בניית יחסים ארוכי טווח בין איש המכירות, החברה ללקוחות שלה. אחד הנושאים הכי קריטיים לאנשי ומנהלי מכירות המבקשים להצליח ולשרוד את התחום להרבה מאד שנים מתמקד ביכולתם לדעת להתמודד עם כישלונות ותשובות שליליות בדרך. כידוע, מכירות הוא המפתח להרחבתו של כל ארגון עסקי. לכן נכון לבנות תוכנית הכשרה והעצמה למנהלים ועובדים בתחומי המכירות כחלק מבניית אופק תעסוקתי ארוך טווח בעבורם. "כוכבים" גם בעולם המכירות והשירות זקוקים להכשרה מתאימה.
מפגש סיעור מוחות במתנה
סקרנים ומבקשים לגלות עוד פרטים? קבלו מפגש סיעור מוחות ללא עלות, שיעסוק כולו בתחום החשוב של "ניהול כוכבים" בארגון. עד המפגש אתם מוזמנים לגלוש באתר שלי ולחקור אותו לעומק. לחרוש את בבלוג הניהולי הגדול ביותר למידע בתחומי ניהול שיווק מכירות ופיתוח עסקי. שם תוכלו לקרוא מאמרים וללמוד עוד על הגישה והשיטה שלי למכירות אפקטיביות. תוכלו לזהות את המתודולוגיה שאנו מאמינים בה האומרת כי נכון לשים את הלקוחות במקום הראשון.
שימו את הלקוחות במקום הראשון
גם בתחום המכירות! תוכלו לקרוא מאמרים העוסקים בחשיבות הניהול של עובדים ומנהלים "שדרכם אצה להם"? לחברות ולארגונים המבקשים לשפר ביצועים בתחומי המכירות והשירות אנו ממליצים להיכנס לבלוג ולקבל מידע וטיפים מעולים לאימוץ בקרב אלה הרואים במכירות דרך חיים ומקצוע מכובד.
היה והנושא נמצא על סדר היום הניהולי אצלך
אין זה סוד ובטוח כי נסכים לקביעה האומרת כי טיפוח ובניית אופק תעסוקתי למנהלים ועובדים מצטיינים באמצעות הדרכות קורסים וסדנאות בתחום שיפור מיומנויות ניהול ומכירות קריטיים להצלחה עסקית שלך כמנכ"ל וכבעלים של עסק קטן או בינוני. היה והנושא נמצא על סדר היום הניהולי אצלך בנושא שיפור היכולות בניהול "הכוכבים" בארגון זה הזמן להיפגש.
צלצל נקבע פגישה ונכיר.
זהו המקום, להציע לך להתקשר ישירות למשה גרימברג 054-4814332 ולקבוע פגישת היכרות ראשונית – להזמנת שירותי הדרכה סדנאות קורסים לשיפור מערכי המכירות והשירות ללקוחות, המותאמים אישית לך כמנכ"ל או כבעלים. פנו ישירות למייל של משה גרימברג- abc@nihul4u.co.il כתבו בכמה מילים מה אתה מצפה מתהליך משותף ונקבע פגישה ראשונית להיכרות וללא כל עלות.