כחברה העוסקת בייעוץ ארגוני, הנעת תהליכי שינוי וצמיחה ועבודה מול הנהלות מנכ"לים ומנהלים הממוקמת מאז 2006 בחיפה ופעילה בכל הארץ, אנו מאמינים כי הדרך היותר נכונה לקבלת מידע אמין ואיכותי מתחיל ביכולת לשאול את השאלות הנכונות. גם בתחום של איתור חברה לייעוץ ארגוני היה נכון כי תחפשו לענות על השאלות הכי מעמיקות שעשויות לתת לכם מידע וכלים טובים למניעת טעויות בבחירת החברה הכי ראויה לייעוץ ארגוני? או היועץ הארגוני הכי מקצועי? בעבורך.

ללמוד מסוקרטס ואריסטו - ניהול 

סוקרטס, הפילוסוף היווני בן המאה החמישית לפני הספירה, ראה בשאילת שאלות דרך חינוכית מרכזית ללמידה ולהתפתחות - הדבר הנכון אף בעולמות העסקיים. זאת ועוד, תלמידו אריסטו, בן המאה הרביעית לפני הספירה, קבע כי החשיבה תמיד מתחילה בתמיהה, בשאלה ראשונית הפותחת ערוצים ודלתות, לקליטת ידע חדש. בואו ונמשיך להבין מהם הקווים המנחים לאיתור חברת ייעוץ ארגוני מקצועית ועדכנית בחיפה באמצעות שאילתת שאלות נכונות?

מי עשוי לענות להגדרה של יועץ ארגוני אפקטיבי?

היה וננסה לתת לך תשובה מהימנה ונטולת אינטרסים נוכל להגיד זאת כך: "חפשו גורם מקצועי שיש לכם בו אמון ואתם משוכנעים שיש ביכולתו להביא לכם ערך". זאת כל התורה על רגל אחת. היה והאיש חבר אישי שיש לו ידע וניסיון ניהולי ומקצועי רב, ובעיקר יש לו יכולות בתחום הובלת תהליכי הבראה שינוי וצמיחה, אל תהססו – בקשו עזרה. כך עושים זאת בין חברים. היה ואתם נדרשים לבחור יועץ ארגוני שמתמחה בתחומים הרלוונטיים לכם היה נכון כי תמשיכו להתעמק במאמר.

אין תחליף לניסיון מקצועי מוכח

תמיד מומלץ לבחור ביועץ ארגוני, או בחברות לייעוץ ארגוני, המסוגלים להציג הצלחות ידע וניסיון בתחומי העשייה הקרובים אליכם. זאת ועוד, היה נכון כי תבחרו יועץ ארגוני שבעברו היה לו ידע וניסיון ניהולי מוכח בעולמות העסקיים ולא רק בעולמות הייעוץ. היה ותבחרו בנו – נשמח מאד. נקבל את המשימה ואת האחריות הנלוות לתהליכים ויחד בעבודה משותפת ומאומצת נבטיח את הצלחת התהליך שיסייע לארגון שלך, הן בטווח הקצר, והן בטווח הארוך.

האם יש דרך לא לטעות בבחירתו של יועץ ארגוני?

קיים סיכוי לטעות בבחירה נכונה של יועץ ארגוני איכותי ומקצועי. אין שלמות נטולת טעויות גם בתהליכי הבחירה של הגורם המקצועי שיוביל יחד איתך כמנכ"ל תהליכים של הבראה שינוי וצמיחה.

להלן הטעויות הנפוצות בבחירה של יועץ ארגוני לא מספיק מקצועי מתמקדות בתחומים הבאים:

  • לבחור יועץ ארגוני לא מתאים למשימה שלא מכיר את עולמות התוכן של הארגון
  • לא לוודא כי קיים חיבור אישי ואמון הדדי מוחלט טרם התנעת התהליכים
  • שלא מתאים לדפוסי התרבות הארגונית והערכים
  • שלא לבחור באחד שיש לו ידע וניסיון מחוץ לעולמות הייעוץ הארגוני ותחומי הייעוץ האחרים, בעיקר ככזה שחווה תהליכים והתלבטויות כמנהל או כמנכ"ל בחייו.
  • לא לטעות ולבחור ביועץ ארגוני שלא בורח מתהליכי ההטמעה והיישום.
  • ובעיקר לבחור בגורם מקצועי אנושי שאתם מרגישים במחיצתם נינוחים, רגועים, ובעיקר מרגישים שהחיבור יוצר סינרגיה אמיתית.

מהן משימותיו המרכזיות של יועץ ארגוני אפקטיבי?

אנו מבקשים לקבוע כי היועץ הארגוני האפקטיבי בתהליכי הבראה שינוי וצמיחה, משמש תמיד כסוכן השינוי והמנהיג המקצועי שעוזר לארגונים ועסקים בתקופות משבר ואו בצמתים עסקיים אחרים לדעת לבצע שינויים והתאמות. לדעת לנוע קדימה ולשפר ביצועים ומדדים עסקיים הניתנים למדידה ולהשוואה טרום התנעת התהליכים ולאורך כל הדרך.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


להלן מספר תחומים בהם יועץ ארגוני אפקטיבי עשוי להביא לשיפור דרסטי בתוצאות:

  • יועץ ארגוני המתמקד בפתרון בעיות ויישום מתודולוגיות ניהול, שיווק ומכירות עדכניות.
  • יועץ ארגוני המתמקד בשיפור ההון האנושי תוך התמקדות בליווי הדרכה והעצמה של מנהלים וכוחות מכירה.
  • יועץ ארגוני המניע תהליכים העוסקים בשיפור או עדכון חזון ומטרות לארגון- לטווח הקצר הבינוני והארוך.
  • יועץ אירגוני המתמקד בשיפור אסטרטגיה עסקית ושיווקית עדכנית.
  • יועץ ארגוני המתמחה בשינוי מבני ובהתאמת תהליכים תפעוליים לשינויים בשוק.

מדוע יועץ ארגוני עשוי להביא גם לך תועלת רבה?

מדוע אנו לא שואלים את השאלה הבאה: למה רופאים מומחים בתחום ההזדקנות, עשויים להביא ערך לאוכלוסייה מבוגרת? רופאי ילדים ותינוקות בשלבים הראשונים של חיינו? גם כאן האנלוגיה ברורה. חברות ועסקים דומות לשלבי החיים השונים שלנו כבני אדם. בכל שלב יש ביכולתו של יועץ ארגוני- ייעוץ ארגוני מקצועי להביא להרבה מאד ערך. ייעוץ ארגוני לחברות הזנק, ייעוץ ארגוני לחברות בתהליכי צמיחה, ייעוץ ארגוני הבא להתמודד עם משברים וקשיים עסקיים וניהוליים.

מהם שלבי החיים של חברות ועסקים על פי אדיג'ס?

אנו מצטטים את פרופסור אדיג'ס, שכבר זהה בעבר כי לחברות ולעסקים 4 שלבים מרכזיים הדומים לשלבים שלנו כבני אדם. השלב הראשון לידה וצמיחה ראשונית. השלב השני ילדות גדילה והתפתחות. השלב השלישי בין השנים 30 עד 60 משקף את השלב הכי פורה ומרכזי בחיינו. השלב האחרון על פי אדיג'ס הוא שלב בו הגרף הן האישי והן העסקי מתחיל להיות במגמת ירידה. זהו שלב הדריכה במקום, והשלב בו ארגונים ועסקים" נרדמים בשמירה" מאבדים דרייב וחווים משברים ואיבוד שוק ולקוחות. בכל אחד מהשלבים יועצים ארגוניים מקצועיים מביאים לערך רב.

מהם השלבים המרכזיים בתהליכי הייעוץ הארגוני?

היה ונענה לשאלה הזאת בצורה ממוקדת? הרי השלבים המרכזיים בתהליך הנכון של ייעוץ ארגוני אפקטיבי מתחילים בשלב הראשון בהיכרות ויצירת אמון בין החברה לבין היועץ הארגוני. ללא שלב זה היה נכון להימנע מהמשך התהליכים. השלב הבא הינו של מיפוי חוזקות וחולשות ומיפוי שוק ומתחרים. השלב השלישי היא עיבוד הנתונים וכתיבת דוח ממצה – תמצית מנהלים שתובא לדיון והמשך חשיבה במסגרת מפגש סיעור מוחות ברמת הנהלה. בסיומו של שלב זה תבנה תוכנית עבודה מפורטת, יחולקו אחריות וסמכות, ותתחיל עבודת היישום וההטמעה בשטח. השלב הבא זה בקרה תיקונים ומשוב על התהליכים.

מהו שלב עיבוד וריכוז הממצאים והצגת תמצית מנהלים?

בסיומו של תהליכי אבחון ומיפוי מצב קיים אנו מעבדים את הממצאים על פי מספר קטגוריות מרכזיות שהתגלו כזקוקות לשיפור. היה ומצאנו כי נדרש לתהליכים של שיפור בתהליכי העבודה בארגון ובשיטות. אפיון ומיפוי תהליכי עבודה ודפוסי התקשורת בארגון. אימוץ עבודה על פי מדדי ביצוע ומדדי איכות לכל אגף ולכל תהליך בארגון. שיפור מערך הגדרות התפקידים וניתוח העיסוקים היה ויידרש. שיפור מערכי השירות והגדלת האפקטיביות של אנשי המכירות ועוד לא מעט תחומים שעשויים לצוף בתהליך הראשוני והחשוב של מיפוי מצב קיים. התוצר הסופי יעלה לדיון ולהרחבה במסגרת "סיעור מוחות" אקטיבי ברמת הנהלה.

מה חשיבותו של סיעור מוחות וחשיבה לשלב הכנת תוכנית הפעולה?

אחרי סיום התהליכים הראשונים של מיפוי מצב קיים וניתוח שוק ומתחרים אנו מציגים תמצית מנהלים לקיומו של מפגש חשיבה ברמת הנהלה והבעלים, בשיתוף פורום המנהלים הבכיר ובו נבצע "סיעור מוחות" אקטיבי לאיתור תחומים נוספים שיש לטפל בהם. בבסיסו, תמיד סיעור מוחות אפקטיבי עוסק ביכולת של המשתתפים לשאול עוד ועוד שאלות ראויות? המטרה שלנו כיועצים ארגוניים לגרום למשתתפים לחרוג מגבולות "תחום המושב" לפרוץ פרדיגמות, ולחשוב מחוץ לקופסה.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


מהן שאלות טובות וכיצד הן משפיעות על ניהול צוותים ומשימות?

אז מה הם המאפיינים של שאלה טובה ברמה של דיון בקרב מנהלים בכירים? היא אמורה לפתוח ערוצי הקשבה והתמקדות. שאלות פתוחות ברמת סיעור מוחות פתוח ומפרה אמורות לייצר סקרנות, לשתף ספקות ואו מידע רלוונטי למשתתפים, היא אמורה להיות פתיח לשאילתות נוספות המעמיקות בתחום. שאלות בפורום מנהלים אמורות לאתגר את המשתתפים, לייצר חדשנות ויצירתיות ולהגיע לתובנות איכותיות מכוחה של החשיבה הקבוצתית. בסיום שלב חשוב זה, ההנהלה מסונכרנת, אושרה תוכנית הפעולה הראשונית ועכשיו יש לבנות תוכנית עבודה מפורטת.

הנושאים המרכזיים בתהליכים של הייעוץ הארגוני?

בדרך כלל בתהליכים הנכונים אנו מביאים לאימוץ תרבות ארגונית משופרת כזאת הגורמת להתמקדות ויוצרת מנגנונים ותהליכי עבודה עדכניים ומשופרים. מביאה לכך שאנו משקיעים משאבים בהעצמה ופיתוח יכולות וכישורים בקרב עובדים ומנהלים. זאת ועוד, משפרים ביצועים ומניעים תהליכי התייעלות ארגונית וניהולית בכל שכבות הארגון.

בנוסף לכך אנו מתמקדים גם בנושאים הבאים:

  • דואגים להקים צוותי משימה ומנהלי שינוי ברמת הארגון וברמת האגפים והמחלקות.
  • מנהלים תהליך על תוכנית העבודה שנבנתה על פי התוצרים של תהליכי מיפוי מצב קיים, התוצרים של סיעור המוחות ברמת ההנהלה שהביאו להכנת תוכנית עבודה מפורטת ומוסכמת על כולם.
  • מבצעים בתהליך ניתוח עיסוקים, הגדרת תפקידים ומחזקים את הגבולות של האחריות והסמכות בארגון.
  • ליווי המנהלים, האגפים והמחלקות בתהליכי היישום.
  • הדרכה העצמה והכשרה לעובדים ומנהלים לקחת חלק ישיר ולרתום את חלקם להצלחת התהליך.
  • מתן משוב תמיכה ובקרה לאורך התהליכים.

מפגש סיעור מוחות במתנה בנושא "כוחן של שאלות"?

לסיכום, כחברה עוסקת בייעוץ ארגוני בחיפה ובצפון, ופעילה גם בכל הארץ, אנו מתמקדים בהנעת תהליכי שינוי וצמיחה ועבודה מול הנהלות מנכ"לים ומנהלים אנו מאמינים בכוחם של שאלת שאלות נכונות כתהליך למידה והעצמה עסקית אישית וניהולית. החלטנו להעניק לך "מפגש סיעור מוחות במתנה" שיוקדש להיכרות ובדיקת היתכנות לעבודה משותפת יחד. המפגש ינסה לענות לשאלה חשובה שעשויה אולי להטריד אותך?

היה נכון כי נקבע פגישת היכרות

השאלה היא: "האם ייעוץ ארגוני- ייעוץ עסקי עשוי להביא לי ערך מדיד וה- ROI יהיה גבוה מספיק"? אני מבטיח להסביר ואף לשכנע כי ייעוץ ארגוני – פיתוח עסקי והדרכת מנהלים וצוותי מכירות, תמיד מסייע לחברות וארגונים עסקיים לשפר ביצועים באמצעות הפעלה וניהול נכון יותר של צוותים ומנהלים. היה ותרצה לשוחח תרגיש חופשי לצלצל אלי: 0544814332, למשה גרימברג.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים