בכל תחום הערכות ניתוח שוק והכנה של תוכניות פעולה מראש מבטיחות הרבה יותר סיכויי הצלחה. הסיפור הכי מוכר מספר על איש עסקים שביקר בתחרות ביקוע גזעי עצים באמצעות גרזן בלבד. ספורט המוכר בארה"ב ובקנדה. התחרו 5 גברתנים מלאי שרירים וכוח. השופט שרק לפתיחה וראה זה פלא רק 4 התחילו להכות בכוח בגרזן. המשתתף הרביעי, נשאר יושב על ברכיו וממשיך להשחיז את גרזנו. 

תוכנית שיווקית ועסקית איכותית

אחרי דקה הצטרף לתחרות וראה זה פלא סיים במקום הראשון, כאשר השאיר מאחור כמה גברתנים ענקיים וחסונים? התקרב אליו איש העסקים ושאל: "תגיד הכיצד היה לך האומץ לא לעלות בזמן לתחרות? לתת להם יתרון? והמנצח, לקח נשימה ואמר: פעמים נכון להתכונן להכין את כל הכלים, לבדוק את האסטרטגיה היותר נכונה ורק לאחר מכן להצטרף לתחרות". מנהלים מנכ"לים ובעלי חברות ועסקים, לא משנה לחלוטין הנושא שאתם מבקשים להניע? האם זה ניצחון בתחרות או בנייה של תוכנית עסקית איכותית? האם אתם מתכננים לבצע עדכון לתוכנית השיווקית? או להניע ערוצי הפצה חדשים? בשלב הראשון עליהם לקבוע נקודת ייחוס - לקבוע בנצ'מרק ורק אחר כך להתקדם

להקטין את מרווחי הטעות?

בכל התחומים היה נכון כי תאספו מידע תחשבו מראש ותחשבו היטב את כל הצעדים שאתם עומדים לעשות? בנו תוכנית פעולה, הציגו חלופות ושינויים אפשריים שנכון כי היו מוכנים במצב שבו תיתקלו בבעיות ובהפתעות. כל זה נכון וראוי לאימוץ היה ואתם כמנהלים מצטיינים מבקשים להקטין עד למינימום את אחוז הטעויות. בכל תנועה אל המטרה היה נכון כי תבדקו ותאמתו באם יש לכם את כל הכלים לעשות אותה בצורה מיטבית. תכנון הוא קריטי לכל הצלחה ניהולית ועסקית. בהמשכו של הפוסט נלמד עד כמה חשוב לבצע עדכון לתוכנית השיווקית ואו לתוכנית עסקית. נלמד את התהליכים המרכזיים שעל כל חברה או עסק לאמץ.

קבעו את הבנצ'מרק ורק אחר כך עדכונו תוכנית עסקית – ותוכנית שיווקית

הן תוכנית עסקית והן תוכנית שיווקית מהווים את הכלים הכי חשובים להצלחתו של כל מיזם. עסקי חברתי או אחר. לרוב התוכנית העסקית מקדימה את התוכנית השיווקית שהיא פועל יוצא של מימוש האסטרטגיה העסקית כמוצגת בתוכנית עסקית. פעמים זה עשוי להיות הפוך. תכנית עסקית או עדכון האסטרטגיה העסקית כתוצאה משינוי ואו מצבי משבר מהווים כלים מאד חשובים בחייו של כל עסק או חברה. כל שינוי ואו התאמה של התוכנית העסקית מחייבת ביצוע עדכונים והתאמות בתוכנית השיווקית ובאסטרטגית הפרסום והמכירות. השימוש ביישום בנצ'מרק לקביעת מדדי ההצלחה מאד חשוב בתחילתו של כל תהליך ייעוץ עסקי ואסטרטגי. רק כך נוכל להבין האם המטרות ראויות בהשוואה למתחרים או לשינוי בשווקים.

המפתחות להמשך ההצלחה העסקית

שני הנושאים הנ"ל: עדכון ואו הכנה של תוכנית שיווקית ואו תוכנית עסקית הם מפתחות מרכזיים להצלחתו של כל מיזם עסקי גדול כקטן. פעמים המעורבות שלנו כיועצים עסקיים או כיועצים אסטרטגיים באים לידי ביטוי בין אם בתחילת הדרך או לאחר שהחברה או העסק עשה כבר כברת דרך מסוימת של כמה וכמה שנים. התהליכים החשובים של הכנה או עדכון תוכנית שיווקית ותוכנית עסקית עשויה לשמש את היזמים ואו את המנכ"לים לבצע "אתחול" מחדש להציב מטרות חדשות לפיתוח העסק, לאתר מנועי צמיחה חדשים ולהביא להחלטה מושכלת באם נכון וכדאי להשקיע בהתרחבות, רכישות ומזוגים ועוד.

עדכנו את מפת התנועה

כעוסקים בייעוץ עסקי, ייעוץ אסטרטגי והובלת תהליכי שינו וצמיחה אנו מבקשים לקבוע כי לא מעט פעמים אנו נדרשים לבצע עדכון לתוכנית העסקית ולתוכנית השיווקית כחלק מתהליכים שהנהלות בעלים ומנכ"לים מבקשים לשפר את הביצועים העסקיים. פעמים אחרות אנו נדרשים לקבוע באם לא הגיע הזמן לבחון באם הסולמות נשענים עדיין על הקירות הנכונים? האם הגיע הזמן לעדכן את המפה העסקית? לעדכן את מסלול התנועה? פעמים רבות אנו מגלים כי יזמים ובעלי עסקים בתחילת דרכם לא נותנים מספיק חשיבה בניתוח ובניית תוכנית עסקית ותוכנית שיווקית מקצועית. פעמים ברוב "טיפשותם" הם מסתפקים בטמפלטים שהורדו מהאינטרנט כאילו מדובר בחוזה שכירות דירה סטנדרטי – נוסח אחיד. זאת אחת מהטעויות שבגינה המחיר עשוי להיות מאד גבוה וכבד.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


אל תחסכו בבניית תוכנית עסקית ושיווקית מקצועית

זאת ועוד, הכנת תוכנית עסקית לחברה המתמקדת במכירת שירות אינו דומה כלל לפורמט הכנת תוכנית עסקית ושיווקית לחברה מהתחום הטכנולוגי? תוכנית עסקית לחברת הזנק הבאה לפתח מוצר טכנולוגי לא זהה כלל לתוכנית עסקית – שיווקית במיזם בתחום הקולינריה? כיועץ עסקי מקצועי ורב ניסיון אני מבקש לקבוע בצורה חד משמעית כי בחירה של המבנה הנכון לתכנית עסקית – תוכנית שיווקית, בהתאם למטרה שהיא צריכה להשיג, יכולה לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון. אנו תמיד ממליצים כי לפני התנעת תהליכי הכתיבה הן של התוכנית העסקית והן של התוכנית השיווקית – נכון כי נדע לענות על השאלה החשובה הבאה: למי ולמה מיועדת התכנית – האם היא שיווקית או כלכלית? מי עשוי להשתמש בה? ומה היעדים שהתוכנית מחויבת להשיג הן ברמה העסקית והן ברמה השיווקית.

אתרו את החזון העסקי שלכם? היו מאד ממוקדים בהשגתו.

היה ואתם באמת מבקשים להגשים חלום? לבנות עסק או חברה? הייתי מציע כי דבר ראשון שנכון שתתמקדו בו, הוא להקצות זמן ומחשבה לכתיבת החלומות שלכם על דף נייר לבן. לנסות בשפה פשוטה לציין את המטרות שאתם מבקשים להשיג. זהו השלב החשוב ביותר טרום בניית תוכנית עסקית ואסטרטגיה שיווקית. בהירות ומיקוד בניסוח הראשוני החשוב הזה עשוי להיות קריטי להמשך התהליכים. אני בדרך כלל בעבודה מול יזמים בתחילת דרכם, שואל את השאלה הבאה: "האם את/ה באמת מוכנים לעשות כל דבר בכדי להגשים את החלומות שלכם"?

SWOT – ליכולות האישיות שלך כיזם?

בכל תהליכי המחשבה הראשוניים שאתם אמורים לעשות קודם כל מול עצמכם היו מספיק אמיתיים לבחון את יכולותיכם ואת מערך הכישורים והיכולות המקצועיים בהשוואה למתחרים וליזמים ואו בעלי עסקים שהצליחו להגשים חלומות. בצעו ניתוח תחרותיות ליכולות שלכם? של הרעיון, השירות ואו המוצר שאתם מבקשים לשווק? בצעו ניתוח יכולות אישיות? תנתחו את הנקודות החזקות שלכם, את הנקודות תורפה, את ההזדמנויות והאיומים. זה דבר שיגרתי לכל יזם המבקש להתחיל לחשוב על קפיצה למים הסוערים של עולם העסקים. היה ועשיתם שלב זה בצורה מעמיקה וללא כל "פילטרים" וורודים מידי, אפשר להתקדם לשלב הבא.

ניתוח  SWOT לשוק ולמתחרים

כיועצים ארגוניים המיומנים בבניה או עדכון תוכנית עסקית ותוכנית שיווק אנו מציעים כי יבוצע ניתוח SWOT  לכל אחד מהנושאים. נכון כי יזוהו וינותחו החולשות, החוזקות, ההזדמנויות, והאיומים .שימוש נכון ומקצועי של הכלי המדהים הזה הן בהיבט של התוכנית העסקית והן בהיבט של התוכנית השיווקית אמור מאוד לעזור לכם להבין ולהגדיר את הנקודות חולשה, חוזקה שלכם ואת ההזדמנויות והאיומים שלכם בכל אחד מהתחומים החשובים – בתחום של הכנה לכתיבת או עדכון תוכנית עסקית ותוכנית שיווקית. התוצרים של העבודה הנכונה אמורים לעזור לכם להבין מהו הבידול והצעת הערך שאתם מבקשים להביא ללקוחות ולשוק? ללא כנות וללא חקירת מצבכם בצורה נקיה מהטעיות אתם עשויים לגלות כי המציאות שונה ממה שאתם חשבתם!

מהו השלב הכי חשוב בתוכנית שיווקית בתוכנית עסקית?

חברים, לכתוב תוכנית טובה ככל שאפשר, שבנויה על ניתוח מעמיק של ניתוח SWOT לא תהיה שווה כלל באם לא תועבר לביצוע ברמת השטח. כל תוכנית מחייבת בניית תוכנית יעדים ומטרות מפורטת שעל פיה ארגונים, חברות הזנק ויזמים אמורים להתקדם. השלב של ההטמעה, היישום הן השלבים הכי חשובים בתכנון תוכנית שיווק או תוכנית עסקית. המשימה מתמקדת בצורך שתגדירו את דרכים למדוד הצלחות? למדוד את ההצלחה בהשגת המטרות והיעדים שקבעתם בתוכניות העבודה המפורטות. הדבר נכון הן לגבי התוכנית השיווקית והן לגבי התוכנית העסקית.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


לקבוע בנצ'מרק להשוואה

אחרי סיום בנייה או עדכון לתוכנית השיווק ואו לתוכנית העסקית, אנו עוברים לשלבי היישום. בכדי לדעת שזה עושי לעבוד עלינו להציע מדד נכון להשוואה. להציע בנצ'מרק המהווה נקודת התייחסות להערכת ביצועים ורמות איכות. רק כך נוכל למדוד ולהעריך הצלחות. כיועצים ארגוניים, אנו מחויבים לוודא כי ה- ROI החזר השקעה, עומד על פי התוכנית. אתם מחויבים לאורך כל התהליכים לבחון באם הארגון מתקדם על פי היעדים. נכון לבצע התאמות וכיוונון מחדש היה וצריך. כל תוכנית שיווק ואו תוכנית עסקית או עדכון והתאמתן לשינויים בשווקים מחייבת אותכם לעבור מהמקרו למיקרו. היה נכון כי תפרקו "מטרות גדולות" לרצף של מטרות קטנות שנמצאות על אותו הרצף. הצלחות גדולות מתחילות בהשגתן של מטרות קטנות.

תוכנית עסקית או תוכנית שיווקית לא קדושה!

בעולם היהודי, אצלנו התורה ניתנה על ידי אלוהים באמצעותו של משה.. משה אחר!! לכן כיועץ עסקי, אני מבקש לקבוע כי תוכניות טובות ככל שיכולות להיות אינן תורה שניתנה בהר סיני. תוכניות אמורות בסיס לשינויים היה והם נדרשים. בעולם העסקי המאד תחרותי ותזזיתי, כמעט אף אחד לא יכול לחזות מגמות, טרנדים טכנולוגיות עתידיות והתנהגות צרכנים? רבים חושבים שכן אבל, פעמים מגלים כי טעו בגדול. אנו מבקשים לקבוע כי כל תוכנית שיווקית או עסקית חייבת וצריכה להיות גמישה, חייה ומשתנה על פי השינויים בשווקים. תוכנית שיווק ואו תוכנית עסקית לא דומה כלל לספר התורה שלנו. שם באמת אין אנו עשויים כל שינוי. בעולם העסקי – התאמות שינויים ותוספות מאד נחוצות בשמירה על התוכנית השיווקית והתוכנית העסקית עדכנית וראויה לשווקים התחרותיים במאה ה- 21.

כיצד לכתוב ואו לעדכן תוכנית שיווק ואו תוכנית עסקית?

לסיכום, כחברה עוסקת בייעוץ ארגוני בחיפה ובצפון, ופעילה גם בכל הארץ, אנו מתמקדים בהנעת תהליכי שינוי וצמיחה ועבודה מול הנהלות מנכ"לים ומנהלים אנו מאמינים כי אחת לתקופה נכון לבחון באם הגיע הזמן לעדכן את התוכנית השיווקית? את התוכנית העסקית? החלטנו להעניק לך "מפגש סיעור מוחות במתנה" שיוקדש להיכרות ובדיקת היתכנות לעבודה משותפת יחד. המפגש ינסה לענות לשאלה חשובה שעשויה אולי להטריד גם אותך כבעלים או כמנכ"ל?

פגישת "סיעור מוחות" במתנה

השאלה היא: "האם ייעוץ ארגוני- ייעוץ עסקי עשוי להביא לי ערך מדיד וה- ROI יהיה גבוה מספיק"? האם נכון להיעזר באנשי מקצוע בכל מה שקשור לצורך בעדכון תוכנית שיווק? או תוכנית עסקית? אני מבטיח להסביר ואף לשכנע כי ייעוץ ארגוני – פיתוח עסקי והדרכת מנהלים וצוותי מכירות, תמיד מסייע לחברות וארגונים עסקיים לשפר ביצועים באמצעות הפעלה וניהול נכון יותר של צוותים ומנהלים. היה ותרצה לשוחח תרגיש חופשי לצלצל אלי: 0544814332, למשה גרימברג.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים