מהי הדרך היותר נכונה בתהליכי הבחירה של יועץ ארגוני איכותי? כיצד לזהות ולבחור בייעוץ ארגוני איכותי? ייעוץ ארגוני איכותי מסייע לבעלי עסקים "לעשות סדר בבלגן" בכל החטיבות העסקיות ולרבות בחטיבת השיווק, וחטיבת המכירות והתפעול. פעמים מנהלים ומנכ"לים לא מעטים, בגלל עומסים ולחץ, לא מגיעים לקבוע אחריות סמכות ותיעדוף משימות בכל - בחטיבות ו/או באגפים השונים. פעמים הם זקוקים לעזרה להגדיר טוב יותר גזרות האחריות בין המנהלים ובעיקר לחדד את האחריות, את רמת הסמכויות, את תחומי האחריות והיעדים להשגה של כל אגף או חטיבה.

משפרים ביצועים

ארגון עסקי כמו כל יצור חי בעולם חייב לפעול בהרמוניה ובסנכרון מלא עם שאר החלקים – האיברים בתיאום מושלם ובצורה הוליסטית. לכל חלק, בפאזל הארגוני חשיבות רבה. כל אחת ואחת מהחטיבות או מהאגפים או בארגונים קטנים מהמחלקות חיוניות לבריאות הארגון, חיוניות להמשך העבודה בפורמט יעיל שמבזבז פחות אנרגיה בכדי לעמוד ביעדים ובמשימות. היה ואנו מסכמים לרשום כאן, אזי יהיה נכון בשלב הראשון להשקיע מחשבה ומאמץ בכדי ללמוד כיצד לזהות ולבחור בייעוץ ארגוני איכותי?

מקטינים חיכוך ויוצרים סינרגיה

הסנכרון ועבודת הצוות, בין החלקים השונים בארגון קריטיים להתפתחות העסקית וליכולת השרידות של כל חברה או עסק. ארגונים הפועלים ברמת סינכרון גבוהה, ללא מאבקי כוח ואינטריגות מיותרות, יוצרים את אפקט הטורנדו – יוצרים סינרגיה שמאפשרת להם לגעת בשמיים. כאשר בעלי חברות ועסקים ומנכ"לים מגיעים למסקנה שנכון להיעזר בייעוץ ארגוני הבא לעשות "קצת סדר" ותיאום במערכי הפעילות העסקית - אנו נכנסים לתמונה.

ניהול זה לא "כיבוי השרפות"

התרומה המקצועית שלנו נותנת למנהלים ולבעלי עסקים משפחתיים וחברות קטנות ובינוניות להבין כי יש יתרונות רבים בעבודה תהליכית, בהגדרת מבנה ארגוני יעיל יותר, בהגדרות תפקידים ובעיקר באימוץ פורמט ניהול המקדש תקשורת פתוחה ועמידה ביעדים. רבים מהם יבינו כי פורמט הניהול הנופל לקטגוריה של "כיבוי שריפות" לא ראוי ולא מסוגל לתת מענה לחברות ועסקים בעולמות תחרותיים ובתקופות משבר. זאת ועוד, פעמים גם גובה מחיר בריאותי כבד המוכר בשם: "מחלות מנהלים".

פתרונות הוליסטיים

יועצים ארגוניים איכותיים, יודעים לתת מענה הוליסטי לצרכים המרכזיים של העולם העסקי. אנו מתמקדים בעדכון אסטרטגיות עסקיות, עדכון אסטרטגיות שיווק ומכירות בקרב עסקים וחברות הזקוקות לרענון והתאמת האסטרטגיות לשינויים בשוק ומול המתחרים. ההתאמות עשויות להידרש יותר דווקא בתקופות משבר. פעמים אנו נדרשים לקחת חלק בבניית התוכניות כבר מהשלב הראשון בעבודה מול חברת הזנק: אנו הופכים לפרטנרים לחשיבה ומלווים יד ביד את היזמים עד לשלב שבו הם מצליחים להמשיך את דרכם לבד.

יועצים ארגוניים - משפרים ביצועים

בארגונים ותיקים, אנו נדרשים לעדכן את תבניות התפעול הארגוניות, פנימה ואף החוצה בכדי לייצר חברה המגיבה הרבה יותר מהר לשינויים בשוק, לצרכים לטרנדים חדשים. אנו לוקחים חלק ויוצרים חברה שממצה באופן יעיל את כלל המשאבים שלה. יחד עם ההנהלה אנו יוצרים חברה עוד יותר טובה, יעילה ופרודוקטיבית. השלב הראשון בעבודתנו כיועצים ארגוניים מתמקד בביצוע של "אפיון מצב קיים" לחברה או לעסק, לעובדיו ולמנהליו השונים. רק לאחר השלב הראשון והחשוב הזה נוכל להציג תמצית מנהלים לביצוע תהליכים המניעים הבראה או צמיחה הנדרשים ברמת הארגון.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


טרנספורמציה טכנולוגית

היה והסכמנו על התוצרים של מיפוי מצב קיים, נצטרך להיכנס לשלב ניהול השינוי והצמיחה. נעבוד על שינוי של פרדיגמות מעכבות ואימוץ פרדיגמות חדשות ומקדמות, נדאג להטמעה של נהלי עבודה מתקדמים ודינמיים, לאוטומציה של מערכים מסוימים וביסוס של דרך עבודה שמביאה לפרודוקטיביות שיא. בשפה יותר כללית נבצע "טרנספורמציה דיגיטלית" למערכים בחברה או בארגון, הזקוקים לעדכון טכנולוגי ולאימוץ נהלי עבודה חדשים.

מאמצים פרודוקטיביות ניהולית ותפעולית

שנים של ניסיון בעולמות הניהול, שיווק והפיתוח העסקי עם ניסיון רב שנים כיועץ ארגוני המניע תהליכי שינוי וצמיחה, הביאו אותי להיות מומחה בניהול מערכי השיווק, המכר וההתפתחות העסקית. אין זה סוד כי ניהול המערכים הללו משתנה מחברה לחברה, אך מטרתם העיקרית היא זהה – ליצור ביקושים בקרב קהל המטרה המוגדר, להעלות את גודל ההשקעה ולהגדיל את ה- ROI מידי שנה. בכל התהליך החשוב הזה הבעלים, ההנהלה והמנכ"ל מנהיגים יחד איתנו כיועצים את החברה ומסייעים לייצר תהליכים שמניעים אותה לצמיחה.

מיפוי המצב הקיים 

לאחר שלב ההיכרות הראשונית ומפגש סיעור המוחות בין היועץ הארגוני והדרג הניהולי הבכיר, נכון להתחיל ולערוך מחקר מעמיק אודות החברה או העסק: נבצע חקר שוק בכדי להעריך את השינויים שכדאי ונכון לבצע. נמפה חוזקות וחולשות במערכי התפעול, השיווק והפיתוח העסקי ובמערכי המכירות ושירות הלקוחות. היה ונגלה כי יש צורך לבצע מקצה שיפורים בכל ההיבטים הרלוונטיים, נעשה זאת באמצעות עדכון האסטרטגיה העסקית, האסטרטגיה השיווקית ונדאג לרענון ומתיחת פנים לנראות ולמותג.

למכור יותר לאבד פחות לקוחות?

השלב של מיפוי המצב הקיים כולל ראיונות עומק מול בכירים בדרג הניהולי מכל המחלקות, התעמקות בנתונים הפיננסיים, בסטטיסטיקות המציגות תמונה של צמיחה לאורך השנים או לחלופין, מציגות תמונת מצב של דריכה במקום או אפילו, נסיגה ואובדן  פלחי שוק ולקוחות. אנו מקפידים לנתח את המתחרים העיקריים ואת המגמות בארץ ובעולם יחד עם ההנהלה, המנכ"ל והבעלים. בתום התהליך הראשוני, נציג תמצית מנהלים שבה יופיעו המסקנות הראשונות והצעות כלליות לשיפור.

שינוי התייעלות וצמיחה

ברמת פורום ההנהלה נבצע סיעור מוחות ויחד נגדיר את התחומים הראשונים שזקוקים לשינוי, בכדי להחזיר את הארגון למצב של שינוי חיובי, התייעלות וצמיחה. נציג תוכניות לעדכון מערכי השיווק, המכירות ונשפר את תחום שירות הלקוחות ככל שנקטין את אחוזי הנטישה ונגדיל את כמות הלקוחות החדשים. נדמה כי היה והגעתם עד כאן בקריאת מאמר חשוב זה בטוח תבינו ותפנימו עד כמה חשוב ונחוץ ללמוד ולהכיר את הדרכים  לזהות ולבחור בייעוץ ארגוני איכותי?

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


הדרך והתוצרים

בתהליך אנו לא מתביישים להפוך כל אבן? לאתגר כל פרדיגמה ואו מחשבה? לחקור תהליכים? נתעמק בעדכון  הטכנולוגיות והכלים שעומדים לרשותכם  בעבודה השוטפת ומול הלקוחות. נבחן את היעילות התפעולית,  את הממשקים מול הספקים ובעיקר נלמד על תהליכי עבודה הזקוקים לשיפור. בתוך התהליכים לא נדלג על אפיון ואיתור מבנה ארגוני עדכני יותר לצרכים המשתנים, נבצע בדיקות לגבי הצורך בעדכון האסטרטגיה העסקית, השיווקית ונאמץ יחד תרבות ניהולית המקדשת שינוי, חדשנות, יצירתיות וצמיחה. פעמים נמליץ כי בחלקים מסוימים יהיה נכון להשתמש באנשי מקצועי מהשורה הראשונה במסגרת שירותי "מיקור חוץ", הנקנים  ומתופעלים על פי צרכים עסקיים משתנים.

ייעוץ ארגוני, פיתוח עסקי ועדכון האסטרטגיה השיווקית

יועצים ארגוניים המניעים שינוי, הבראה וצמיחה, חייבים להיות בעלי ידע וניסיון מוכח בכל מה שקשור לאסטרטגיה ולתוכניות שיווק ומיתוג. אנו נוביל תהליכים לעדכון האסטרטגיה השיווקית, נשפר את הנראות, השפה העיצובית והמיתוג של הארגון ובו בזמן נשאף לחזק את הבידול של הארגון מול המתחרים, בעיקר בקרב הלקוחות. נסייע להדגיש בפני הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים את תרומת הערך הגדולה שלכם ואת הבידול שהופך אתכם למיוחדים ליד שאר המתחרים. דווקא בתקופות של קושי ומשבר, חשוב לחזק את מערך השיווק יותר מתמיד, לעדכן ולחדד מסרים.

כוחן של השאלות הפתוחות

בסופו של דבר, מערך שיווקי מעולה מדמה משפך מאד אטרקטיבי ונעים לעין, הגורם ללקוחות חדשים להיכנס לתוכו וליהנות מערך ובידול בהשוואה למתחרים. בסופו של יום, משפך ראוי מביא לעלייה באחוזי המכירות ובאחוזי שימור הלקוחות. בכדי לפתח ולעדכן אסטרטגיה שיווקית חזקה, ראשית על היועץ עסקי - היועץ הארגוני לשאול את השאלות הבאות:

  • מהי התדמית שלך כארגון עסקי? או כנותן שירות וכיצד היא נתפשת בעיני הלקוחות, לעומת המתחרים?
  • לא הגיע הזמן לרענן את מחלקת השיווק? מה היית עושה היום? מה כדאי להוסיף/לשנות בכדי לשפר ביצועים? ובעיקר היה ואין כל מגבלה, היכן היית מתחיל ומה עושה תחילה?
  • האם הגיע הזמן לבחון עלות מול תועלת בהשקעה שלך בפרסום? לנתח את תרומתם של הערוצים השונים? האם הסכום המוצע על ידכם כיום דומה להשקעה של המתחרים שלכם בפרסום ובשיווק? האם ניתחתם בעבר את החזרי ההשקעה בנושא?
  • מהיכן מגיעים הלקוחות שלכם? מהו הממוצע של אורך חיי לקוח? האם אתם מצליחים לבצע מכירות המשך ללקוחות וותיקים? מהם אחוזי ההמרה של הלידים המגיעים אליך? מהם אחוזי הסגירה של מנהלי המכירות? מהם אחוזי הנטישה של לקוחות ותיקים?
  • האם בשנתיים האחרונות החברה הרוויחה? האם השארתם וחסכתם משאבים לביצוע שדרוג במערכי הייצור? המכירות? זאת מבלי להיכנס להתחייבויות חדשות – הלוואות מהבנקים?

ייעוץ ארגוני ופיתוח עסקי בהיבטי חדשנות ויזמות העסקית

בעיקרון Business Development שם דגש על הליכה קדימה, על התפתחות והתחדשות. בעולם העסקי ידוע לכולם כי חברה או עסק הדורך במקום, שקופא על שמריו, הוא עסק בעל עתיד מעורפל וסיכויי ההישרדות שלו לאורך זמן הולכים ומתמעטים. עסקים שלא  משקיעים בשינוי, חדשנות וצמיחה עשויים להיעלם ולהיסגר. שווקים משתנים. דור חדש של לקוחות צעירים חסרי סבלנות ומאוד מאותגרים בהיבט של "הפרעות קשב וריכוז" משנים את התמונה מקצה לקצה. הם כאלה הנמשכים לשינויים בשוק, נמשכים לחדשנות וטרנדים טכנולוגים, מבקשים לחוות "הפתעות" ומצפים כי חברות ונותני שירות יפתיעו וירגשו אותם כל פעם מחדש.

צרו מערכות יחסים ארוכות טווח עם הלקוחות

כיועצים ארגוניים המניעים שינוי וצמיחה אנו מסייעים לפתח ולעדכן את האסטרטגיות המיועדות לתת מענה לשינוי בשוק  הצרכנים. כיועצים ארגוניים אנו מנתחים את המצב השיווקי של החברה, מנתחים חוזקות וחולשות בתחומי המכירות ושירות הלקוחות. על בסיס המידע הרלוונטי, אנו מפתחים ומעדכנים תהליכים עסקיים השמים דגש על אימוץ תרבות של חדשנות, צמיחה ושיפור מהותי ביכולת להעניק שירות יוצא מהכלל ללקוחות. כל זאת מבלי לשכוח כי לאורך כל התהליכים יש להשקיע בהדרכה, העצמה ופיתוח מקצועי לעובדים ולמנהלים. אנו עושים זאת באמצעות:

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


  • פיתוח של מוצרים חדשים
  • שיפור הנראות, עדכון השפה הגרפית
  • משפרים ומחזקים את הבידול של השירותים והמוצרים ומעצימים את תרומת הערך שלהם בעיני הלקוחות
  • מאתרים מנועי צמיחה חדשים
  • מחפשים לפריצה לפלחי שוק חדשים המשיקים לקיימים
  • משפרים תוצאות של מערכי פרסום ושיווק בערוצים החברתיים
  • יוצרים קהילות
  • הכשרת מנהלים ועובדים כאנשי מכירות ושירות מיומנים

מיקור חוץ לחברות ולעסקים

כל עסק ששואף לגדול יודע היטב כי כדי לעשות זאת, ראשית יהיה עליו להיחשף לקהלי יעד חדשים בשוק. יועץ ארגוני מקצועי, מסייע לעסקים לאתר קהלי יעד רלוונטיים, ללמוד את הצרכים שלהם ולפתח דרכים מגוונות לענות עליהם, בכדי למנף הכנסות נוספות לחברה ולהגדיל את קהל היעד שלה. עסקים שמצליחים להתאים מוצרים ו/או שירותים שמתאימים לצרכים של קהלי יעד נוספים, מעודדים אותם להפוך ללקוחות קבועים של החברה – גדלים וצומחים.

ה- ROI משמעותית גבוה

ההשקעה בייעוץ ארגוני ראוי מביאה להחזר השקעה גבוה. ה- ROI משמעותית גבוה מעצם ההשקעה בתהליכים של ייעוץ ארגוני ופיתוח מעסקי. שירותי ייעוץ ארגוני וניהול מערכות שיווק ומכירות פיתוח עסקי באמצעות מיקור חוץ תמיד נכונים ליישום ולאימוץ. השימוש במיקור חוץ מוזיל משמעותיות את העלויות לרכישת כ"א מקצועי שלא במסגרת גיוס והעמסה של עלויות שכר קבועות.

צמיחה באמצעות מיזוגים ורכישות

בתקופות משבר ובתקופות שפע תמיד נכון לבצע עדכונים לאסטרטגיות השיווקיות, לשיפור מערכי המכירות ולטיפול מיטבי יותר בשירות ללקוחות. התוצאה של כל התהליכים החשובים האלה מתמקדת ביכולת של החברה או הארגון לסגור יותר עסקאות, להקטין אחוזי נטישה של לקוחות ולהגדיל פלחי שוק. יועצים ארגוניים בעלי ניסיון מוכח יודעים בנוסף לאתר הזדמנויות פז עסקיות שצצות, לתפוס אותן בזמן ולהוציא אותן לפועל, כך שהחברה או העסק ירוויחו מהן משמעותית בטווח הארוך.

סיכונים מחושבים – יוצרים צמיחה

מיזוגים ורכישות היא דרך נוספת וחשובה. הגדלת פלחי השוק אינה הדרך היחידה להגדיל את המחזור השנתי ואת שורת הרווח של החברה או העסק: יצירה של שותפויות חדשות, רכישה של חברות ומיזוגים אף הם מהווים ערוצים מעולים להגדלת ההכנסה השנתית ולפיתוח העסק לכיוונים מאתגרים חדשים. משברים מציבים פעמים המון הזדמנויות עסקיות לחברות שמוכנות לקחת סיכונים מחושבים; להשקיע בזמן שאחרים מסתגרים, מפטרים ומצטמצמים.

חשיבותו של הסמנכ"ל לפיתוח עסקי

בארגונים בינוניים חברות קטנות ובעסקים משפחתיים האחריות על התפקיד הכי חשוב בחיי העסק או החברה נופל בין הכיסאות: פעמים רבות מדי דווקא המשרה החשובה של "הפיתוח העסקי" - "נופלת בין הכיסאות" ונוחתת על כתפיו של הבעלים, שבדרך-כלל משמש גם כמנכ"ל וכמנהל השיווק. פעמים התפקיד מוצנח על כתפיו של מנהל המכירות או במקרים אחרים מוענק לבן של הבעלים, שאינו מיומן מספיק. לא פעם אין בעל התפקיד מספיק מנוסה או מעורה בתחום חשוב זה,  במצבים שבהם התפקיד מתחבר למשימות נוספות של מנכ"ל ו/או בעלים.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


פיתוח עסקי במיקור חוץ

עשוי להיווצר מצב בו עומס העבודה של אותו מנכ"ל ובעלים לא יאפשר לו לפנות די זמן להגיע לכל המשימות החשובות בתחום הפיתוח העסקי, ולבצע אותן באופטימליות. אדישות כלפי תחום הפיתוח העסקי פוגעת בארגון ובסיכויי הצמיחה שלו. מתברר מהניסיון שלנו כי בעתות של משבר, עסקים שאינם מתמקדים בפיתוח עסקי יתקשו לשרוד בטווח הארוך. בתור יועץ ארגוני מרובה ניסיון, אני מסייע לעסקים רבים לשוב לשלוט בפן הפיתוח העסקי בגאון, ולהניע את העסק אל עבר שגשוג וצמיחה, על ידי פיתוח של אסטרטגיות מפורטות ומחושבות מראש. לכן, מומלץ לרכוש מאיתנו שירות של פיתוח עסקי בפורמט של מיקור חוץ: בפורמט שמביא להרבה ערך ועלויות שפויות.

שחררו – העניקו אחריות וסמכות – צרו צמיחה

שאלת השאלות מתמקדת בניסיון להבין מדוע עסקים וחברות נתקעות? "דורכות במקום"? לא מתקדמות ואפילו נסוגות לאחור? המתחרים צומחים, מתפתחים והם מאבדים לקוחות, מאבדים רלוונטיות ופלחי שוק. רבים מהמנכ"לים ומהבעלים מתקשים להכיר בעובדה שבכדי להתקדם, ראשית עליהם ללמוד "לשחרר". ההבנה כי עליהם להחליט שהגיע הזמן להפסיק ולנהל חברה או עסק בפורמט של "One man show" היא החלטה המצילה חיים. בחברות קטנות, בינוניות וסטרטאפים, פעמים רבות תפקידו של המנהל הבכיר אינו מוגדר כיאות והוא מוצא את עצמו מתמודד מול אינספור מטלות במגוון רחב של תחומים. פעמים למנכ"ל אין הבנה מספקת ומעמיקה בכל התחומים הללו או את הזמן ללמוד ולבצע את הפעילות בהם כהלכה.

מיקוד והעצמה – הפתרון של מנכ"לים מצטיינים

כתוצאה מכך, החברה סובלת מתפעול לקוי של חלק מהאגפים או המחלקות והמנהל, המנכ"ל ו/או הבעלים סובל ממחסור בזמן ומקושי להתמקד בתחומים שבהם הוא מצטיין. מנגד, קשה לו להביא לידי ביטוי מיטבי את יכולותיו בתחומים שבהם הוא פחות מכיר. שם הוא מתקשה פעמים להצליח לפתח ולייעל את התחומים בהם הוא לוקה בחסר. איש אינו יכול לעשות הכול. זוהי תובנה שחשוב להפנים.

להצלחה דרושה עבודת צוות

חברות מגיעות לשיאי הצלחה כאשר הן מנוהלות על ידי מספר מנהלים חכמים שעובדים כצוות, המחלק היטב בין התחומים והמשימות בסקטור העסקי בהתאם להתמחויות של כל אחד ואחד. כאשר קיים חסך בתחום מסוים, מומלץ לשכור פרילנסרים ואנשי מקצוע חיצוניים המתמחים בתחומם, שיכולים להביא לתוצאות מהירות ברמה גבוהה על סמך הניסיון והידע שלהם. זאת במסגרת שירות של מיקור חוץ. אנו מסייעים לבעלי חברות ועסקים משפחתיים לפרוץ גבולות בתחומי הארגון, השיווק, המכירות והתפעול.

הגיע הזמן שנכיר

לאור המשבר האחרון החלטתי להעניק "מפגש סיעור מוחות" ללא עלות. זאת תרומתי לעסקים ולחברות הנמצאים בתהליכי משבר או קשיים הנובעים מאי היציבות הקיימת בשווקים. אנו נשאף כי בפגישת העבודה נצליח לאתר את הנושאים המרכזיים שחייבים לעבור שינוי ועדכון. היה והצלחנו להתחבר, נבצע כפי שציינו קודם הליכים מקצועיים נוספים כחלק מתהליכי שינוי, הבראה וצמיחה.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


צלצלו אשמח לדבר.

ככלל, אנו כעוסקים בייעוץ ארגוני, פיתוח עסקי והדרכת מנהלים ועובדים, לא מסתפקים במתן עצות, אלא מובילים תהליכים ברמת השטח ואחראיים ליישומם, הטמעתם. לאורך כל התהליכים אנו מבצעים בקרה, ניטור ונותנים משוב בזמן אמת למנהלים, להנהלה ולעובדים.  צור איתי קשר ישיר או צלצל לנייד האישי שלי: 0544814332. כל פנייה תיענה על ידי באופן אישי.